Gå til innhold

Ny bærbar gamer under 10k


Anbefalte innlegg

Jeg tenker ikke på noen fast pc men klarer disse speca og dra Crysis på medium eller??

Chipset : Mobile Intel PM965 Express, Intel Centrino Duo

Prosessor: Intel Core 2 Duo T8100

Minne : 4096 MB (2 x 2048MB, 2 sloter)

Harddisk : 320 GB Harddisk

Grafikk : nVidia Geforce 9500M GS opptil 1280 MB HyperMemory™ (512 MB dedikert GDDR2 VRAM, opptil 768 MB delt system minne), støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

Skjerm : 16" WXGA Acer CineCrystal TFT LCD™ TFT LCD, HD 1366x768, 8ms, 16:9 aspect ratio

Optisk : Blu-ray Disc Super Multi double-layer

Lydkort : Dolby® sertifisert surround lydsystem med to innebygde Acer 3DSonic stereo høyttalere og en subwoofer, S/PDIF digital 5.1 surround lydutgang

 

Jeg står også open for andre valg

Endret av sveafireworks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker ikke på noen fast pc men klarer disse speca og dra Crysis på medium eller??

Chipset : Mobile Intel PM965 Express, Intel Centrino Duo

Prosessor: Intel Core 2 Duo T8100

Minne : 4096 MB (2 x 2048MB, 2 sloter)

Harddisk : 320 GB Harddisk

Grafikk : nVidia Geforce 9500M GS opptil 1280 MB HyperMemory™ (512 MB dedikert GDDR2 VRAM, opptil 768 MB delt system minne), støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

Skjerm : 16" WXGA Acer CineCrystal TFT LCD™ TFT LCD, HD 1366x768, 8ms, 16:9 aspect ratio

Optisk : Blu-ray Disc Super Multi double-layer

Lydkort : Dolby® sertifisert surround lydsystem med to innebygde Acer 3DSonic stereo høyttalere og en subwoofer, S/PDIF digital 5.1 surround lydutgang

 

Jeg står også open for andre valg

Ser bra ut men rett under 10tusen så greier du å få et 9600M GT kort som er et bra hakk over det du har satt opp. Du finner maskiner på kjennte nettbutikker og vanlige butikker. Jeg er ikke ekspert og det er jo altid en test som avdekker samspillet på total kapasitet.

HP PADV5-1095 3-4GB 320GB BT Blue-brenner Hdmi 9600Mgt over P7350

http://www.expert.no/product/product.aspx?...ifier=HPDV51095

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...r-pc-lxaq40x046

 

Så kanskje jeg heller ville ha lagt vekt på skjermkort isteden for den nye 16" skjermen til acer ?

Lenke til kommentar

hardware.no testet nylig multicom M860. Som det også kommer frem i denne testen er jo råere data = mer varme og bråk. Du må rett og slett finne et kompremiss av hva du ønsker med en bærbar.

 

Slik jeg har forstått Crysis er dette et så krevende spill at det nok ikke egner seg til annet enn stasjonære gaming-Pc'er.

Lenke til kommentar

Har du sett på denne?

 

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139817

 

Asus G50

 

Nvidia 9700GT med 512Mb GDDR3 (se bort ifra feil i ps.no sin produktbeskrivelse). Dette yter en del bedre enn 9600GT og langt bedre enn 9500GS/9600GS.

 

Beste jeg har funnet i forhold til pris, selv om den er over 10k (dette inkluderer dog bæreveske og mus).

 

Ikke på lager enda, og regner heller ikke med at den er på lager før midten av August, men svært spennende maskin i forhold til pris.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
den så veldig spenende ut men de andre her sier jo at man ikke skal gå for oddetall??

Jeg begynner og bli forvirra!!

 

Det er fordi enkelte ikke har peiling ;)

 

Nvidia sin 9x00 serie, fra svakest til kraftigst (for bærbare maskiner).

 

9300GS (tilsvarer ca ATI mobility radeon HD3470)

9500GS (tilsvarer ca ATI mobility radeon HD3650)

9600GS

9600GT

9650GS

9700GT

9700GTS

9800GT

9800GTS

9800GTX

 

Kan ha glmet noen, men har ikke sett disse i bruk i noen bærbare maskiner ihvertfall, så listen skal være ganske korrekt.

Lenke til kommentar
den så veldig spenende ut men de andre her sier jo at man ikke skal gå for oddetall??

Jeg begynner og bli forvirra!!

 

Det er fordi enkelte ikke har peiling ;)

 

Jeg sa at en tommelfingerregel er å unngå "oddetallskortene". 8700/9700 er et bra kort og et (eneste) unntak fra regelen.

Lenke til kommentar
den så veldig spenende ut men de andre her sier jo at man ikke skal gå for oddetall??

Jeg begynner og bli forvirra!!

 

Det er fordi enkelte ikke har peiling ;)

 

Nvidia sin 9x00 serie, fra svakest til kraftigst (for bærbare maskiner).

 

9300GS (tilsvarer ca ATI mobility radeon HD3470)

9500GS (tilsvarer ca ATI mobility radeon HD3650)

9600GS

9600GT

9650GS

9700GT

9700GTS

9800GT

9800GTS

9800GTX

 

Kan ha glmet noen, men har ikke sett disse i bruk i noen bærbare maskiner ihvertfall, så listen skal være ganske korrekt.

 

 

Skjønnte ikke helt det der siste??

Og er den der Hp Pavilion dv5 noe bra??

og ka er forskelen på asus'en og hp'en??

Endret av sveafireworks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...