Gå til innhold

Spille PC - Dell XPS 630


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wtZtqAvs

Personlig så støvsugde jeg alltid min gamle Dell XPS med støvsugern egentlig aldri brydd meg så mye om sånt, det er så mye annet som kan ødelegge pc-en min så da brydde jeg meg ikke. Men med den nye jeg kjøpte meg så betalte jeg med egne penger og da skal jeg være litt ekstra forsiktig. Orker bare ikke kjøpe nytt hovedkort hvert år fordi jeg ødela det eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da kan vi jo håpe at du får den innen den 20 august men det ekke så lenge til og den skal sendes ganske langt før den er hos deg. De blir jo ikke laget i Norge vis jeg husker rett.

De fleste sånne bedrifter tar fri i helgene tror jeg. Ofte bare butikker og lignende som er oppe i helgene de fleste større firmaer og bedrifter tar fri i helgene.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før du får xps-en??

 

 

Og : Vil et ENKELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT klare å kjøre cryses med en god del av effektene skrudd på max? Eller bør jeg da heller gå for et DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card??

 

 

 

Og til slutt to noob spørsmål : DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT er vel to like kort som fungerer som ett?

 

Og et ENKELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT er vel dårligere og gamlere enn DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card?

 

 

 

 

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det før du får xps-en??

 

 

Og : Vil et ENKELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT klare å kjøre cryses med en god del av effektene skrudd på max? Eller bør jeg da heller gå for et DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card??

 

 

 

Og til slutt to noob spørsmål : DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT er vel to like kort som fungerer som ett?

 

Og et ENKELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT er vel dårligere og gamlere enn DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card?

 

 

 

 

Takk på forhånd :D

9800 GT i SLI er det råeste du får på XPS 630 nå, for å kjøre crysis på fullt tror jeg virkelig ikke at ett stock 8800 GT kort fra nVidia klarer..

 

Hvis du ikke har planer om å spille Age Of Conan, men spill som kommer fremover og Crysis, kan firekjerner prosessor være ett godt valg, da Crysis utnytter dette.

 

Jeg bestilte 1/8, og har fått ETA 20/8, PÅ eller før denne datoen.

Endret av Harmony
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Vil et ENKELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT klare å kjøre cryses med en god del av effektene skrudd på max? Eller bør jeg da heller gå for et DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card??

Nei et enkelt kort av 8800 vil mest sannsynlig ikke klare cryses i det hele tatt på mye av effektene på max.

 

crysis blir brukt som benchmarking spill for pc-er fordi det er så ekstremt krevende på grafikk og pc. Så vis du skal ha noe langt inn i fremtiden så må du enten ha SLI av 9800 kortene eller 1 enkelt 280 kort.

 

Vet ikke om Dell har disse til salgs enda, så da må du egentlig bare bygge pc-en selv.

Lenke til kommentar

Skal bestille xps i dag her er mitt oppstett :

 

 

 

Intel® Core™ 2 Q6600-firekjerneprosessor (2,40 GHz, 1066 MHz FSB, 8 MB buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

1 års begrenset garanti

3072 MB minne (2 x 1 GB, 2 x 512 MB) 800 MHz DDR2 tokanals

640 GB Serial ATA non Raid (7200 Rpm)

16X DVD+/-RW (les/skriv DVD, CD)

Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY)

Dell optisk Premium-rullemus

SoundBlaster™ XFI™ Xtreme Gamer Card

19-i-1-mediekortleser med Bluetooth

Microsoft® Works 9.0 / Norsk - (inkluderer ikke Microsoft® Word)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville ha tatt 2x2 gb med ram på 800mhz så har du mulighet for oppgradering senere for enda mer.

Så ville jeg tatt vista64 bit home premium så du får utnyttet hele pc-en og den blir sikerere og mer stabil.

Lydkortet ville jeg muligens droppet vis det følger med et på hovedkortet som er 5.1 eller 7.1 for det er ganske dyrt og de som er integrert på hovedkort er for tiden veldig bra kanskje ikke hos Dell.

quad q6600 er en bra cpu jeg har den selv og er veldig fornøyd.

 

lyst til og legge med en pris på alt dette?

For du kan nok bygge en pc som er bedre enn dette uten noe problem som faktisk er perfekt for ditt bruk og spare penger.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha tatt 2x2 gb med ram på 800mhz så har du mulighet for oppgradering senere for enda mer.

Så ville jeg tatt vista64 bit home premium så du får utnyttet hele pc-en og den blir sikerere og mer stabil.

Lydkortet ville jeg muligens droppet vis det følger med et på hovedkortet som er 5.1 eller 7.1 for det er ganske dyrt og de som er integrert på hovedkort er for tiden veldig bra kanskje ikke hos Dell.

quad q6600 er en bra cpu jeg har den selv og er veldig fornøyd.

 

lyst til og legge med en pris på alt dette?

For du kan nok bygge en pc som er bedre enn dette uten noe problem som faktisk er perfekt for ditt bruk og spare penger.

De som henter ut ett tilbud hos Dell er veldig ofte ikke interessert i å bygge PCn selv grunnet garantivilkår osv. Lydkoretet følger med og er ett godt kort så det trenger ikke dekonfigureres.

 

Veldig fin PC du har satt opp Luddo, husk å bruk rabattkode hvis du kan!

Endret av Harmony
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Men du må ikke bygge de selv heller du kan ofte betale nettbutikkene litt så bygger de dem for deg. Jeg vurderte det når jeg skulle ha meg ny pc for jeg var ikke sikkerpå om jeg turte det i tilfelle noe kunne gå galt men det var jo veldig enkelt for var massevis av fine tegninger med som viste alt.

 

Jeg vet det er et godt lydkort for jeg har det selv, men nå pleier det jo også og være veldig fine lydkort integrert i hovedkortene du får kjøpt. Det jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Gleder meg til den kommer! :!:

Når ankommer den? bestilt det nye vidunderet ditt?

 

Det er alltid gøy når du setter inn kontakten og ser at pc-en skrur seg på, jeg begynte og felle en tåre når jeg fikk min Dell XPS de er veldig pene og bruke å se på syns jeg:)

Lenke til kommentar

Dritt asså!! Ble ikke 630 likevel men 420.

 

 

Prosessor : Intel® Processor Q6600 Quad Core™ (2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB cache) (firekjernes)

Minne : 3072 MB 800MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 1024 / 2 x 512]

Harddisk : 500 GB (7200 rpm) seriell ATA/100-harddisk med 16 MB DataBurst™-buffer

Grafikkort : SINGLE 512MB NVIDIA GeForce 9800GT Card

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Dritt asså!! Ble ikke 630 likevel men 420.

 

 

Prosessor : Intel® Processor Q6600 Quad Core™ (2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB cache) (firekjernes)

Minne : 3072 MB 800MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 1024 / 2 x 512]

Harddisk : 500 GB (7200 rpm) seriell ATA/100-harddisk med 16 MB DataBurst™-buffer

Grafikkort : SINGLE 512MB NVIDIA GeForce 9800GT Card

Hvorfor byttet du? fant du ikke en XPS 630 med det du ønsket eller ble prisen for høy?

For hørtes ut som du hadde bestilt og alt.

Er fortsatt en kjempe fin pc da quad q6600 er kjempe fin til overklokking og sånt men vet ikke om dell XPS pc-ene er sperret enda for overklokking.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ah jeg skjønner, ja foreldre ekke alltid så glade i at barna skal bruke så mye penger.

Det ekke alltid at de forstår hvorfor man skal ha noe så dyrt, for vis du ikke selv ikke liker data så høres det bare ut som mange rare ord og mye penger.

 

Vis du sier Intel quad q6600 til en som ikke har drevet noe med data eller kjenner til Intel sine cpu-er så ville han jo bare sett rart på deg hehe.

 

Du får prøve og overtale han og si du trenger den til skole arbeid og at den gjør jobben raskere, enten det eller så får du prøve og få han til og godta at dere bygger en pc sammen som en opplevelse sammen. Det pleier og fungere kjempe fint det, pappaer er alltid glad i og hjelpe sine barn, og hvem vet kanskje han spytter inn litt penger også hehe.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Han er ikke dataekspert for å si det sånn!

Da får du guide han igjennom så blir det en hyggelig opplevelse får vi håpe.

Så kanskje han godtar at du skal bruke så mye penger, for som sakt vis du ikke vet mye om data så høres det bare ut som bortkastede penger.

Men for en som liker data så kan det være den store drømmen hehe.

 

Lykke til ivertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...