Gå til innhold

Spille PC - Dell XPS 630


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe en XPS 630, jeg har sett på følgende oppsett:

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo E8500-prosessor (3,16 GHz, 1333 MHz FSB, 6 MB buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

1 års begrenset garanti

Dell™ 24" svart flatskjerm i bredformat (E248WFP) - norsk

4096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024]

640 GB Serial ATA non Raid (7200 Rpm)

DOBBELT 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GT-grafikkort

16X DVD+/-RW (les/skriv DVD, CD)

Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY)

Dell optisk Premium-rullemus

Tilbehør

SoundBlaster™ XFI™ Xtreme Gamer Card

 

16 400,- (Venter på kupongkode)

 

Dette er ett oppsett jeg virkelig har lyst på, det som skiller seg ut her er 24" skjerm, 2x8800GT og Intel Core 2 Duo 3,16 ghz klokkefrekvens med 6 mb cache.

 

Det andre oppsettet er noe dell har laget som skal være det beste:

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Q9300-firekjerneprosessor (2,50 GHz, 1333 MHz FSB, 6 MB buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

1 års begrenset garanti

Dell™ 24" svart flatskjerm i bredformat (E248WFP) - norsk

4096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024]

NCQ SATA-harddisk på 1 TB (2 x 500 GB) (7200 rpm), dobbel harddiskkonfig., Raid 0 (striping)

1 GB ATI® Radeon® 3870 X2-grafikkort

16X DVD+/-RW (les/skriv DVD, CD)

Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY)

Dell optisk Premium-rullemus

 

16 490,- (Uten kupongkode)

 

Her er det firekjernersprosessoren med klokkefrekvens på 2,5 Ghz og 6 mb Cache, 1GB Ati Radeon 3870 x2 (er dette 2 kort?) og RAID 0 hardiskene på 1 TB som klart skiller seg ut.

 

Jeg lurer på om ATI korter er bedre enn nVidia kortet? Har alltid hatt nVidia og vill egentlig ikke gå ifra nVidia heller, men hva er det som er best i dette tilfellet? Core2Duo prosessoren er vell best til gaming siden firekjerners prosessorer passer bedre til multitasking osv? Og hvor viktig er det med RAID 0 hardisker?

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Qoute: Her er det firekjernersprosessoren med klokkefrekvens på 2,5 Ghz og 6 mb Cache, 1GB Ati Radeon 3870 x2 (er dette 2 kort?)

Qoute

 

Nei det er mest sannsynlig ikke 2 kort, det er 2 grafikk prossesorer på 1 kort.

Jeg har et 3870x2 kort og er utrolig fornøyd.

Har også en Quad q6600 som er utrolig bra til spilling. veldig greit og ha litt ekstra kraft når du først skal ut med så mange penger så vil du at maskinen skal holde en stund ivertfall min mening.

 

Jeg ville anbefalt deg og bygge pc-en selv eller bare velge ut delene og få nettbutikken og bygge den for deg for Dell er et utrolig dyrt, pluss at du ikke har så mange muligheter for og oppgradere pc-en ved senere tid. For 1600 får du masse pc. kunne sikkert fått en like bra eller bedre pc bygd av deg selv eller nettbutikken for 13 tusen pluss minus uten noe problem. Og da hadde du også fått oppgraderings muligheter senere i tid.

 

Jeg kjøpte selv en Dell XPS for 4 år tilbake og for 1 år siden så fant jeg ut at jeg skulle oppgradere

den men fikk beskjed at det kunne jeg fort glemme for den var ikke sterk nok til og klare noe moderne ting lenger.

 

Så vis du ønsker så kan vi alltids sette oppe en fin pc for deg med 24 tommers skjerm billigere.

 

Edit: la til handlevogn. Jeg fant ikke et operativ system på 64 bit i prisguiden så det legger jeg til utenom i en link samme med kabinett. så dette vil koste 1400 ekstra. Total summen blir for alt sammen

handlevogn

Det er et ganske ekstremt kabinett kanskje men alle vennene dine og fammilien din vil bli overasket og elske det. Alle i min fammilie gjør det.

kabinettet 595 kr

operativ systemet er windows vista 64 bit

Operativ systemet ditt 795 kr

Jeg har ikke regnet inn frakt og det som det kanskje vil koste og få den bygd så det blir kanskje 200-300 i frakt, og 300-350 for og få nettbutikken til og bygge den.

Men det er veldig enkelt nå til dags og bygge pc-en selv det er kjempe fine bruksanvisninger, det er lettere og bygge pc enn og sette sammen ting fra IKEA.

 

Total summen for alt uten frakt: 10848 KR

med 300 i frakt: 11148 kr

med bygging 300:11348 KR

Så da har du spart 5142 kr nesten.

og denne pc-en er bedre enn den hos Dell

 

Edit: la til bilde hvordan det kan se ut.

post-150227-1217324491_thumb.jpg

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Selvbygging er uaktuelt selvom jeg er elektriker av yrke, jeg har en stue som består av en stor hjemmekino, glass og svar skinn, derfor passer dell's XPS serie perfekt inn i tillegg, dersom det skulle oppstå problemer kjenner jeg norsk kjøpslov veldig godt, og av erfaring vet jeg at Dell er fantastiske på garanti og reklamasjonssiden.

 

Ønsker ikke tips om andre løsninger, her ønsker jeg å vite hvilken av pakkene jeg har satt opp som er best og mest fremtidsrettet.

 

Men tusen takk for ett fantastisk svar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville valgt pakken med Quad cpu og 3870x2 skjermkortet. Dell har fantastisk support på pc-ene sine og veldig fin garanti.

 

Jeg velger den basert på at det er en quad cpu og et 3870x2 skjermkort, bra ram og masse harddisk plass.

Lenke til kommentar

Så f.eks Age Of Conan utnytter firekjerne uten problemer?

 

Er det ikke problematisk med det ATI skjermkortet egentlig? Hvis jeg vill oppgradere må jeg jo kjøpe 2 nye da det er vanskelig å få tak i akkurat samme kortet som Dell selger for å koble i SLI senere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Tror ikke age of conan bruker firekjerner det er ikke så mange spill som gjør det, det er mest de ekstreme spillene som gjør dette. Men det er greit og ha den ekstra kraften som er i en quad cpu, for du kan uten problemer gjøre mye mer i bakgrunnen mens du spiller eller annet. Jeg scannet antivirus, kodet en dvd jeg skulle brenne mens jeg spilte et ganske kraftig spill uten og merke at jeg gjorde noe annet for jeg hadde så mye kraft i quad cpu-en min.

 

Nvidia kort har SLI, ATI har crossfire. og nei det er veldig enkelt og skaffe enda et 3870x2 kort, du trenger ikke likt kort som dell selger heller for den saks skyld, bare et helt vanlig 3870x2 kort vil fungere uten problemer.

 

Uansett så pleier Dell bare og kjøpe opp grafikkort fra en eller annen produsent du kan kjøpe kort av i en helt vanlig butikk. I min Dell XPS var det et gainward skjermkort og de kunne jeg bare kjøpt enda et i butikken vis jeg ønsket og så fått SLI.

 

ATI skjermkort er ikke noe mer problematisk enn Nvidia sine kort.

 

Edit: la til age of conan svar.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Ok, jeg forstår, så pakken med quad-core vill være ett suverent spillprodukt som er fremtidsrettet?

 

Blir den, ellers så venter jeg på at Dell konfigurerer nVidia Geforce 9800 GT i den pakken.. Men det kan ta tid.. så hvis dette er en god spillpakke tror jeg bare at jeg kjører på :)

Lenke til kommentar

Systemet jeg har venta på kom ikveld :D

Intel® Core™ 2 Duo E8500-prosessor (3,16 GHz, 1333 MHz FSB, 6 MB buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

1 års begrenset garanti

Dell™ 24" svart flatskjerm i bredformat (E248WFP) - norsk

4096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1024]

1.2 TB (2x 640 GB) Serial ATA (7200 Rpm) Dual HDD Config Raid 0 Stripe

DUAL SLI 512MB NVIDIA GeForce 9800GT card

16X DVD+/-RW (les/skriv DVD, CD)

Dell™ utvidet USB-multimedietastatur - norsk (QWERTY)

Logitech G9 lasermus for spill - justerbar følsomhet, utbyttbare grep, vektjustering

Tilbehør

Integrert HDA 7.1 Dolby Digital-lyd

Ingen høyttalere

19-i-1-mediekortleser med Bluetooth

Microsoft® Works 9.0 / Norsk - (inkluderer ikke Microsoft® Word)

Tjenester og Programvare

Ingen Accidental Damage Support

Norwegian Norton Internet Securities 2008 - 2 Year Subscription (with Recovery CD)

Inkluderer også

Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning til XPS 630

D08X610

Bestilling av XPS stasjonær 630 - Norge

1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet

Ressurs-DVD til XPS 630 (diagnostisering og drivere)

 

Core2Duo prosessoren er jo den som er best på Age Of Conan, siden AoC ikke utnytter firekjerne, så dette er jo en KONGEPC; MED 9800 GT :D

 

Hva mener dere? Prisen min er ; 15,545.51 kr

 

Håper på svar ikveld! Og håper virkelig jeg har rett om Core2Duo prosessoren, hvis det er riktig at den er rå, så bestiller jeg ikveld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

jeg ville skaffet 64 bit OS vis ikke så får du ikke utnyttet pc-en din skikelig og det kan være litt dumt. jeg tenker på dette siden du har 4 gb med ram og 1gb mb med ram på skjermkortet og da får du kanskje utnyttet 2,7-3 gb med ram.

 

Og da har du jo masse ram igjen som ikke blir utnyttet og systemet er mye mer stabilt under 64 bit vista.

 

Lykke til med pc-en den så fin ut den. Men også ganske dyr og du kan få den mye billigere men som du sa selv så passet den inn der du ville ha den. Så du må kjøpe den du selv ønsker men det er jo en bra pc. Det fins også nyere kort som Nvidia 260 og 280 kortene som er mye bedre enn 9800 kortet.

Lenke til kommentar
jeg ville skaffet 64 bit OS vis ikke så får du ikke utnyttet pc-en din skikelig og det kan være litt dumt. jeg tenker på dette siden du har 4 gb med ram og 1gb mb med ram på skjermkortet og da får du kanskje utnyttet 2,7-3 gb med ram.

 

Og da har du jo masse ram igjen som ikke blir utnyttet og systemet er mye mer stabilt under 64 bit vista.

 

Lykke til med pc-en den så fin ut den. Men også ganske dyr og du kan få den mye billigere men som du sa selv så passet den inn der du ville ha den. Så du må kjøpe den du selv ønsker men det er jo en bra pc. Det fins også nyere kort som Nvidia 260 og 280 kortene som er mye bedre enn 9800 kortet.

Jepp, men slike ting som skjermkort er en bagatell å utvide i ett slikt kabinett... OG disse kortene holder til de tøffeste spillene iallefall noen få år.

 

Jeg skjønner, men Dell leverer jo ikke 64bit vista? Må jeg kjøpe det selv utenom og instalere hele systemet pånytt? Eller kan jeg oppgradere verisjonen jeg får uten å reinstalere OS?

Lenke til kommentar
Ring Dell og forklar at du ønsker 64 bit OS så fikser de det nok for deg. Så kan det hende de pre-installerer det.

Ok, er det noe som er negativt med 64bit OS? Er det enkelte programmer osv som ikke støtter det?

 

Er Vista Ultimate 64 bit?

Endret av Harmony
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Ok, er det noe som er negativt med 64bit OS? Er det enkelte programmer osv som ikke støtter det?

Er Vista Ultimate 64 bit?

Nei for meg var det ingenting negativt med 64bit OS. Det som kan bli et problem er vis du vil bruke gamle eller lite kjente produkter som ikke har lagd drivere for tingene i pc-en. Men alle de store og kjente produsentene har 64bit drivere. Så alt i XPS pc-en din har 64bit drivere siden Dell bruker bra og kjente ting i pc-ene.

 

Vista ultimate er ikke 64 bit med mindre du kjøper 64 bit versjonen.

Du har 32 og 64 bit versjoner av vista. Så du kan ha ultimate 32 bit versjon eller 64 bit versjonen.

 

Home premium 64bit er mer enn bra nok for alle de fleste vil aldri ha bruk for Ultimate. Med home premium så har du media center og Aero designet og alt. Du kan ha 16 gb med ram i pc-en da noe som er utrolig mye.

Vista sammenligne versjon!

 

Edit: jeg har ikke hatt noe problem med at programmer ikke fungerer under vista enda ivertfall. Har prøvd litt forskjellig av programmer, men vis du prøver og innstalere noe fra 1990 så kanskje det vil ha litt problemer men kanke helt tro du har planer om det så.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Bestilte sistnevnte, dersom det blir ett problem, installerer jeg bare 64 bit selv :)

 

ETA 20 August, kjempefornøyd :) Gleder meg.

Det skjønner jeg.

Lykke til med den nye pc-en din var en kjempe fin pc. Dell XPS serien har sykt fine kabinetter så det er nesten grunn nok til og kjøpe dem bare på grunn av det hehe.

Lenke til kommentar
Bestilte sistnevnte, dersom det blir ett problem, installerer jeg bare 64 bit selv :)

 

ETA 20 August, kjempefornøyd :) Gleder meg.

Det skjønner jeg.

Lykke til med den nye pc-en din var en kjempe fin pc. Dell XPS serien har sykt fine kabinetter så det er nesten grunn nok til og kjøpe dem bare på grunn av det hehe.

Takk for alle fine svar du kom med Donnie! Det har vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Takk for alle fine svar du kom med Donnie! Det har vært til stor hjelp.

Selv takk bare hyggelig og kunne hjelpe. Når du skal ha pc-en stående prøv og sette den litt over bakken så den ikke får inn all støvet som er på gulvet. så slipper du at pc-en får så mye støv inni seg.

 

Så kanskje 5 cm over bakken eller noe så slipper du sånt.

 

Husker selv at min egen Dell XPS sto på gulvet og den ble ganske full av støv inni til slutt fordi viftene sugde inn støvet som var på bakken. Ble en fin støvsuger men ikke så særlig smart.

Lenke til kommentar
Takk for alle fine svar du kom med Donnie! Det har vært til stor hjelp.

Selv takk bare hyggelig og kunne hjelpe. Når du skal ha pc-en stående prøv og sette den litt over bakken så den ikke får inn all støvet som er på gulvet. så slipper du at pc-en får så mye støv inni seg.

 

Så kanskje 5 cm over bakken eller noe så slipper du sånt.

 

Husker selv at min egen Dell XPS sto på gulvet og den ble ganske full av støv inni til slutt fordi viftene sugde inn støvet som var på bakken. Ble en fin støvsuger men ikke så særlig smart.

Fullt klar over dette, min Dimension 9100 har stått på gulvet i 4 år, har renset alle komponentene hvert år, og det har ikke vært ett pent og brannsikkert syn når jeg har støvsugd/renset komponentene :) Folk flest er ikke klar over hvor farlig det er å ha gamle datamaskiner som er fulle av støv stående på; BRANNBOMBE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Man burde ikke bruke støvsuger for det kan vist gi elektrisk støt som kan ødelegge deler inni pc-en det som er anbefalt er luft på boks. skal vist være mulig og få kjøpt på forskjellige steder som selger verktøy og lignende, Clas Ohlson for eksempel har jeg sett det.

 

Så tenkte at jeg må stikke ditt for kjøpe en boks for pc-en trenger litt rens, er åpent kabinett og da kommer det enda mer støv inn så må rense ofte for at det skal se pent ut inni der.

Lenke til kommentar
Man burde ikke bruke støvsuger for det kan vist gi elektrisk støt som kan ødelegge deler inni pc-en det som er anbefalt er luft på boks. skal vist være mulig og få kjøpt på forskjellige steder som selger verktøy og lignende, Clas Ohlson for eksempel har jeg sett det.

 

Så tenkte at jeg må stikke ditt for kjøpe en boks for pc-en trenger litt rens, er åpent kabinett og da kommer det enda mer støv inn så må rense ofte for at det skal se pent ut inni der.

Det er helt riktig det du sier til allmennheten, men en kan alltid gjøre unntak når en vet at det er sikkert; Som i mitt tilfelle der jeg har hele støvsugerhodet i 100%plast som er en isolator i elektroverden. Statisk elektrisitet kan da heller ikke oppstå.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...