Gå til innhold

Sitter her og spiser smør popcorn, men det smaker ikke så mye smør.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja; det er uansett ikke vanlig smør i popkornpakken uansett, men der kan skje følgende:

1: Du får poppet popkorn med smørsmak, om enn med noe smør søl i microen

2: Posen åpner seg under poppingen som følge av at du åpnet den, noe som vil føre til ekstra mye søl og klin.

 

Hvordan skal du få lukket posen? Du kan ikke bruke binders eller stift, ikke tape da mikrobølgeovnen tørker ut limet på tapen og får posern til å åpne seg, heller ikke lim, som vil få popkornet til å smake ekkelt. Jeg har også forsøkt å knyte igjen hullet, men det medfører som regel at posen revner og medfører tilfelle 2.

 

Jeg har diskutert dette en del med mine romkamerater, da dette er et vedvarende problem på fredags- og lørdagskveldene. Du får gjøre som meg, og heller ta til takke med vanlig popkorn.

Lenke til kommentar

gjor det på gamle måten.. popp poppKORN i en panne med litt smørr i.. men pass på at du ikke svir smørret.. vist du vil ha det ordentlig må du jobbe litt for det.. eller ta en tur til nermeset kino..beste poppen du får ;)

 

edit: evt. smelt smørr og hell over poppen..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

har også en annen løsning, kjøp orville redenbachers popcorn , de selger den ialelfall på maxi , 100x bedre enn kims kjipe greier...

 

kanskje en eller annen butikk også selger det smør fettet\oljen de bruker..?

 

du kan iallefall få kjøpt denne typen popcorn og smør oljen på amazon.com

Lenke til kommentar

Hallo! Kjøpte meg 3pk orville redenbachers i dag, og må si jeg er skuffet. Smaken er god, men popcornet blir hele tiden svidd, det står at den skal poppes i 2-5min. Jeg har poppa den på 3.30min da ble den litt svidd. På 3min da ble den VElDIG svidd, måtte plukke ut masse. Den tredje pakka tok muttern. Vet ikke hvor lenge hun poppa det, men det ble også litt svidd. Så kan noen her gi meg fasit svaret på hvor lenge dere popper det? Takker Og Bukker for alle svar.

Lenke til kommentar
Hallo! Kjøpte meg 3pk orville redenbachers i dag, og må si jeg er skuffet. Smaken er god, men popcornet blir hele tiden svidd, det står at den skal poppes i 2-5min. Jeg har poppa den på 3.30min da ble den litt svidd. På 3min da ble den VElDIG svidd, måtte plukke ut masse. Den tredje pakka tok muttern. Vet ikke hvor lenge hun poppa det, men det ble også litt svidd. Så kan noen her gi meg fasit svaret på hvor lenge dere popper det? Takker Og Bukker for alle svar.

2min? vist det blir svidd så må du enten sru ned tiden eller varmen/styrken. det er så å si umulig å poppe alt i posen. vist man popper alt svir man mer enn hva man ikke får poppet..

 

det finnes ikke noe fasit på horlenge man skal popp, da det varierre fra hvilken micro man har. dettte er noe du må prøve deg frem til selv.. vist du har oljen på før du popper og det blir svidd, så kansje det hjelper å ta det på etterpå?

Lenke til kommentar

Den beste smaken av smør på popcorn mener jeg nå at amerikanerne har jeg. Når jeg var der i fjor dro jeg innom en kino og bestillte popcorn, det som var nytt (for meg) var at selgeren på slutten tømte en skje med et gult pulver over popcornet som med en gang smeltet. Beste smaken av smørpopcorn jeg har smakt.

 

Har prøvd å finne ut hva det var, men uten hell. Trodde lenge det var smørsalt, men det var ikke det heller...

Lenke til kommentar
Hallo! Kjøpte meg 3pk orville redenbachers i dag, og må si jeg er skuffet. Smaken er god, men popcornet blir hele tiden svidd, det står at den skal poppes i 2-5min. Jeg har poppa den på 3.30min da ble den litt svidd. På 3min da ble den VElDIG svidd, måtte plukke ut masse. Den tredje pakka tok muttern. Vet ikke hvor lenge hun poppa det, men det ble også litt svidd. Så kan noen her gi meg fasit svaret på hvor lenge dere popper det? Takker Og Bukker for alle svar.

Eg poppar aldri lengre enn 2min og 30 sek. Helst berre 2 min og 15 sek. Microen har ein maks styrke på 750W. Er sjølv fornøyd med Orvillepopcornet.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...