Gå til innhold

Dummeste spm. du har fått fra kunde?


Anbefalte innlegg

Vi la ut noen Silikon Skin til iPod Nano til fastpris på ca. 40,- på QXL. Fikk da spørsmål om hvor mange GB det var på den :thumbup:

 

 

:D :!: hehehehehehehe!!

 

Når man snakker om rare henvendelser...jobber i matbutikk jeg da - å denne dagen var jeg i ferskvareavdelingen. Kommer en mann i en forferdelig fart opp i disken å spør hysterisk etter hvor bananene er å finne. Jeg ble bare stående å glo først,men svarte høflig at da måtte han gå tilbake samme veien han kom fra - frukttorget er det FØRSTE du kommer til når du går inn i butikken...å den dagen var bananene stablet rett frem!!!

 

For ikke å snakke om gamle damer med rullator...å flere pengebøker *ANGST*!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For femten minutter siden kom det inn en kunde som snakket saaaaakte. Gjett hva problemet hans var? Jo, det var den gamle klassikeren der kunden ikke klarer å resonere seg frem til at for å slå på en telefon (som på ALLE andre elektriske apparater) bruker man på-knappen. Herregud så lei jeg ble når han på to minutter ikke hadde kommet til problemet.

 

Livshistorier til gamle nek tar jeg løpefart og driter i, men det kan man liksom ikke si :ermm:

 

Hahaha den går igjen hos meg og, kom inn en eldre dame igår (rettere sagt fossilt brennsel) hun hadde med mobilen og salgspakken og skulle reklamere, jeg spurte hva problemet var, hvorpå hun svarte at displayet flere ganger hadde blitt svart og hun fikk ikke mobilen på. Hun hadde snakket med sønnen over telefon som hadde hjulpet henne med å ta ut og sette inn batteriet på nytt. Dette syntes hun ble for tungvint i lengden. Det skjønt jo jeg også så jeg tok en titt på mobilen hennes. Gjett hva problemet var? Automatisk tastelås :w00t:

Lenke til kommentar
For femten minutter siden kom det inn en kunde som snakket saaaaakte. Gjett hva problemet hans var? Jo, det var den gamle klassikeren der kunden ikke klarer å resonere seg frem til at for å slå på en telefon (som på ALLE andre elektriske apparater) bruker man på-knappen. Herregud så lei jeg ble når han på to minutter ikke hadde kommet til problemet.

 

Livshistorier til gamle nek tar jeg løpefart og driter i, men det kan man liksom ikke si :ermm:

 

Hahaha den går igjen hos meg og, kom inn en eldre dame igår (rettere sagt fossilt brennsel) hun hadde med mobilen og salgspakken og skulle reklamere, jeg spurte hva problemet var, hvorpå hun svarte at displayet flere ganger hadde blitt svart og hun fikk ikke mobilen på. Hun hadde snakket med sønnen over telefon som hadde hjulpet henne med å ta ut og sette inn batteriet på nytt. Dette syntes hun ble for tungvint i lengden. Det skjønt jo jeg også så jeg tok en titt på mobilen hennes. Gjett hva problemet var? Automatisk tastelås :w00t:

 

Hehehe, utrolig bra! :!:

Lenke til kommentar
For femten minutter siden kom det inn en kunde som snakket saaaaakte. Gjett hva problemet hans var? Jo, det var den gamle klassikeren der kunden ikke klarer å resonere seg frem til at for å slå på en telefon (som på ALLE andre elektriske apparater) bruker man på-knappen. Herregud så lei jeg ble når han på to minutter ikke hadde kommet til problemet.

 

Livshistorier til gamle nek tar jeg løpefart og driter i, men det kan man liksom ikke si :ermm:

 

Hahaha den går igjen hos meg og, kom inn en eldre dame igår (rettere sagt fossilt brennsel) hun hadde med mobilen og salgspakken og skulle reklamere, jeg spurte hva problemet var, hvorpå hun svarte at displayet flere ganger hadde blitt svart og hun fikk ikke mobilen på. Hun hadde snakket med sønnen over telefon som hadde hjulpet henne med å ta ut og sette inn batteriet på nytt. Dette syntes hun ble for tungvint i lengden. Det skjønt jo jeg også så jeg tok en titt på mobilen hennes. Gjett hva problemet var? Automatisk tastelås :w00t:

Hahaha! Fantastisk! :)

 

Om somrane jobbar eg i ein turistinformasjon, og det er fleire gongar turistar (ofte tyske) som har spurd om det er saltvatn i fjorden :p

Er også nokre som har trudd at eit vatn som ligg 200 m over havet er ein fjord. VELDIG typisk turistar: dei høyrer om norske fjordar og fjell, og har utruleg lyst å oppleva og sjå dette, men dei har igrunn ikkje peiling på kva ein fjord er!

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men mange av disse spørsmålene skjer jo hele tiden og gjelder ikke bare uvitende kunder.

 

Eksempel: Jeg faller ned fra et tre, tilfeldig forbipasserende spør "Slo du deg?"/"Gikk det bra?"

 

Får folk som kan feltet sitt, som dere som jobber i butikk føles en del spørsmål dumme fordi dere vet bedre. Kunden derimot trenger ikke å vite bedre, er tross alt derfor dere har jobb, for å svare på dumme spørsmål.

Endret av CK_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Kanskje litt OT, men mange av disse spørsmålene skjer jo hele tiden og gjelder ikke bare uvitende kunder.

 

Eksempel: Jeg faller ned fra et tre, tilfeldig forbipasserende spør "Slo du deg?"/"Gikk det bra?"

 

Får folk som kan feltet sitt, som dere som jobber i butikk føles en del spørsmål dumme fordi dere vet bedre. Kunden derimot trenger ikke å vite bedre, er tross alt derfor dere har jobb, for å svare på dumme spørsmål.

 

Men man kan jo tenke seg om litt før man spør også da

Lenke til kommentar

Huff her kunne jeg ha skrevet en tykk bok Hehe...

 

En av høydarene var den gangen jeg jobbet i Nokia Store. Jeg står bak disken og henger opp nye varer når jeg hører det smeller noe helt for jævelig bak meg. Jeg snur meg rundt og ser en fyr som er ildrød i trynet og en telefon som ligger pent spredd ut over hele disken og på gulvet. Fyren nærmest roper meg opp i trynet "denne jævla telefondriten virker faen meg ikke"... Hvorpå jeg svarer... Det er ikke så rart... Du knuste den nettopp over hele disken min. Fyren blir ikke noe roligere av mitt sindige svar og lirer av seg noen lekser om at den låser seg hele forbannede tiden og henger seg når han skriver SMS osv... Mulig det sier jeg; men det blir litt vanskelig å fikse nå. Programvarefeil er fort gjort å fikse (Vi hadde verksted selv på den tiden) men siden du har fysisk ødelagt telefonen din selv kan jeg ikke gjøre mer for deg. Men siden jeg er i så godt humør skal jeg rydde opp rotet etter deg... :D

 

Lang historie kort... Kunden kjøpte ny telefon og forlot butikken med et smil ;)

 

 

I dag jobber jeg ikke så mye i butikk, men vi har en liten butikk/ showroom her på huset. Alle telefoner er utstillt med informasjonstag og tydelig pris... Har ikke tall på hvor mange ganger folk kommer inn å peker på en telefon og spør om pris, hvorpå jeg sier prisen står på lappen ved siden av telefonen og går helt bort og peker på den... Så leser kunden litt på informasjonstaggen før han ser på neste telefon og gjentar spørsmålet... Hvor mye koster denne? Aaargh...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men mange av disse spørsmålene skjer jo hele tiden og gjelder ikke bare uvitende kunder.

 

Eksempel: Jeg faller ned fra et tre, tilfeldig forbipasserende spør "Slo du deg?"/"Gikk det bra?"

 

Får folk som kan feltet sitt, som dere som jobber i butikk føles en del spørsmål dumme fordi dere vet bedre. Kunden derimot trenger ikke å vite bedre, er tross alt derfor dere har jobb, for å svare på dumme spørsmål.

Det er fins likevel svært mange dumme spørsmål som kunne vore forhindra dersom dei hadde tenkt seg om 3 sekund. Men det er det bra dei ikkje gjer, for då hadde me jo ikkje fått høyre om alle dei teite spørsmåla i denne tråden her! :)

Lenke til kommentar
En av høydarene var den gangen jeg jobbet i Nokia Store. Jeg står bak disken og henger opp nye varer når jeg hører det smeller noe helt for jævelig bak meg. Jeg snur meg rundt og ser en fyr som er ildrød i trynet og en telefon som ligger pent spredd ut over hele disken og på gulvet. Fyren nærmest roper meg opp i trynet "denne jævla telefondriten virker faen meg ikke"... Hvorpå jeg svarer... Det er ikke så rart... Du knuste den nettopp over hele disken min. Fyren blir ikke noe roligere av mitt sindige svar og lirer av seg noen lekser om at den låser seg hele forbannede tiden og henger seg når han skriver SMS osv... Mulig det sier jeg; men det blir litt vanskelig å fikse nå. Programvarefeil er fort gjort å fikse (Vi hadde verksted selv på den tiden) men siden du har fysisk ødelagt telefonen din selv kan jeg ikke gjøre mer for deg. Men siden jeg er i så godt humør skal jeg rydde opp rotet etter deg... :D

 

Lang historie kort... Kunden kjøpte ny telefon og forlot butikken med et smil ;)

Haha! Veldig bra kommentar på sinnet hans! :p

 

Edit: Ai, dobbelpost. Huff då.

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar
En av høydarene var den gangen jeg jobbet i Nokia Store. *snip-snip*

 

Deilig beskrivelse av hendelsesforløpet! :D

 

Har hatt mange avsindig tåpelige henvendelser selv, men det går ofte på stahet og uvitenhet, som jo er en gjenganger hos kunder.. :p

 

"Bredbåndet fungerer ikke!" Det har vist seg å være for eks. problemer med å logge inn i windows, at skjermen ikke står på (eller pc'en for den saks skyld), strømmen på modemet er tatt ut osv... Klarer dessverre ikke komme på en konkret sak, for det er en stund siden sist jeg hadde sånne luringer på tråden, men det kommer helt sikkert ett eller annet! ;)

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Denne tråden fikk det til å gå opp for meg hvorfor kundeservicenivået i Norge er så latterlig dårlig. Når man jobber med kunder finnes det ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. Jeg har jobbet direkte med kunder i over 4 år. Har aldri fått et eneste dumt spørsmål. Bare spørsmål jeg ikke kunne svare på, og spørsmål jeg aldri selv ville funnet på å spørre.

 

Tror det er ganske mange postere i denne tråden som kunne trengt seg et smil kurs jeg. Dra til Skotland en tur, så får dere oppleve hvordan kunder egentlig skal behandles.

 

Det var dagens "acid reflux" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden er ihvertfall god dokumentasjon på endel ekspeditørers nedlatende holdninger overfor kunder som ikke kan ting like bra som dem selv. Det finnes nemlig ikke dumme kunder i min verden, kun uvitende kunder som kommer til en fagperson for å bli opplyst og få hjelp. Når de en vakker dag ser sin egen historie smurt utover og latterliggjort her, vil de kanskje betakke seg for å forsøke igjen neste gang de har et problem. Og vil vi i bransjen egentlig det? Det er jo kundene vi lever av... ;)

 

Er visst en del av fagpersonene i denne tråden som ikke har skjønt hva det innebærer å bla. sitte på support eller bak en disk... da skal man faktisk lære bort sin egen kunnskap slik at kundene IKKE stiller "dumme" spørsmål ved en senere anledning. Og da må det nødvendigvis bli ett "dumt" spørsmål til å begynne med. Hjelper ikke for en kunde å tenke noen sekunder ekstra, om man ikke rett og slett ikke vet hvorfor et produkt fungerer. Og tenk over at uvitende kunder som kommer i etterkant, like gjerne kan skyldes udugelige ekspeditører som ikke har solgt kunden riktig produkt til sitt behov og kunnskapsnivå... rett og slett ikke forklart godt nok hvordan og hvorfor tingen fungere. :)

 

Jeg ser at slike historier kan være artige på en bransjekveld, men i et åpent forum blir det litt feil i mine øyne. Da er det heller langt mer morsomt med såkalte fagpersoner som ikke aner hva de selger eller driver med! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Denne tråden er ihvertfall god dokumentasjon på endel ekspeditørers nedlatende holdninger overfor kunder som ikke kan ting like bra som dem selv. Det finnes nemlig ikke dumme kunder i min verden, kun uvitende kunder som kommer til en fagperson for å bli opplyst og få hjelp. Når de en vakker dag ser sin egen historie smurt utover og latterliggjort her, vil de kanskje betakke seg for å forsøke igjen neste gang de har et problem. Og vil vi i bransjen egentlig det? Det er jo kundene vi lever av... ;)

 

jeg var innstilt på å skrive et lignende skriv selv. Er det rart folk har angst for å gå inn på elektronikkbutikker, hvis betjeningen halvveis begynner å le av spørsmålet?

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Denne tråden er ihvertfall god dokumentasjon på endel ekspeditørers nedlatende holdninger overfor kunder som ikke kan ting like bra som dem selv. Det finnes nemlig ikke dumme kunder i min verden, kun uvitende kunder som kommer til en fagperson for å bli opplyst og få hjelp. Når de en vakker dag ser sin egen historie smurt utover og latterliggjort her, vil de kanskje betakke seg for å forsøke igjen neste gang de har et problem. Og vil vi i bransjen egentlig det? Det er jo kundene vi lever av... ;)

 

Er visst en del av fagpersonene i denne tråden som ikke har skjønt hva det innebærer å bla. sitte på support eller bak en disk... da skal man faktisk lære bort sin egen kunnskap slik at kundene IKKE stiller "dumme" spørsmål ved en senere anledning. Og da må det nødvendigvis bli ett "dumt" spørsmål til å begynne med. Hjelper ikke for en kunde å tenke noen sekunder ekstra, om man ikke rett og slett ikke vet hvorfor et produkt fungerer. Og tenk over at uvitende kunder som kommer i etterkant, like gjerne kan skyldes udugelige ekspeditører som ikke har solgt kunden riktig produkt til sitt behov og kunnskapsnivå... rett og slett ikke forklart godt nok hvordan og hvorfor tingen fungere. :)

 

Dette innlegget burde alle bransjefolkene som har postet nedlatende poster om sine kunder, som faktisk er de som betaler lønna deres, lese flere ganger. Applaus fra meg!

:yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Denne tråden er ihvertfall god dokumentasjon på endel ekspeditørers nedlatende holdninger overfor kunder som ikke kan ting like bra som dem selv. Det finnes nemlig ikke dumme kunder i min verden, kun uvitende kunder som kommer til en fagperson for å bli opplyst og få hjelp. Når de en vakker dag ser sin egen historie smurt utover og latterliggjort her, vil de kanskje betakke seg for å forsøke igjen neste gang de har et problem. Og vil vi i bransjen egentlig det? Det er jo kundene vi lever av... ;)

 

Er visst en del av fagpersonene i denne tråden som ikke har skjønt hva det innebærer å bla. sitte på support eller bak en disk... da skal man faktisk lære bort sin egen kunnskap slik at kundene IKKE stiller "dumme" spørsmål ved en senere anledning. Og da må det nødvendigvis bli ett "dumt" spørsmål til å begynne med. Hjelper ikke for en kunde å tenke noen sekunder ekstra, om man ikke rett og slett ikke vet hvorfor et produkt fungerer. Og tenk over at uvitende kunder som kommer i etterkant, like gjerne kan skyldes udugelige ekspeditører som ikke har solgt kunden riktig produkt til sitt behov og kunnskapsnivå... rett og slett ikke forklart godt nok hvordan og hvorfor tingen fungere. :)

 

Jeg ser at slike historier kan være artige på en bransjekveld, men i et åpent forum blir det litt feil i mine øyne. Da er det heller langt mer morsomt med såkalte fagpersoner som ikke aner hva de selger eller driver med! :D

 

Jeg er sterkt uenig, idiotiske kunder finner man overalt! Å ta dette i et forum for å blåse ut litt damp ser jeg ikke noe galt med. Jeg har jobbet i servicebransjen i 12 år, da på 6 forskjellige plasser, har også jobbet med pc support. Jeg jobber i mobilbransjen nå og vil kalle meg svært kundevennelig, har flere ganger vunnet interne premier for god service, havnet i avisen og motatt blomster. Men masken taes av når man er ferdig med en arbeidsdag, da går man igjennom dagen og flirer til seg selv med tanke på idiotiske og selvforklarende ting som blir spurt om.

 

Tenk på han som sto frem på tv2 hjelper deg og kalte 2 av sine vanskelige kunder for "Kunder fra helvette". Vi som ser på tenker jo selvfølgelig at salgsmannen er en idiot, men det er kun det tv2 viser oss, hva skjedde så bak kulissene? Jo dette paret hadde vært innom sikkert femti ganger og "gnomet" etter et nytt dusjkabinett, og da de får fjoråretsmodell for en spottpris og endelig finner ut at det kan de ta seg råd til, kontakter de tv2 når de selv ikke har klart å montere dette! Henger ut salgsmannen og forteller ditt og datt og hva de ble lovet etc. Da skjønner jeg godt at han "klikket"!

 

Nå har aldri jeg blitt så forbannet at jeg lar det gå ut over kunden, men mange "kunder" (personer) har et seriøst problem når det gjelder oppførsel og generelt vandel! Så til dere som sier at allting er gull og grønne skoger og at dere ser ned på oss som faktisk lager en tråd om morsomme spm. fra kunder, ja da har dere isåfall en drømmejobb i serviceyrket. Legger ved en link her, den gir ikke noe svar på hva som er rett og galt men man har dette til ettertanke.

 

http://forbruker.no/pengenedine/article2562787.ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nå har aldri jeg blitt så forbannet at jeg lar det gå ut over kunden, men mange "kunder" (personer) har et seriøst problem når det gjelder oppførsel og generelt vandel! Så til dere som sier at allting er gull og grønne skoger og at dere ser ned på oss som faktisk lager en tråd om morsomme spm. fra kunder, ja da har dere isåfall en drømmejobb i serviceyrket.

 

Jeg har en god del vanskelige/dumme kunder, men det er aldri så ille at jeg trenger å gå på offentlig forum å henge dem ut! Hvem er tjent med det? Føler du deg bedre når du vet 100 forumbrukere kjenner din frustrasjon over noen få mennesker som ikke er 100% på bølgelengde med butikken, og deg som ansatt? Her jeg jobber er det på det verste et behov for å diskutere kunder oss ansatte i mellom. Jeg syns mange av de "dumme" kundene som har blitt presentert i denne tråden burde mer korrekt blitt stemplet som "uvitende". Det er ukultur å baksnakke kunder, uansett spør du meg.

 

Som jeg skrev tidlig i tråden: Det er langt mer underholdende å henge ut dumme FORHANDLERE! De som ikke bryr seg om å selge produktene sine, som driter i å følge opp kunder, som arrogant sier "<kjent merkenavn> er noe drit, mitt produkt er bedre", osv.

 

Hvorfor har vi ikke en slik tråd?

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...