Gå til innhold

Glovarm Athlon 1,2Ghz


vga

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en plain Athlon 1,2 som jeg kjører på et Abit KT7A-RAID hovedkort. Foreløpig står en coolermaster vifte på, og temperaturen ligger rundt vanvittige 60 grader? Har stilt inn volten på 1,625 mot vanlige 1,725 - men den blir ikke kjøligere av den grunn.

 

Hadde selvfølgelig tenkt å investere i ny vifte, men er det noe annet jeg har gjort galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt kjølepasta og sjekket at kjøleren ikke sitter skevt på prosessoren din?

jeg har en AMD t-bird 1300 mhz (200 fsb) som ligger mellom 43-51 grader (med kabinett på ). men da har jeg ikke verdens beste vifte heller da. EKL vifte opp til 1400 mhz.

_________________

-Bomboo

:evil:

AMD T-Bird 1300 mhz (200mhz fsb)

ABIT KT7-Raid

384 mb pc133 ram

Cardexpert geforce 2 MX400 64 mb 222/220

Win XP Pro

Creative 8438e cd-rw :cry:

Pioneer 106-s DvD

WD 40 gb HD

Fujitsu 6.4 mb HD

 

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-14 09:59 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Jeg har ei Alpha 8045 ribbe å ei Delta black 80mm vifte, på min XP 1800 prosessor ligger den på ca 30 grader +/-. men ribba var litt dyr, 450,- huu.. og vifta 295,- lit dyrt, men man unner seg dette for å kjøre på 30 grader.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 08:56, vga skrev:

Hei,


har en plain Athlon 1,2 som jeg kjører på et Abit KT7A-RAID hovedkort. Foreløpig står en coolermaster vifte på, og temperaturen ligger rundt vanvittige 60 grader? Har stilt inn volten på 1,625 mot vanlige 1,725 - men den blir ikke kjøligere av den grunn.


Hadde selvfølgelig tenkt å investere i ny vifte, men er det noe annet jeg har gjort galt?


 

Jeg er enig i at ting ikke skal være som det er, d nytter ikke å ha verdens beste kjøling når den ikke er montert rett(pers. erfaring). Anbefaler å ta av kjøler'n, rens både cpu core og kjøleribba(sitter d en slik thermalpad på, ser ut som tyggis;FJERN DET) legg på ny kjølepasta og monter den skikkelig. Evt ta den av igjen for å se at det er et avtrykk av cpu'n i kjølepasten...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 15:46, obi_one skrev:

Jeg har ei Alpha 8045 ribbe å ei Delta black 80mm vifte, på min XP 1800 prosessor ligger den på ca 30 grader +/-. men ribba var litt dyr, 450,- huu.. og vifta 295,- lit dyrt, men man unner seg dette for å kjøre på 30 grader.



 

Hva er kabinett temperaturen din. Har tenkt å kjøpe den ribba sjø..

Lenke til kommentar

Min prossessor har en temp på ca 30 grader i windows og ca 34 grader i kraftige spill og 3dmarks... :smile:

Tempen var nettopp 5 grader mer før jeg innstallerte en ekstra vifte i kabinettet som sørger for at kabinett-temperaturen alltid er under 30 grader :smile:

 

Merk at dette er celsius !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 08:56, vga skrev:

Hei,


har en plain Athlon 1,2 som jeg kjører på et Abit KT7A-RAID hovedkort. Foreløpig står en coolermaster vifte på, og temperaturen ligger rundt vanvittige 60 grader? Har stilt inn volten på 1,625 mot vanlige 1,725 - men den blir ikke kjøligere av den grunn.


Hadde selvfølgelig tenkt å investere i ny vifte, men er det noe annet jeg har gjort galt?


 

Hei igjen,

 

har nå investert i en Taisol prosessor vifte, fjerna termopaden, rensa alt og lagt på ny artic silver. Også satt inn en zalman kabinett vifte. Temperaturene nå ligger på henholdsvis (26g kabinett, 36 HK, og 46 cpu) Kan ikke si jeg er helt fornøyd da saken igrunn bråker mer enn nok i forhold til temperaturene som oppnås. Flere(relativt rimelige) tips?

 

- Vegard

Lenke til kommentar

Jeg har nettop mottat 3 stk 80x80x25 mm Zalman Kabinett vifter bruker den ene som kabinett vifte så har jeg tatt motstanden som følger med og koblet inn på Taisok gk760 vifta mi,det HJALP mot lyden =) max temp 48 grader med en 1 ghz Tbird med 1.6 volt

Men kan noen forklare meg hvordan jeg kan skifte ut psu vifta mi?

=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...