Gå til innhold

OC av Q6600 på Asus Striker II Formula


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wtZtqAvs

3870x2 kortene gir utrolig mye støy når du spiller for viftene skal kjøle en god del og blir også mye lyd ut av dette. men vis du har et ganske lydtett kabinett eller noe så skal du uten problemer få sove vis du stiller viftene til 30-40% av vifte hastigheten.

 

jeg kanke svare på om det er en bra score eller ikke siden jeg ikke har drevet så mye med 3Dmark programvaren. Kun testet det 1 gang for gøy og husker ikke scoren min. høres jo høyt ut er alt jeg kan si deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å bytte et bra HK? Så lenge du ikke oppgraderer BIOS'en så er dette verdens enkleste HK å jobbe med. Om du vil ha noe som er stille setter du i vannkjøling og det har svært lite med HK'et å gjøre, men mer basert på valget ditt av CPU og skjermkort... Q6600 er ikke akkurat effektgjerrig hehe, og når du i tillegg overklokker den så ja.... det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å bytte et bra HK? Så lenge du ikke oppgraderer BIOS'en så er dette verdens enkleste HK å jobbe med. Om du vil ha noe som er stille setter du i vannkjøling og det har svært lite med HK'et å gjøre, men mer basert på valget ditt av CPU og skjermkort... Q6600 er ikke akkurat effektgjerrig hehe, og når du i tillegg overklokker den så ja.... det sier seg selv.

 

 

nei si det.. men.. hva er en vanlig temp under spilling på NB og SB? mine er på 70+-.. og når jeg tar hode mitt ned mot den 250mm viften i mitt antec så føles det som jeg blir brent i tryne.. blåser en helsikkens varm luft.. poenget mitt er at jeg kan ikke la pcn stå på mens jeg skal sove feks.. for når jeg da vokner så er det VELDIG dorlig luft og veldig varmt.. da kan NB og SB ligge på en sikkert 80..

 

det produserer så sinnsykt med varme.. og jeg vil ha et HK som ikke produserer slik varme..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

åh shit. mine tempraturer under spilling er kanskje

Cpu 45-47

North bridge 48

South bridge 40

og jeg syntes det var ekstremt høyt liksom. Sitter og kjøper nye kjølere bare for og få ned tempraturen litt til for jeg føler at det er for høyt under spilling.

 

Ditt var jo helt ekstremt i forhold da. Men det kan være kabinett valget ditt som gjør at du får så høye tempraturer, har du dårlig luftflyt i kabinettet så blir det ofte veldig varmt inni der.

 

Sjekk at du har nok vifter til og trekke inn kald luft og ut varm luft av kabinett ditt.

Lenke til kommentar

47 grader på CPU'n er det jeg idle'r på vær dag, regner med du har Dual-Core, så tror du skal være rimelig fornøyd at du ikke har 4-kjerna. Blir lett 68 grader i Bf2, og den klarer ikke å kjøre igjennom OCCT 2.0 stresstest.

Har klokka den til 3.6 på 1.45 volt. ;)

 

Ps: Da noterer jeg enda en som er misfornøyd med nForce :ninja:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
47 grader på CPU'n er det jeg idle'r på vær dag, regner med du har Dual-Core, så tror du skal være rimelig fornøyd at du ikke har 4-kjerna.

 

Meg du mente? jeg har en Quad Q6600 med 26 grader idle, 30 på southbridge og 36 på northbridgen når rommet mitt er 20-21 grader.

 

Overklokket til 3,6 ghz er den 30-32 til vanlig og kanskje 50 eller noe under spilling og 60 på max midt i sommervarmen når rommet er 30+- grader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Hæ? Helt sikker på det?

Hvor mye Volt har du på CPU'n da? Du har Go-stepping?

Hvilken CPU-kjøling har du? Vann?

Ja helt sikker jeg leser av tempraturen vært 5 min for og sjekke at jeg ikke får for høye i forhold til hva jeg personlig liker.

 

Go stepping ja, akkurat nå er den helt vanlig ikke overklokket

CPU. 1,18V

Dram 1.89

NB 1.26

CPU: 31

south bridge: 35

NB: 38

rom tempratur: 24,7

Så cpu tempratur pleier og ligge mellom 5-6 grader over romtempratur.

 

Har luft kjøling jeg Thermalright extreme 120 med 2 vifter.

Men så har jeg også et helt spessielt kabinett.

Edit: den ekke nedklokket men akkurat i det jeg tok skjermbildet så stod den på 1600 istede for 2400mhz men det gir ingen tempratur forskjell.

post-150227-1217495620_thumb.jpg

post-150227-1217495701_thumb.jpg

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Aha, så du kjører ikke på 3.6 og idler på 39 grader?

 

nope idel er 32 grader når jeg har 3.6 ghz

men jeg bruker aldri kraften til 3.6 ghz nesten så jeg lar den til vanlig bare stå på 2.4ghz.

 

når jeg trenger 3.6ghz så er det jo bare og trykke på 2 taster så er den tilbake til det, er lagret innstillinger i bios så jeg kan velge mellom 4 forskjellige. 3,2 3.6 og 3.8 og 4 ghz eller ingen overklokking og det jeg bruker nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ja 30-34 i sommervarmen, testet det når det kokte som værst utendørs var litt avhengig om pc-en bare sto dønn stille eller om jeg åpnet nettlesern og sånt.

 

Testet ikke en OCCT på den da men tempraturene ville nok gått ganske høyt for det var kanskje 27-28 på rommet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

lest den av flere steder. men så er det et helt åpent kabinett med en ganske kraftig kjøler som da holder tempraturene ganske lavt. men den steg ganske kraftig i det jeg begynte og spille da kom den fort opp i 50.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har thermalright extreme 120 med 2 vifter på 1700rpm.

 

jeg bruker OCCT for og sjekke alle 4 kjernene og det viser akkurat samme tempratur som Aegis panel som jeg ga et bilde av. så det burde vel være ganske likt da. er jo 1-3 graders forskjell noen ganger på kjernene men kanke tro det er mulig og få dem 100% like i tempratur?

 

Eller er det noe med min cpu som er galt da?

Skal de vise lik tempratur?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ah ok aldri helt fått med meg forkortelsen for kjølern jeg har skjønner du. jeg bare fant ut at jeg ville ha noe bra og en på forumet sa at det var den beste luft kjølern du kunne få tak i. og etter og ødelagt 2 kjølere på grunn av de plast festene så fant jeg ut at jeg heller ville ha en jeg kunne skru fast. og det gjør heldigvis denne, så jeg skal aldri gå tilbake til noe annet tror jeg.

Lenke til kommentar
åh shit. mine tempraturer under spilling er kanskje

Cpu 45-47

North bridge 48

South bridge 40

og jeg syntes det var ekstremt høyt liksom. Sitter og kjøper nye kjølere bare for og få ned tempraturen litt til for jeg føler at det er for høyt under spilling.

 

Ditt var jo helt ekstremt i forhold da. Men det kan være kabinett valget ditt som gjør at du får så høye tempraturer, har du dårlig luftflyt i kabinettet så blir det ofte veldig varmt inni der.

 

Sjekk at du har nok vifter til og trekke inn kald luft og ut varm luft av kabinett ditt.

 

 

hmm, ja, jeg har veldig bra luft flyt.. ingen rotete kabler.. ingen kabler som går på tvers og slikt. alt e helt ryddet!

og jeg har front viften på medium. topp viften på fult for den går ikke ann og høre. og bak på low

 

men uansett om jeg skrur de på fult så er det ingen forandring..

 

og vist tempen skal fortsette sånn.. så tror jeg at jeg må innvistere i et nytt HK.. noen erfaringer med Asus maximus Extrem? er det og et HK som produserer slikt varme?

 

har du 45-47 grader under spilling? jeg har vel så og si de samme gradene på cpu nå med 3.2GHZ.

 

men med prime95 under full load kommer hopper den fra alt mellom 45-60.. kansje 65 etter mangen timer.

cpu varmen er holdbar.. men NB og SB er jeg ikke så glad med tanke på at NB ligger på 70 og SB ligger på 60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...