Gå til innhold

Nytt "gratis"-abonnement fra Tele2, Tele2 Sheriff


Anbefalte innlegg

Nå har Tele2 hoppet på gratis-bølgen og lansert Tele2 Sheriff.

 

Istedetfor å gi et antall minutter og SMS, får man 175 kroner gratis forbruk av samtaler og/eller SMS.

 

Minuttpris 0,79

Startavgift 0,59

SMS 0,39

 

Da kan man f.eks. sende 448 SMS gratis om man ikke ringer. Virker jo lovende, og mer fleksibelt enn Onecall og MTUs faste gratisforbruk.

 

Ett minus er at fri bruk i Sverige ikke er inkludert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har Tele2 hoppet på gratis-bølgen og lansert Tele2 Sheriff.

 

Istedetfor å gi et antall minutter og SMS, får man 175 kroner gratis forbruk av samtaler og/eller SMS.

 

Minuttpris 0,79

Startavgift 0,59

SMS 0,39

 

Da kan man f.eks. sende 448 SMS gratis om man ikke ringer. Virker jo lovende, og mer fleksibelt enn Onecall og MTUs faste gratisforbruk.

 

Ett minus er at fri bruk i Sverige ikke er inkludert.

 

Hei,

 

Et annet "minus" er at denne rabatten på 175 kroner i måneden ikke gjelder for MMS, innholdstjenester (CPA-tjenester), datatrafikk og roaming i utlandet. Det kommer helt an på hvor mye og hva man bruker mobilabonnementet sitt til, hvorvidt dette tilbudet vil lønne seg for den enkelte. Men dersom man kun bruker den til vanlig tale og SMS innenlands og ikke for mye, så er det et greit tilbud.

Lenke til kommentar
Er spesialnummer inkludert i desse 175 kronene, tru?

 

Hei,

 

Dette er i og for seg et godt poeng. Jeg tror heller ikke å ringe til Spesialnummer inngår i rabatten på 175 kroner mnd, men jeg har ikke sett noe konkret på Tele2 sin webside som sier det motsatte. Jeg finner kun disse forutsetningene her:

 

"Rabatten gjelder ikke MMS, innholdstjenester, datatrafikk eller roaming. Tele2 Sheriff kan man ikke bestille med ny mobiltelefon, og tjenester som Lik pris Norge-Sverige, Mobil Familie og Tvilling-SIM gjelder ikke."

Lenke til kommentar

Hvis Tele2 går over til Network Norway sitt nett etter 2010, så vil Tele2`s kunder benytte Telenors nett i de områder der Network Norway ikke har dekning. Sannsynligheten for at dette skjer er m.a.o meget stor ettersom Tele2 og Network Norway eier 50% hver av Mobile Norway som er firmaet som faktisk bygger deres felles nett.

Lenke til kommentar
da er det helt uaktuelt med tele2. netcom sin dekning hvor jeg befinner meg på norgeskartet er ubestridt dårligere.

 

Da har du OneCall, som går over til Telenor snart. (Der NwN (Network Norway) ikke har dekning). OneCall starter å bruke 16. august for nye kunder som kommer etter den datoen.

 

Eksisterende kunder blir automatisk flyttet fortløpende i september. I oktober skal alle være over på Telenor-dekning.

 

EDIT: Quotet feil innlegg.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Blir Startavgift på 0,59 trukket ifra de 175kr man "får"? Det virker slik men er ikke helt sikker. Onecall sier jo at du ringer gratis, men oppstarten må man betale.

 

Ja, hos Tele2 får du 175 som kan brukes på hva du vil unntatt innholdstjenester, data, bruk i utlandet og MMS.

 

Så startavgiften blir trukket fra de 175 kronene.

 

Man kan faktisk ringe til diverse kundeservice-numre (f.eks. 815xxxxx) og til utlandet for de 175 kronene også. Noe du ikke kan med Onecall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...