Gå til innhold

Hva er det Kjøligste kabinett?


Anbefalte innlegg

Hva er kjøligst av: Antec twelve hundred og Lian Li Pc-p80.

 

Antec Twelve hundred:

• 1 top special 200 x 30 mm blue LED exhaust fan with 3-speed switch control (LEDs can be switched off as well)

• 2 rear 120 x 25 mm special blue LED exhaust fans with 3-speed switch control

• 3 front 120 x 25 mm special blue LED intake fans with front speed control

• 1 side 120 x 25 mm fan to cool graphic cards (optional)

• 1 middle 120mm fan to cool CPU or graphic cards (optional)

 

Lian Li Pc-p80

Front: 3 x 14cm LED Fan @ 800-1200 RPM

Top: 1 x 14cm LED Fan @ 800-1200 RPM

bak: 1 x 12cm Fan @ 1020-1500RPM.

 

Kom gjerne med anbefalinger til andre kabinett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Personlig har jeg et helt åpent kabinnett vis du kan kalde det kabinett da. Jeg har 4-7 grader over rom tempratur på cpu med kabinettet mitt.

bZerk kabinett, Acryl, Transparent 600 kr

Er veldig fornøyd med dette på grunn av tempraturene, designe og at alle som ser et alltid spør hva i huleste jeg har på bordet mitt. Ingen vokse jeg til nå har møtt har skjønt at det der er en pc hehe. Jeg syns selvsagt det er kjempe gøy og fortelle dem og forklare at jeg bygde alt selv. Litt gøy når du først skal bygge en pc at du faktisk kan vise fram alt arbeidet ditt og ikke bare skjule det i et dumt kabinett så ingen ser det.

Lenke til kommentar

Ja, men ditt kabinett støyer sikkert endel?

 

Av twelve hundred og lian-li'et tror jeg det ikke er vesentlig forskjell. Det eneste vesentlige er vel pris og utseende.

 

Edit: Kabinettet støyer vel ikke? Jeg mener jo selvsagt pc'en

Endret av techs
Lenke til kommentar

Gå for vannkjøling så trenger du bare to vifter i selvekabinettet og 1-3 på radiatoren. Har du kun skjermkort og cpu du ønsker å kjøle så trenger du bare en dobbel radiator..:p

Men hvis dette blir for avansert for deg så er det vanskelig å si på de to du lister opp der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Ja, men ditt kabinett støyer sikkert endel?

Støyer ingenting i det heletatt. støy kommer jo av hva du har i pc-en din. Jeg merker ingenting til støy og jeg har ganske mye kraftig i pc-en. Men du må ikke glemme at vifte støy kommer av tempraturene, jo varmere pc-en er jo fortere går viftene dine. Derfor jeg har det lydstille for tempraturene i pc-en er kanskje 5-10 grader over rom tempratur til vanlig.

Lenke til kommentar
Edit: Kabinettet støyer vel ikke? Jeg mener jo selvsagt pc'en

 

Smartguy ?!

 

Og forresten, det med at viftene går fortere jo varmere ting er gjelder slettes ikke i alle pc'er. Alle mine 120'ere som er i drift går med rundt 900 uansett temperatur.

Endret av techs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei var ikke på overhodet meningen og få deg til og tro jeg lekte smart guy. Jeg skjønte at du mente selve pc-en altså tingene i pc-en vifter og hardisker osv. Jeg har 2 120 mm (1300-1700 rpm) vifter og en liten 40mm vifte (3000-5000 rpm)ingen problemer med støyen fra disse.

Jeg har også et 3870x2 grafikk kort i pc-en som selvsagt gir litt lyd når viftene spinner opp 100% men det er kun når jeg spiller og da har jeg jo alltid lyd på spillet så da merker jeg ingenting.

 

PS: unnskyld om du trodde jeg lekte smart guy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg må si at støyen er ikke noe problem i forhold til min gamle Dell XPS som hørtes ut som den skulle lette og fly avgårde når jeg brukte den.

 

Har ikke en tendens til og søle brus utover pc-en min faktisk kan hende andre har det, men har også en regel om at folk ikke får ha brus og mat på rommet hvor daten står så jeg skal ungå disse problemene.

 

Støv er enda ikke blitt noe særlig stort problem bare og støvsuge litt oftere bare og ha en boks med luft på så for du fort støvet bort.

 

Hater faktisk undøvendig støy og støv så kanskje derfor jeg støvsuger litt oftere nå enn før.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg et helt åpent kabinnett vis du kan kalde det kabinett da. Jeg har 4-7 grader over rom tempratur på cpu med kabinettet mitt.

bZerk kabinett, Acryl, Transparent 600 kr

Er veldig fornøyd med dette på grunn av tempraturene, designe og at alle som ser et alltid spør hva i huleste jeg har på bordet mitt. Ingen vokse jeg til nå har møtt har skjønt at det der er en pc hehe. Jeg syns selvsagt det er kjempe gøy og fortelle dem og forklare at jeg bygde alt selv. Litt gøy når du først skal bygge en pc at du faktisk kan vise fram alt arbeidet ditt og ikke bare skjule det i et dumt kabinett så ingen ser det.

har du kabinette ditt på itavisen?

hørtes spennende ut....

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
har du kabinette ditt på itavisen?

hørtes spennende ut....

Nei beklager men jeg kan laste opp et bilde her av den.

Info:

HK: Foxconn Mars P35

Skjermkort: Asus 3870x2 4xdvi

HD: 320 gb

DVD: 2 IDE dvd brennere

CPU: Quad Q6600 (3,6Ghz)

CPU kjøler: TRUE 2x120 1700 rpm vifter

Ram: 2x2Gb OCZ 6400 800mhz (OC 1000 Mhz)

Lydkort: X-fi extreme gamer

Edit: la til info

post-150227-1218702925_thumb.jpg

post-150227-1218703063_thumb.jpg

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
har du kabinette ditt på itavisen?

hørtes spennende ut....

Nei beklager men jeg kan laste opp et bilde her av den.

Info:

HK: Foxconn Mars P35

Skjermkort: Asus 3870x2 4xdvi

HD: 320 gb

DVD: 2 IDE dvd brennere

CPU: Quad Q6600 (3,6Ghz)

CPU kjøler: TRUE 2x120 1700 rpm vifter

Ram: 2x2Gb OCZ 6400 800mhz (OC 1000 Mhz)

Lydkort: X-fi extreme gamer

Edit: la til info

tøft dette,men blir det ikke noe trangt inni der?;)

er det selvbygd?

asus skjermkort?

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

"Bygde" det selv sammen selv ja men alle delene ble jo kjøpt som kabinett osv.

 

Nei faktisk ganske god plass, det første du gjør er jo og sette inn hovedkortet og cpu og dette så setter du på en plate oppå så du har masse bygge plass, og det er mer plass enn vanlige kabinetter for du har jo 4 store innganger for henda dine bare fra siden og toppen før du sette på selve "toppen".

 

Ja det er Asus skjermkort 3870x2 versjonen

asus skjermkortet

 

Tok kanskje 30 min og sette opp alt som var i pc-en.

Er faktisk masse plass her, plass til 3 harddisker og 2 dvd brennre noe som er alt jeg trenger siden jeg bare har 1 harddisk og 2 dvd brennere.

 

Pluss at jeg har plass til thermalright ultra extreme 120 cpu kjølern som er utrolig høy noe som var et stort pluss for meg, siden jeg ville overklokke litt for gøy.

Prøve og se om jeg faktisk klarte og klokke til 3.6 ghz noe som gikk veldig greit.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...