Gå til innhold

BK: Sprakende fargerik solnedgang


Anbefalte innlegg

Var på Runde for noen uker siden og fikk tatt bilder av alt annet enn Lundefugl som egentlig var målet for turen. Når vi skulle gå tilbake til bilen så var det en fantastisk solnedgang som vi bare måtte fotografere.

 

Har endelig fått kikket litt på noen av disse bildene og har funnet noen som jeg likte bedre enn de andre.

Bildet under her er et av disse.

Det er ikke den tekniske kvaliteten som betyr mest for meg da jeg prøver å se litt mer på motivet og stemningen det gir meg, så det er ikke noe vits si at det er bildestøy på bildet i og med at jeg vet det er der og at jeg liker det sånn.

 

Det jeg vil ha kritikk på er selve bildet eller komposisjonen og bruk av sort/hvitt på noe så klisje som en solnedgang :)

 

Vil også ha litt kritikk/tips på selve konverteringen.

 

post-13239-1216800354_thumb.jpg

 

Ser at det kanskje ble litt mye støy i det sorte, men det får våge seg.

 

Er bildet kanskje litt mørkt? Det ser litt mørkt ut på den bærbare pc'en som har internett tilgang.

 

Edit:

Har lagt inn en utgave 2 med midstilt horisont.

post-13239-1216908455_thumb.jpg

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyen danner en skrå linje, og steinene i forgrunnnen er også skeivt balansert fra naturens side, så horisonten ser skjev ut selv om den ikke er det.

 

Ser ut som om du har plassert horisonten bra!

 

Når det gjelder sort-hvitt og lysstyrke, så likte jeg faktisk at det er litt mørkt. Sort-hvitt fjerner også litt av "wow-se-på-alle-fargene"-effekten evt "ånei-nok-et-solnegangsbilde"-effekten. Man ser komposisjonen klarere. Og den er kanskje ikke helt i mål.

 

Det er bare å fortsette. Alle gode fotografer har tatt minst 10 000 bilder som sugde :)

Lenke til kommentar
Fargerik solnedgang? Er dessverre ikke så lett å ta del i solnedgangens farger og stemning her.... :no:

 

Var nok litt ironisk tittel på dette bildet :)

 

 

Skyen danner en skrå linje, og steinene i forgrunnnen er også skeivt balansert fra naturens side, så horisonten ser skjev ut selv om den ikke er det.

 

Ser ut som om du har plassert horisonten bra!

 

Takk for kommentar. Sitter faktisk å lurer litt på om bildet hadde fungert bedre med midtstilt horisont for å fjerne litt av forgrunnen.

 

Skal spekulere litt på dette, eller se om en skal forkaste hele bildet :)

Lenke til kommentar

Å kalle bildet for solnedgang, ødelegger litt for meg.

Er nok mye meg som henger meg for mye opp i tittelen her, for er jo ikke ett solnedgang bilde.

For meg ser jo himmeln nesten ut som, skyer, og når jeg ser bildet, tenker jeg mere på uvær, men mørke skyer enn solnedgang.

 

MEn liker bildet på en vis, særlig det at det er tatt på skrå ut fra fjæra, det var en fin vri, istede for rett ut.

Lenke til kommentar
Å kalle bildet for solnedgang, ødelegger litt for meg.

Er nok mye meg som henger meg for mye opp i tittelen her, for er jo ikke ett solnedgang bilde.

For meg ser jo himmeln nesten ut som, skyer, og når jeg ser bildet, tenker jeg mere på uvær, men mørke skyer enn solnedgang.

 

MEn liker bildet på en vis, særlig det at det er tatt på skrå ut fra fjæra, det var en fin vri, istede for rett ut.

 

Takk for kritikk. Grunnen til at jeg likte bildet sånn som det er nå, er nettop at det ble så langt fra hvordan det så ut når jeg var der. Som du skriver så ser det mer ut som ruskevær. Liker selv den ensomme fuglen på himmelen også.

 

Nå har jeg kanskje en litt annen smak når det gjelder bilder enn det som er vanlig :)

 

 

Jeg velger å kalle det et solnedgangbilde selv om det er sort/hvitt. Hadde faktisk ikke trodd at tittelen skulle stille så mange spørsmål :)

Dette bildet er tatt omtrent samtidig, så der får en et litt annet inntrykk av himmelen.

 

post-13239-1216907450_thumb.jpg

 

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...