jeantea Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 har fått tilbake en pc fra reperasjon. Og de hadde byttet slavedisken min. Den kommer opp i bios, men ikke når jeg starter maskinen. Den er tilogmed i enhetsbehandling, og der står det at den fungerer fint, men ikke i oversikten på min datamaskin. Noen tips? ^^
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 har du sjekket at den har blitt formatert? Start --> høyreklikk på min datamaskin --> velg Behandle Da kommer datamaskin behandling opp --> gå til Disk behandling. Da dukker harddisker og dvd brennere i pc-en opp. Det kan hende du må formatere harddisken din for en uformatert harddisk dukker opp i bios men ikke i min datamaskin. Prøv og formateter den og se om den da dukker opp.
2bb1 Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 (endret) donnieakalefty: Jeg har også dette problemet. Finne mine nye harddisker i enhetsbehandling og BIOS, men ikke ellers. Hvordan får jeg formatert harddiskene i den menyen du guider til? Finner nemlig alle harddiskene der. Edit: Fant det ut. Høgreklikk på disken (der hvor det står "X GB Utildelt") og velg "Ny partisjon..". Deretter er det bare å følge veiviseren. Endret 31. juli 2008 av 2bb1
Syar-2003 Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Først må den "initialiseres" , deretter formatteres med et filsystem/partisjon , deretter tilordnes en stasjonsbokstav. Initialisere gjør man ved å høyreklikke helt til venstre i diskmanagment (utenfor disk area feltet).
2bb1 Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Er det viktig at de "Initialiseres" først? Jeg tror nemlig jeg hoppet rett på formateringen.
Syar-2003 Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Da er den initialisert allerede (skjedd automatisk). Hvis den ikke er det får man ikke noe valg om å lage partisjon/formattere. Settes det inn en disk som ikke har "noe" format på seg (partisjon fra før) må den vanligvis initialiseres først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå