Gå til innhold

Test: Foxconn Blackops


Anbefalte innlegg

_Sindre_; kan du bekrefte eller avkrefte om Thermalright Ultra-120 Extreme + vifte passer på dette kortet sammen med den NB kjøleren der? Det kan se veldig trangt ut, men har et håp om at det går bra.

 

Får bare håpe du har en sånn kjøler liggende sånn at du kan teste ;)

 

Ellers en god test i min bok. Liker at ekstremkjøling og lignende blir forsøkt selv i en test. Det hjelper lite å teste opp og i mente med standardkjølere etc når halvparten av folka som kjøper produktet aldri selv bruker standardkjøling for eksempel. Nå er jo dette et ganske ekstremt hovedkort, men selv vanlige kort som f.eks. Asus P5K hadde hatt godt av en litt tøff tester syns jeg.

 

Kan du si noe om NB temperaturen? NB på mitt P35 blir _veldig_ varm selv uten overklokking, og jeg er redd for at det kan være temperaturen på NB som stopper meg fra å gjøre så mye store sprell på mitt kort (Asus P5K "vanilla"). Går godt over 50 grader på full load med standardfrekvenser og spenninger. Hvis dette kortet har betydelig lavere NB temperaturer + fungerer sammen med TRUE så er det veldig aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin test sindre :) Eneste minus er at hw.no ikke har gitt deg større utvalg av prosessorer å teste på det.

 

Sykt dyrt forresten, galskap.

 

Det som er kjipt med hk produsentene er at de ikke gidder å oppgradere biosene skikkelig når det kommer nye prosessorer/prosessorarkitekturer til. Hjelper ikke stort å ha dyrt overklokkingshk når biosen er halvferdig.

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på RAM'en.

Kan det stemme at dette kortet støtter både DDR2 og DDR3?

 

Foxconn selv omtaler bare DD3:

"Dual channel DDR3 1600/1333/1066/800/667 x 4 DIMMs, Max. 8GB", mens det i spesifikasjonene i testen står:

"4 x DDR2 minnesokler for maks 8 GB DD3-PC1600" (red. min utheving)? Netshop.no nevner også bare DDR3 RAM.

 

Et hovedkort kan kun støtte DDR2 eller DDR3, ikke begge deler. Minne-slotene er forskjellige.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virket voltene der veldig lave?

 

1.1xv og 4,5Ghz?

 

Cpu-z viste feil voltverdier, virkelige verdier var langt høyere.

 

 

_Sindre_; kan du bekrefte eller avkrefte om Thermalright Ultra-120 Extreme + vifte passer på dette kortet sammen med den NB kjøleren der? Det kan se veldig trangt ut, men har et håp om at det går bra.

 

Får bare håpe du har en sånn kjøler liggende sånn at du kan teste ;)

 

Ellers en god test i min bok. Liker at ekstremkjøling og lignende blir forsøkt selv i en test. Det hjelper lite å teste opp og i mente med standardkjølere etc når halvparten av folka som kjøper produktet aldri selv bruker standardkjøling for eksempel. Nå er jo dette et ganske ekstremt hovedkort, men selv vanlige kort som f.eks. Asus P5K hadde hatt godt av en litt tøff tester syns jeg.

 

Kan du si noe om NB temperaturen? NB på mitt P35 blir _veldig_ varm selv uten overklokking, og jeg er redd for at det kan være temperaturen på NB som stopper meg fra å gjøre så mye store sprell på mitt kort (Asus P5K "vanilla"). Går godt over 50 grader på full load med standardfrekvenser og spenninger. Hvis dette kortet har betydelig lavere NB temperaturer + fungerer sammen med TRUE så er det veldig aktuelt.

 

 

Jeg har en kjøler liggende, så dette skal jeg sjekke så fort jeg får anledning til å gjøre dette.

 

Når det gjelder temperaturen på brikkesettet var synes jeg denne ganske grei, målte den til å være 40 grader load nede i kobberblokken under passiv bruk. Men om du skal overklokke veldig mye kan det gjerne være en fordel å benytte seg av viften som følger med eller vannkjøling.

 

Fin test sindre :) Eneste minus er at hw.no ikke har gitt deg større utvalg av prosessorer å teste på det.

 

Hehe, jo, skulle gjerne likt å testet en QX-prosessor på dette kortet, men alt bortsett fra selve hovedkortene må man ha selv, og for øyeblikket er det lite aktuelt for min del å betale 6k for en prosessor. :)

Lenke til kommentar
_Sindre_; kan du bekrefte eller avkrefte om Thermalright Ultra-120 Extreme + vifte passer på dette kortet sammen med den NB kjøleren der?..sakset..

 

Jeg har en kjøler liggende, så dette skal jeg sjekke så fort jeg får anledning til å gjøre dette.

 

Når det gjelder temperaturen på brikkesettet var synes jeg denne ganske grei, målte den til å være 40 grader load nede i kobberblokken under passiv bruk. Men om du skal overklokke veldig mye kan det gjerne være en fordel å benytte seg av viften som følger med eller vannkjøling.

 

Høres bra ut med tanke på temperatur. Flott at du får sjekket opp det med kjøleren. Viften som følger med kommer garantert i veien for TRUE kjøleren.. Men 40 grader passivt er uansett mye bedre enn 52 grader passivt :)

Lenke til kommentar

Greit hk. men absolutt ikke verdt prisen. Dette er et kort som egentlig kun retter seg mot entusiaster(som er villig til å betale mye ekstra for lite ekstra). Men utfra overklokkinga var ikke noe spesiellt bedre enn de fleste andre langt billigere Asus og Gigabyte kort klarer, og bortsett fra at det var vannblokk på chipsettet så var det ingenting spesiellt med dette kortet bortsett fra den høye prisen. Greit mange ikke vil spare på inn på hk, men når man får andre like gode/bedre hk. for ca 2k så kan man heller legge den siste 1000 lappen i noe annet.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Du skulle ha testa nb på nitro eller tørris :)

 

Hvis det er interessant, så har hwt.dk også testet kortet, d. 19.juli:

 

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=10561

 

Testen omfattet visst bare E8500, men ble overklokket på luft, vann og tørris m/acetone. Det er til og med laget et par videosnutter.

 

Håper det er en nyttig opplysning...

 

PS. ser just nå at hwt.dk innen hadde testet Asus P5Q Deluxe som Foxconn Blackops smmenlignes med.

Endret av arnakke
Lenke til kommentar

Hvis dette kortet er like overlegent ift andre X48-kort som DFI Expert var ift sine konkurrenter til sokkel 939 er prislappen noe høy, men likevel spiselig. Ellers... styr unna, om du ikke "bare MÅ" ha det.

 

Utifra reviewet kunne ikke jeg se at dette kortet var så skrekkelig mye bedre enn de andre jeg har sett... Pluss for fin kjøling, riktignok.

Lenke til kommentar

Tror Asus Kommende toppkort som kjører på X48 brikkesett blir en stor konkurrent til dette hovedkorte. For de som ikke vet hvilket kort jeg snakker som så er det Asus Rampage Extreme jeg skal fram til. Venter selv det korte noen neon få dager, og jeg gleder meg som en unge til å teste korte. Har lest litt om det og det skal vist klare rett over 700 FSB med E8400 på flytende nitro og begge kjernene er aktivert. Det er ikke noe man kan klage på om det stemmer.

Lenke til kommentar
Tror Asus Kommende toppkort som kjører på X48 brikkesett blir en stor konkurrent til dette hovedkorte. For de som ikke vet hvilket kort jeg snakker som så er det Asus Rampage Extreme jeg skal fram til. Venter selv det korte noen neon få dager, og jeg gleder meg som en unge til å teste korte. Har lest litt om det og det skal vist klare rett over 700 FSB med E8400 på flytende nitro og begge kjernene er aktivert. Det er ikke noe man kan klage på om det stemmer.

 

Det høres ut som du har kjøpt Asus-kortet og venter på leverng? Hvis det er riktig oppfattet, kan du sie noe om hvor og til hvilken pris? Jeg kunne ikke finne e-butikk og bare en prisantydning... ca $250,- Vil være artig å høre hva du har funnet?

Lenke til kommentar

Jeg får korte tilsendt fra Asus siden jeg skal skrive test på korte. Korte ble sendt på mandag, så har nok korte om ikke lenge. Hvilken pris korte vil få vet jeg faktisk ikke, og som jeg har fått vite skal korte være å finne i norske nettbutikker begynnelsen av august.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
For å være ærlig så ville jeg heller hatt et P45 Extreme, eller et rått X48 - man får jo to av sånne for prisen av det her :ermm:

 

Du ville heller hatt et rått X48 kort, enn dette X48 kortet? Antar at du skulle skrive rått X38, eller X58?

Jeg forveksla det med Mars - beklager :blush:

 

Ikke noe å beklage, men syntes det så litt rart ut ja. Så det måtte nesten være noe sånn :)

 

 

Vi får se på når testen av Asus Rampage Extreme kommer om noen dager da. Har alltid vært veldig glad i Asus.

Lenke til kommentar
Vi får se på når testen av Asus Rampage Extreme kommer om noen dager da. Har alltid vært veldig glad i Asus.

 

Glemte å skrive det, men jeg skriver ikke for Hardware.no men ITpro.no.

 

Fikk nettopp vite at en pakke har kommet på døren, så hovedkorte ligger nede i stuen nå. Dessverre så har ikke RAM-brikkene kommet enda, så må nok vente noen dager til før jeg får teste det. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...