Gå til innhold

Tror du gud finnes ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aha. Men det var ikke lett å forstå... :)

 

Du kunne kanskje utdype hvorfor du ikke tror på noen gud isteden for bare et nei,... ;)

For det første mener jeg det er dumt av folk å tro på noe overnaturlig bare for de det står i en gammel bok skrevet av mange mennesker for så mange år siden at moralene ikke lengre passet så de måtte til å med skrive en ny.

 

For det andre så fungerer verden helt fint uten at vi trenger å putte inn en Gud i regnestykket.

Å det vi ikke ennå vet forsker vi på, og vi finner ut nye ting hele tiden.

Ikke på noe tidspungt er det i nærheten av lurt å bare si "nei fatter jeg ikke, så det må være gud" å bare gi opp forskningen. (Holde seg dum.)

 

Jeg kan faktisk ikke fatte at rasjonelle folk klarer å tro på det. Det er like sannsynlig som troll og drager osv.

Men siden folk i gamle dager var idioter og slukte alt folkene med makt sa så ble det en selvfølge. Å av en eller annen grunn virker det ennå som om noen ikke kan få seg til å se nøkternt på det.

 

Men bare for å ha sagt det, jeg har ikke noe imot at folk er religiøse i det private. Men når religiøse hindrer folk å gjøre ting bare på grunn av deres overbevisning (som ikke er beviselig =P) så blir jeg irritert.

 

Og dette med synd.

Det er ikke noe som heter synd, det er bare ett konsept for å påtvinge andre folk deres egen moral(og dermed få en viss mengde makt/kontroll over folk). Som om ikke man kan være ett bra menneske uten religion.

 

Se.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Jeg tror Gud rett og slett er oppskrytt. Han er bare noe en person fant på for å ha noe å tro på. Og en dag samlet en gjeng med gamlinger seg og skrev det gamle testamentet. Det var sikkert sengehistoriene de fortalte til barna sine. Og så tenkte noen etter Jesus som faktisk trodde på han at de skulle skrive historiene hans etter at de hadde drukket litt. Å da ble plutselig historien fantastiske og handlet om fenomener. Og nå lever dyret fortsatt i hodet til de menneskene som tar den letteste veien og tror på Gud......

Endret av sondre94
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke gud finnes. Men jeg tar meg selv ofte i å tenke at det kan være. Skjønner fortsatt ikke konseptet med at noe plutselig er, og eksploderer etter en stund :dontgetit:
Ikke engang folk med doktorgrader i kvantemekanikk forstår alt i det feltet så tror hvermannsen kan ta det helt med ro. Å si at ingenting blir til noe er og blir likevel bullshit, det er aldri noen andre enn kreasjonister som har foreslått det.

Big bang teorien sier ingenting om hva eller hvordan startskuddet ble satt, akkurat som at evolusjon ikke sier noenting om abiogenesis, bare om det som har skjedd etter det. Selvsagt var det noe der, men romtiden slik vi kjenner den eksisterte ikke. Noen teorier på hva som startet det hele finner du her, men som sagt har dette egentlig ingenting med big bang teorien i seg selv å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke gud finnes. Men jeg tar meg selv ofte i å tenke at det kan være. Skjønner fortsatt ikke konseptet med at noe plutselig er, og eksploderer etter en stund :dontgetit:

Men å bare si "gud gjorde det!" blir for dumt. Kommer ikke til å utvide vår viten med slik tankegang.

Riktig!

spesielt med tanke på at det er et lastebil lass med guder å velge i mellom.

dersom noen mener en gud har stått bak dette..., javell?? -hvilken gud?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke gud finnes. Men jeg tar meg selv ofte i å tenke at det kan være. Skjønner fortsatt ikke konseptet med at noe plutselig er, og eksploderer etter en stund :dontgetit:

Men å bare si "gud gjorde det!" blir for dumt. Kommer ikke til å utvide vår viten med slik tankegang.

Riktig!

spesielt med tanke på at det er et lastebil lass med guder å velge i mellom.

dersom noen mener en gud har stått bak dette..., javell?? -hvilken gud?

"Den ene sanne guden selvfølgelig, den vi fant opp!"

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...