Gå til innhold

Hardt og bra treningsprogram


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha ferie. Og i denne ferien har jeg tenkt og prøve et trenings program som er hardt men effektift. Jeg trener styrke tre ganger i uka fra før. Har også hørt om noen råe russiske trenings program hvor kan jeg få sjekket ut disse?

 

Håper å få en bra ferie med bra trening.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benkpress

Roing

Skulderpress

Chins

Knebøy

Lårcurl

 

2-3 sett

5-12 reps

 

 

Lol, det der kan vel faktisk ikkje kalles eit treningsprogram i det heile tatt.

 

Du kan vel f.eks kjøre eit RYP-program på seks veker, er ikkje så mange treningsprogram som er noko kortare.

http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx

 

Einaste eg kjem på i øyeblikket som er russisk elns er : http://www.iform.no/pub/art.php?id=441

Lenke til kommentar

Synes programmet er hardt nok som det er (om han vil kjøre stangroing - ok), men markløft, knebøy og stangroing i løpet av en økt kan fort bli for mye, i hvert fall når han kommer litt opp i vekt. Da er det bedre å alternere mellom knebøy+lårcurl/markløft+beinpress og spare korsryggen litt, i hvert fall er det min erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg og 5 venner av meg (hvorav 2 jenter med litt over et halvt års treningsgrunnlag) trener fullkropp 3 ganger i uka, 2 sett bøy\frontbøy (sistnevnte for å spare ryggen), 2 sett mark, 2 sett stangroing (45 graders), 2 sett benk, 2 sett MP og endel til hver økt og har syk framgang på det, ikke antydning til overtrening på noen av oss etter flere måneder. Dog har vi gitt f... i alt som heter isolasjon, kun basetrening så for oss passer det ypperlig. Et vanlig RYP\HST-program er jo bygd opp nettopp sånn (vi følger en variant av dette) og regnes av mange som svært gode treningsprogrammer.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå vet jeg ikke hvordan du ligger ann, f.eks. 1rm i bøy, mark, press og benk?

 

Uansett tror jeg stronglifts sitt beginner 5x5 program vil gi deg nok utfordringer om du ikke har løfta spesielt mye før. Beginner her spiller ikke på at du er en "n00b", men det at du kan øke linært fra økt til økt. Programmet er helkropps og går 3 dager i uka. Ikke ta for lett og begynn med for mye vekt på, det blir fort nok tungt. Fokuser på teknikk. Fokuser på teknikk. Fokuser på teknikk. Fokuser på teknikk. Fokuser på teknikk.

 

Ville iallfall kjørt det i en god måned før du evaulerer. Husk å skrive treningslogg for hver økt.

 

Om du vil ha en helt annen utfordring kan du jo kjøre igang med Crossfit som fokuserer på styrke og utholdenhet fremfor maksimal styrke, men da bør du ha et godt grunnlag i diverse løfteteknikker, både styrke og olympiske.

 

Stronglifts beginner 5x5

 

Crossfit: getting started

Lykke til!

 

PS: uansett hvilket program du velger lønner det seg å lese gjennom alt nøye.

Endret av PuseOdd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...