Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett funker ikke etter formatering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg formaterte min Dell dimension 8300 pc og etter det kommer jeg ikke inn på internett:s.

 

Jeg innstalerte adsl cd`en, skrev brukernavn og passord i den oransje ruta men kommer ikke inn. Når jeg trykker "logg inn" kommer bare denne meldingen opp: "Det angitte mål kan ikke nås.(769)".

 

Noen som veit hva jeg skal gjøre for å få dette til å funke igjen?

 

Ringte 05000 men de preika noe om at det kunne være no drivere jeg trenger siden pc`en er urgammal?

Driv.. wait.. what?

 

Mvh

Dataprob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nettverksdriverne er vel bare til 56k telefonmodemet?

http://drivers.softpedia.com/get/MOTHERBOA...-621-1001.shtml skal være XP driver for hovedkortet ditt.

 

Hvis du har kun et rent modem med Telenor så anbefaler jeg at du skaffer deg en router eller routermodem slik at du kan logge på uten å bruke dial-up med brukernavn og passord.

Husket du å legge til @online.no bak brukernavnet om du har Telenor?

Lenke til kommentar
De nettverksdriverne er vel bare til 56k telefonmodemet?

http://drivers.softpedia.com/get/MOTHERBOA...-621-1001.shtml skal være XP driver for hovedkortet ditt.

 

Hvis du har kun et rent modem med Telenor så anbefaler jeg at du skaffer deg en router eller routermodem slik at du kan logge på uten å bruke dial-up med brukernavn og passord.

Husket du å legge til @online.no bak brukernavnet om du har Telenor?

trn100 har rett. Nettverksdriveren som skal lastes ned er Broadcom-driveren, versjon 5.3 A00.

Ettersom han ikke har nettverkskortet i gang, vil han heller ikke kunne få kontakt med routermodemet sitt. Han har i tillegg en gammel tilkoblings-cd fra Telenor. Han bør konfigurere adsl-tilkoblingen manuelt.

PS! Driverne bør helst lastes ned fra Dell sin webside. Linken trn100 refererte til er den rette.

Endret av samerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...