Gå til innhold

Fotografering på ferie i Italia, noen ideer?


Anbefalte innlegg

Jeg tenke meg til Italia å se litt rundt før skolen begynner i August og lurer på om noen har tips om hvor jeg skal se meg omkring. Lander i Pisa om morningen men skal bo hos en kompis i Firenze . (er ikke så glam som det høres ut, by the way :) )

 

Jeg har i tankene å stikke innom kirker (så det er sakt så er jeg Atheist/Anti-theist) for historie kunst og lignende, man kan vist ikke gå langt der nede uten å få jesus "i fleisen".

 

Ellers er det litt synd at jeg ikke kan døyten av språket for de missliker vist turister siden der e så mange... (kan liksom ikke spørre ukjente jenter om å posere i forgrunnen av bildene om man ikke kan kommunisere :( )

 

Noen som har noen ideer de vil dele, jeg vill såååå gjerne ikke virke som en turist der nede(hjelper ikke med kamera framme til en hver tid) da kommer jeg til å skuffe megselv.

 

Ideen er å stikke på først kommende onsdag.

 

EDIT: skrivefeil og skrev pittelitt om.

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen lett oppgave du har tatt på deg. Dra til utlandet som turist, men ønsker og ikke se ut som en. Lykke til med den...

 

Når du først lander i Pisa er jo selvsagt "Det skjeve tårnet" noe du må få med deg. Men ikke regn med å få ta med deg fotosekken opp i tårnet. Da jeg var der tidligere i sommer kunne jeg ikke en gang ta med meg en liten snutebag opp. Alt må låses inn i safe. Kamera kan du såklart ta med deg opp i hånden.

 

Ellers vet ikke jeg hvordan du har tenkt å forflytte deg. Har du bil er det ikke mer en 3,5 timer i bil inn til Roma, og der er det jo plenty med kirker og andre severdigheter.

Kan også nevne Toscana. Farter du av gårde litt rundt på bondelandet i Toscana er jeg sikker på at du vil finne mye fint å fotografere.

 

Du kan fint klare deg uten å kunne språket der. Tror heller ikke du vil trenge å spørre ukjente jenter om de kan posere. Er ofte folk rundt ved italias mange severdigheter som lar deg ta bilde av dem mot en liten slant. (Folk som har kledd seg ut etc)

 

God tur, og lykke til med fotograferingen.

Lenke til kommentar
Jeg har i tankene å stikke innom kirker (så det er sakt så er jeg Atheist/Anti-theist) for historie kunst og lignende, man kan vist ikke gå langt der nede uten å få jesus "i fleisen".

 

Ateist, agnostiker eller endog satanist er ingen grunn til å ikke besøke kirker og andre religiøse byggverk.

 

Uavhengig av hva man måtte synes om religionen som ligger bak, så er svært mange av de flotteste byggverk her i verden bygget på grunn av en eller annen religion - ihvertfall om en snakker om byggverk av litt eldre dato.

 

Passer som regel alltid på å få med meg noen kirker og kirkegårder når jeg er ute og reiser - kirkegårder er ofte et lite skattkammer av motiver. De har en helt annen oppfatning av sånt i utlandet enn vi har her hjemme - der er det ofte store statuer, monumenter og hele byggverk som er bygget for å minnes de døde.

 

Synes forresten ikke det er noe poeng i bekymre seg for hvorhvidt en fremstår som turist - er da ingen skam å være turist?

Lenke til kommentar
Jeg har i tankene å stikke innom kirker (så det er sakt så er jeg Atheist/Anti-theist) for historie kunst og lignende, man kan vist ikke gå langt der nede uten å få jesus "i fleisen".

 

Ateist, agnostiker eller endog satanist er ingen grunn til å ikke besøke kirker og andre religiøse byggverk.

 

...

 

Synes forresten ikke det er noe poeng i bekymre seg for hvorhvidt en fremstår som turist - er da ingen skam å være turist?

Jeg nevner bare dette med religion for min egen del...

 

Det at jeg ikke vill være en typisk turist er vell muligens mer det at jeg vill flyte inn i bakgrunnen, man får ikke naturlige bilder om alle glaner. I tillegg har jeg hørt at de er genereltsett lei turister i Firenze...

Lenke til kommentar
Det at jeg ikke vill være en typisk turist er vell muligens mer det at jeg vill flyte inn i bakgrunnen, man får ikke naturlige bilder om alle glaner. I tillegg har jeg hørt at de er genereltsett lei turister i Firenze...

 

Er de lei turister så er vel det fordi det er så mange av dem og da er vel beste måten å flyte inn i bakgrunnen nettopp å være en turist? ;)

 

Forøvrig har jeg stort sett gode erfaringer med italienere både i by og på land. Det er ikke veldig mange av dem som snakker godt engelsk, men de er stort sett trivelige og behjelpelige også ovenfor turister.

 

Men jeg synes faktisk de fleste franskemenn i Paris er trivelige også, så det er kanskje jeg som har lave standarder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...