Gå til innhold

Hva trengs forå sette opp ett nettverk?


Anbefalte innlegg

Det er spørsmålet jeg stiller her. Men har nå 2 maskiner som jeg vil gjerne koble sammen i et l9ite nettverk for å kunne få en fortgang i renderinga mi. Jeg har en amd 3800+x2 med ubuntu 64 og så har jeg en intel dual core prosessor med windows vista 64 bit. Jeg skal ha ubuntu på begge men vil beholde windows for en del virtualisering eller dual boot for å få tilgang til alle dataene der også.

 

Har kommet fram til at jeg trenger en switch og noen kabler. Jeg er allerede på et delt nettverk med min utleier men vil ikke at de skal få tilgang til dataene mine når jeg kobler maskinene mine sammen. Hvordan er det jeg går fram da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo partisjonere harddisken din så du har 1 del windows og 1 del Ubuntu.

Da slipper du switch og kabler for dette.

 

Det du kan gjøre er og sette opp at windows maskinen din endrer "gruppen" den skal være i.

standar settingen for Windows er workgroup og dette kan endres til hva du ønsker.

 

Ønsker du hjelp til og finne en ruter og nettverks kabel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

du trenger helt vanlige kabler ikke kryssede, gå til en nettbutikk og kjøp en helt vanlig ruter og kjøp helt vanlige kabler. noe pris klasse så kan jeg lete opp noe for deg vis du ikke er 100% sikker selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her har du noen billige rutere 1 er trådløs den andre er ikke pluss kabel.

billig ruter ikke trådløs 150 kr!

CNet Switch 5P 10/100

 

Her er en trådløs ruter vis du skal ha bærbare pc-er også tilkoblet

 

Forskjellige internett kabler

Nettverks kabler

 

Så må du finne lengden du selv ønsker. siden du ikke nevnte den så bare la jeg en link mot alle kablene de hadde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da skal en billig ruter være helt greit med 1 meters kabel avhengig av hvor langt fra pc-ene står fra rutern din.

 

Husk og sette på sånn at du får lov og fjernstyre pc-en du skal styre, eller bruke et program for jobben.

Lenke til kommentar

Da er hardware delen gjennomført. Nå trenger jeg bare en gjennomgang for hvordan man gjør det med software. Ettersom jeg bare har en skjerm og ett sett med tastatur og sånt så må jeg vel ta en maskin om gangen da eller? Kunne vært fin fint med en tutorial for dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Da er hardware delen gjennomført. Nå trenger jeg bare en gjennomgang for hvordan man gjør det med software. Ettersom jeg bare har en skjerm og ett sett med tastatur og sånt så må jeg vel ta en maskin om gangen da eller? Kunne vært fin fint med en tutorial for dette.

 

Det kan jeg uheldigvis ikke hjelpe deg med, men det fins remote controler i windows vista

start --> accecories og så remote desktop connection

 

vis ikke så søk etter programvare på nette. Men skal du kontrollere Vista til vista?

eller Vista mot linux?

 

den nettsiden har det du trenger, er en video guide

kontroller 2 dataer via 1 tastatur og mus

 

programmet gratis

 

Jeg hakke prøvd dette siden jeg ikke har trengt det selv.

Let litt på google vis det ikke fungerte for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Det jeg trenger er ett vnc program som også kan styre skjermen. Til synergy trenger jeg 2 skjermer. Jeg har bare en skjerm tilgjengelig.

 

vis du vet hva du trenger hvorfor søkte du ikke på google etter det?

 

google

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Du får unnskylde dårlig svar. Men har kommet et lite steg videre. Det jeg fant når jeg skrev det svaret var kun programmer som jeg måtte betale for og som det ikke virket som støttet 64 bit linux som jeg kjører på begge maskinene mine. Fant noe på sunaptic men vet ikke hvordan man skal bruke det.

 

Har og windows vista på den ene maskinene. og lurte på hvordan det er å kjøre xen some en virtuell desktop.

Endret av Tobak30
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Må si jeg har lett opp og ned og søkt på mye forskjellig for og kunne hjelpe deg, men alt jeg leste om var disse dumme Switchene eller det og ha 2 skjermer med 1 tastatur.

 

problemet er ofte at 64 bit programvare krever mer arbeid og skrive eller godkjennes enn vanlige 32 bit programmer.

 

dette er noe du kanskje kan bruke

støtter windows, mac og linux

remote computer acess!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

du kan jo sjekke ut symantec som jeg linket til, de skal jo støtte linux mac og windows. men koster jo litt. Vis ikke så må du nok bare søke etter VNC open source eller noe lignende på google

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...