Gå til innhold

Overklokking med XP 2400+ og 512MB PC3200 / 400MHZ Ram


Rune_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skal kjøpe nytt HK i løpet av neste uke, men har ikke helt bestemt meg ennå. Tror det blir epox siden disse klarer høy FSB uten mod.

Vurderer Avit også (v1.2), men har ikke funnet så mange tester av kortet, og de få jeg har sett kan bare vise til en max FSB på 200/205 Mhz.

 

Om noen har noen erfaringer eller noen linker til tester av NF7 v1.2 så mottas det med takk :)

 

Mhp EPoX bør du vurdere 8RGA istedet for 8RDA. Gn har grafikk innebygget som du sikkert ikke trenger men den har også justering av Vdd i Bios. Det har ikke RDA og det er den som stopper FSB klokking først. Mitt går ikke stabilt over 187 - 190MHz. Derfor må jeg inn med en volt mod. Den er ganske enkel, bare å koble til en motstand mellom 2 bein på en regulator men likevel. :(

Lenke til kommentar
"Det beste hovedkortet jeg har hatt var"

Du sier du er uenig fordi du syns ditt kort var bra= :lol::lol::lol:

Jeg mener Epox og Asus ruler på OC

 

Jeg ser du har Asus, ruler du da på OC? :)

 

Asus har aldri vært for overklokkere, se bare på BIOS-innstillingene. Epox og Abit derimot, de har peiling. Og til deg som ville ha erfaringer med NF7-S v1.2, se på www.xtremesystems.org/forums når de kommer opp igjen. 225mhz fsb uten mods blant annet. Rundt 217mhz ser ut til å være standard. I de testene jeg har lest av nForce2 hovedkort er det ikke så veldig mange som har nådd høy fsb med noen av kortene. 200mhz på nForce2 er ikke høy fsb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...