Gå til innhold

Oppgradering av eldre pc


Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere min gamle pc som ikke har fått noe nytt i seg siden jeg gikk på skole (3-4 år siden nå...).

 

Pc'en blir primært brukt til programering og litt spilling, grunnen til at jeg kunne tenkt meg å oppgradere nå er at jeg ikke kan kjøre en del nyere spill med skjermkortet jeg har stående i den et ATI Radeon et eller annet fra ca 4 år tilbake.

 

Har laget til en liten handleliste her men kunne tenkt meg litt tilbakemeldinger på den.

 

Det jeg lurer mest på er om oppgradering til HD 4870 vil gjøre veldig mye med ytelsen eller om det er andre ting i oppsettet som vil være flaskehalser. Vil strømforsyningen være kraftig nok? Har ikke planer om å overklokke med det først i alle fall.

 

Er det andre deler av pc'en som bør oppgraderes samtidig med tanke på å få en ytelsesøkning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

jeg ville vurdert vista 64 bit siden du skal ha mer enn 3 gb med ram så all rammen blir brukt. Dumt og ha Ram som bare ligger der og blir ubrukt.

 

Jeg ekke sikker på om 450 watt strømforsyning er nok, siden 4850 er jo et ganske nytt kort som krever litt strøm. ville kanskje vurdert 500 eller 550 kun for og være sikker, men det kan kanskje andre gi et 100 sikkert svar på.

 

Som jeg ser på hovedkortet så har du jo en hel haug av PCI express spor, planlegger du og bruke flere skjermkort?

så er ivertfall 450 watt alt for lite og da må du gå for mye mer. 700 eller mer for og være sikker.

Lenke til kommentar

Corsair VX 450W skal holde i massevis. Så etpar reviews med Radeon 4850, og Total System power consumption (dvs. hele pc's forbruk) ved Idle/Load er ca. 130/235 Watt

 

Testsystem: Core 2 Extreme QX9650 3.0GHz - Gigabyte GA-X38-DQ6 - 2 x Corsair TWIN2X20488500C5D - WD Caviar SE16 320GB SATA

 

http://techreport.com/articles.x/14967/10

 

****

 

Testsystem: Intel Core 2 Quad QX9770 - Gigabyte X38-DQ6 - 4GB Corsair PC2-9136C5 - Western Digital SATA RaptorX

 

http://www.legitreviews.com/article/731/17/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...