Gå til innhold

hva er det beste rpg spillet du har spillt. jeg liker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
The Legend of Zelda - Ocarina of Time

Zelda er ikke, og har aldri vært et rollespill.

Det er sant, Zelda er et action-adventure-spill.

Jeg tar sjansen av å bli kalt for gammel gretten gubbe, men synes at Dungeon Master er fortsatt det beste RPG jeg har spilt. Det finnes mye annet bra i nyere tider, men det er eneste spill som samler alle disse elementene som har på mystisk vis forsvunnet fra andre store utgivelser.

F.e. magisystemet er både unikt og fullstendig genialt. Mindre kjedelig enn å trykke på en linje som heter "fireball" eller et tilsvarende ikon.

Selvsagt er Baldur's Gate, Stonekeep, KotoR og Morrowind også udødelige klassikere.

Jeg mener å ha husket at et lignende spill hadde tilsvarende "magi-system", etter hva jeg leste.

Fant! Arx Fatalis

For å sitere:

Using the mouse and the Ctrl key, runes are drawn in mid-air with mouse gestures, which must be correctly drawn, in order to successfully cast a spell. The player can find or buy different runes as gameplay progresses, combinations of which unlock new spells.

Var ganske moro når jeg prøvde demoen.

Endret av Slimda
Skrevet
Jeg mener å ha husket at et lignende spill hadde tilsvarende "magi-system", etter hva jeg leste.

Fant! Arx Fatalis

For å sitere:

Using the mouse and the Ctrl key, runes are drawn in mid-air with mouse gestures, which must be correctly drawn, in order to successfully cast a spell. The player can find or buy different runes as gameplay progresses, combinations of which unlock new spells.

Var ganske moro når jeg prøvde demoen.

Ah, det har jeg ikke prøvd! Høres veldig bra ut... Jeg synes magi er altfor kjedelig i de fleste spill. Å trykke på et ikon eller en liste er ikke særlig spennende.

Skrevet

Min "of the top of my head"-liste:

-Morrowind

-Fallout

-Pool of Radiance-serien (Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, Secret of the Silver Blades og Pools of Darkness)

-Gladius (Taktisk rollespill for XBOX)

-KoToR

-Planescape: Torment

-Vampire: The Masquerade – Redemption

-Eye of the Beholder - I og II

-Betrayal at Krondor

-Might and Magic VI: The Mandate of Heaven

-Daggerfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...