Gå til innhold

Hente selv fra amentio?


Anbefalte innlegg

Lurte på noen der ute har erfaring med å hente selv fra amentio?

Jeg bestilte deler til en ny pc der for et par dager siden, pakken er enda ikke sendt men står oppført som "behandlet" og jeg la nettopp merke til at jeg så godt som bor i gåavstand fra deres lokaler.

 

Jeg vet at amentio bestiller fra forskjellige grossister osv, men sendes varene direkte til meg fra grossisten eller sendes de til amentio som videresender til meg? Isåfall hadde det jo vært fryktelig greit å spare et par dager på post når pakken uansett skal leveres til postkontoret som bare er en kilometer unna deres lokaler.

 

Jeg innbilte meg at da jeg googlet: "amentio hente selv" fant jeg en post av en kar som sa han hentet ting der selv, men før jeg smerter meg igjennom telefonkø'a for å spørre lurte jeg på om det var noen her som hadde erfaring med dette?

 

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Amentio ihvertfall i mange tilfeller sender direkte fra leverandøren til deg, så avhengig av hva du har bestillt så kan du ikke nødvendigvis hente varen direkte fra dem.

 

Jeg vil tro at Amentio har relativt få varer på eget lager, og jeg tror ikke du skal ta for gitt at de i det hele tatt tillater direkte pickup av varer. Ring dem først du.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Sidan amentio ikkje har varelager, men bestiller sjølv hjå grossister så er det nok ganske umulig å hente varene hjå dei. unntaket er nok der dei selger returvare (angrefrist o.l) då dette blir sendt til amentio frå kunden.

 

Hadde grossistene levert til amentio og dei pakka det om og sendte vidare så hadde det nok vore mulig å spart "nokre dager" på postgangen.

Lenke til kommentar
Dette sparer også porto. Kun porto en gang (mellom importør og kunde[deg]) ohg ikke to ganger (leverandør -> Amentio, derpå Amentio -> deg). Porto spart = penger spart.

 

Det sparer ikke porto. Hvis Amiento hadde lager ville leveransene inn til de bestå av hundrevis av artikler i en pakke. Amiento kunne levere min bestilling i EN pakke, ikke 3-4 fra div leverandører.

 

"Problemet" med lager er å binde opp kapital, og risiko.

Lenke til kommentar

man slipper også å betale leie for lagerlokaler...

Amentio pleier å være veldig raske med varer de har tilgjengelig, har hendt at varer er på plass dagen etter når jeg har bestilt.

Av og til sender de som bedriftspakke, og hvis du da sender til et kontor, kommer det utrolig kjapt. Litt lenger tid til vanlig husstand.

Lenke til kommentar
Det sparer ikke porto.

Selvsagt sparer det porto/frakt. Det koster å frakte fra x antall leverandører til Amentio (ingen frakt er gratis). Min skisse var forenklet, ment for å illustrere forholdet. Andre innsparinger er allerede ved bruk av forsendelse direkte fra leverandør er trukket frem av andre.

 

Felelslager har også den fordel at istedenfor at hver nettbutikk sitter med X eksemplarer kan leverandør sitte med et betraktlig lavere antall som alle nettbutikker kan dra fordel av (logistikk). For varer med synkende pris (som datadeler) er det svært gunstig.

Lenke til kommentar
Det sparer ikke porto.

Selvsagt sparer det porto/frakt. Det koster å frakte fra x antall leverandører til Amentio (ingen frakt er gratis). Min skisse var forenklet, ment for å illustrere forholdet. Andre innsparinger er allerede ved bruk av forsendelse direkte fra leverandør er trukket frem av andre.

 

Felelslager har også den fordel at istedenfor at hver nettbutikk sitter med X eksemplarer kan leverandør sitte med et betraktlig lavere antall som alle nettbutikker kan dra fordel av (logistikk). For varer med synkende pris (som datadeler) er det svært gunstig.

 

Fraktkosnader på leveranser av litt størrelse mellom firmaer utgjør for mindre deler noen øre per del.

 

Å sende to små deler i to pakker til meg øker kosnaden med noen tiere = økt frakt.

Endret av Morro
Lenke til kommentar

Kva type nettbutikk det er gies ein god del gjennom prisen.

 

Dei billigaste har ingen 2.linje support eller tekinisk support, og baserer seg på å vidareselge produktene til større ( innan strøm og bredbånd/telefoni er det flust av slike selskap, dess billigare dess mindre kompetanse.

Lenke til kommentar

La inn en liten bestilling hos Amentio.

 

Ikke bare ble den sendt som to pakker, den ene ( ca 500 gram) ble for sikkerhets skyld sendt med Schenker. De kunne levere den hvis jeg holdt meg hjemme kl 12-15, eller jeg kunne hente pakken på deres terminal, den stenger kl 16.

 

Den andre pakken ( kanskje 150 gram) skulle hentes på Posten.

 

En ekstra halvtimes kjøring til Schenker, som jeg ikke hadde regnet med.

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i at det kan være irriterende at de/leverandørene benytter all verdens fraktselvskap... Jeg bestilte 13 varer, kom i 5 eller 6 pakker. ETT lite veggfeste til en monitor blei levert på døra av et eller annet fraktfirma etter en telefon til dem flere dager i forveien siden de hadde så mye å gjøre... Jeg trodde det var skjermen min som kom, men neida. En liten bobblekonvolutt med et veggfeste blei levert på døra med en stor varebil. Jeg måtte bare le.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...