Gå til innhold

Tapt data - Formatert ekstern harddisk.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg formaterte nettopp pcen min. Jeg tok backup av filene jeg trengte til etter formateringen på en ekstern USB-Harddisk. Av en eller annen grunn ble både IDE harddisken som jeg skulle installere OS'et på sammen med USB harddisken formatert. Når jeg da hadde installert Windows på ny så jeg at jeg hadde glemt å koble fra USB harddisken, og prøvde å åpne disken, men da kom det opp at denne harddisken måtte formateres før den kunne brukes. Av dårlig vane trykket jeg ok med det samme og valgte hurtig formatering i Windows og mistet alt data'en på harddisken.

 

Spørsmålet mitt nå er: Er det noen recovery programmer jeg kan bruke for og få fatt i data'en min igjen?

 

Jeg har ikke gjort noe med harddisken. Urørt etter formateringen ble gjort.

 

. A Z O .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært mange tråder om dette på forumet. Søk og du vil finne mange forslag til programmer som kan brukes. F.eks: GetDataBack (kommersielt).

 

NB! Husk at filer som reddes må lagres på en annen disk. Hvis de gjenvinnes til samme disk reduseres sjangsen (kraftig) til å redde alle filer.

Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt nå er: Er det noen recovery programmer jeg kan bruke for og få fatt i data'en min igjen?

 

Jeg har ikke gjort noe med harddisken. Urørt etter formateringen ble gjort.

 

. A Z O .

 

Hei,

Kansje PC Inspector File Recovery (www.pcinspector.de) kan være til hjelp, det kommer som freeware. (Jeg husker at på DOS 6 så var det en kommando som het "unformat" som reddet meg en gang, mulig det er noe lignende på de nye Windows distribusjonene.)

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned å prøvd ut noen programmer til nå. Først prøvde jeg et program som heter Nucleus Kernel for FAT and NTFS, og startet en scan av tapte filer. Etter 5 minutter fant den ingenting, selv om den bare var kommet til 5%. Så i mellomtiden lastet jeg need PC Inspector File Rocovery som No_Id nevnte. Jeg har akkurat satt på en scan der også, og etter 3 minutter han programmet funnet 4600 mistet filer :)

 

Nå vet ikke jeg hvilke filer programmet har funnet. Om det er filene jeg trenger eller ei. Men det ser ivertfall lovende ut at det finner noe i det hele tatt. Takk for hjelpa, ill keep you posted when the scan is done :)

 

. A Z O .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...