Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med treg torrentnedlastning. Hjelp til konfigurasjon av linksys wrt54gx


Anbefalte innlegg

Jeg har en 10 mb linje. Hvis jeg koble lan kabelen rett fra modemet til dataen laster jeg ned i ca 2000 kb/s, men hvis jeg går gjennom en router er hastigheten på maks 10 kb/s og alt annet som bruker internett låser seg helt :S Bruker en linksys wrt54gx. hva kan jeg gjøre?

 

Takker for svar!

 

edit: emnefelt forandret til noe mer beskrivende, som ikke strider mot tre-ords-regelen vi har her på forumet :)

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må portforwarde routeren din :)

se denne linken for nermere forklaring..

og hvordan du gjør det..

http://p2p.weblogsinc.com/2005/04/24/how-t...rent-downloads/

eller denne..

http://portforward.com/english/routers/por.../BitTorrent.htm

Og til slutt for dere andre som har samme problem, men andre routere, se denne linken:

http://portforward.com/english/application...orrentindex.htm

 

Men hva slags torrent program bruker du? uTorrent, bitcomet? eller noe annet?

Let etter det som kalles "lytteport" som regel et 5 siffret tall.. dette tallet er porten du skal åpne i routeren din (eller redirekte til din pc)..

Du må også vite din lokale ip adresse.

Legger ved et par bilde av mitt oppsett.

post-68150-1216252931_thumb.jpg

post-68150-1216252995_thumb.jpg

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Bruker bitcomet, har lytteport nr ja. Jeg finner bare port range forwarding på min, er ikke helt likt som på dine bilder. Prøvde å gjøre det guiden sa, men fortsatt like tregt.

 

Eller bytt ut routeren med en billig switch og sett mellom.

 

Er mye konfigurering med routere så jeg liker dem ikke selv, firewall har vi programmer til :)

 

Edit: Vist vi ikke snakker om trådløst her nå da, klare du og ungå det så er det best.

Er det trådløst noen trenger så kobler du routeren in i annen port på modemet eller switchen så kan di som vil ha trådløst nyte det og

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

er kobla til en av de 4 utgangene i routeren med lan kabel. Er 6 andre datamaskiner som skal på i dette huset så trådløs internett er et must. Men det med switchen var ikke dumt. Men det beste hadde vært om jeg hadde fått til det med routeren som fortsatt er like treg :(

Lenke til kommentar

linksys routere sliter med torrent trafikk så enkleste og billigste løsning vil nok være å skifte ut routeren med et annet merke, kan anbefale d-links dir 655 eventuellt 855, svært stabil routere og jeg har kjørt rimeligt mye torrent trafikk på min 655 :) har hatt mange linksyser wrt54G/GS/GL og GX WRT300N og WRVS4400N men ingen av dem har klart seg så bra som dir 655 boksen jeg har nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...