Gå til innhold

BK: Forfallent gammelt uthus Nytt sort/hvitt bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er 90% sikker på at det har vært bilder av samme huset her før, og da ble det sagt at lyktestolpene ikke hører hjemme i bakgrunnen, og burde fjernes. Samme gjelder her desverre.

 

Stemmer nok, var meg det også. Prøvde med litt andre justeringer, tor jeg fjerner de og jobber litt mere med de før jeg legger dem opp igjen :)

Lenke til kommentar
Lyktestolpene plager meg ikke, det er jo ikke sånn at huset så sånn ut da de ikke fantes.

 

Kunne kanskje ønsket meg at uthuset var bedre belyst, forøvrig en HDR-kandidat dette om jeg noen gang har sett en.

 

Sant nok, du har ett poeng ang. lyktestolpene. Skal se om jeg prøver meg på HDR etterhvert, skal se om jeg finner rawfila og prøve med den :)

 

 

Syns det var ganske kult, jeg...

fcuk_IT kom jo med et godt poeng ang. lyktestolpene. Ville i utgangspunktet klonet dem bort, men mulig de kan brukes bedre og mer bevisst.

 

Alt i alt bra bilder.

 

Takker for comment! :)

Lenke til kommentar
Likte det øverste motivet ditt best, men redigeringen syns jeg mindre bra om. Sns det blir for mye grønn -og gulskjær over bildet. Motivet roper etter en svart hvitt konvertering!

 

Takker for comment! Meningen var å få til en slags "filmeffekt" ved hjelp av cross-processing som jeg leste om i ett magasin. Motivet passet kanskje ikke helt til dette :)

Lenke til kommentar

Likte vinkelen på bilde nr 2 best men redigering/belysning var nok best på bilde nr 1. Så hvis du hadde kombinert dem så hadde det nok blitt best:D

 

Ellers finne bilder. Lyktestolpene hvet jeg ikke helt hva jeg synes om.

 

 

Øystein D. N.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig keen på å prøve meg frem med kryssprosessering av mellomformatfilm. Siden jeg ikke har behov for lysbildefilm slik som før lenger kan jeg jo bruke de siste jeg har til det. Det bør i alle fall være 3 ruller i frysen. Ikke mange, men de skal uansett vekk.

 

Og derfor skjønner jeg godt hva du er på jakt etter, og du har i alle fall kommet i nærheten. Det første er best, dvs effekten passer best på det bildet. Det andre er også fint, men ikke så slående. Men det er ikke helt kryssprosessering i mine øyne. Så hvorfor ikke spandere noen hundrelapper på en fin gammel japansk målsøker (Canon Olympus Minolta Yashica etc) og smekke i en E-6 film. Dra så tilbake og gjør det skikkelig.

Lenke til kommentar

Men hva med mitt forslag om å gjøre det skikkelig? Det er ofte gjennom eksperimentering i digitalfotografering man kommer frem til teknikker og ideer man liker. Hvis du virkelig like looken som kryssprosessering gir så bør du gjøre det skikkelig. Som sagt er superskarpe målsøkere mulig å kjøpe for prisen av 5 "halvlitere" på en uterestaurant. Slike teknikker blir alltid best når de gjøres analogt, og siden det ikke koster en formue så bør du leke med det.

 

Det er forresten en som gir bort en Yashica med normal og telezoom i kategorien for optikk. Det bør være en grei start på et analogt eventyr. Er det noen som har fått med seg det?

Lenke til kommentar

Lykte stolpene og været;

 

Jeg liker at det ser ut til å være den eldre typen lyktestolper av tree som må støttes opp av enda en stokk, så jeg ble fort enig med fcuk_it når han nevnte dette med lyktestolpene.

 

Ingen har nevnt det at skyene gir en følelse at uværet som dette huset har vært i ser ut til å brygge der oppe i skyene, spesilet på bilde 2.

 

Stilige bilder. Om du vill redusere fargene så tror jeg Cepiatone hadde funket bedre enn svart hvit, men jeg har en vane å ikke like svart/hvit. Bilde 2 "über alles".

Lenke til kommentar
Men hva med mitt forslag om å gjøre det skikkelig? Det er ofte gjennom eksperimentering i digitalfotografering man kommer frem til teknikker og ideer man liker. Hvis du virkelig like looken som kryssprosessering gir så bør du gjøre det skikkelig. Som sagt er superskarpe målsøkere mulig å kjøpe for prisen av 5 "halvlitere" på en uterestaurant. Slike teknikker blir alltid best når de gjøres analogt, og siden det ikke koster en formue så bør du leke med det.

 

Det er forresten en som gir bort en Yashica med normal og telezoom i kategorien for optikk. Det bør være en grei start på et analogt eventyr. Er det noen som har fått med seg det?

 

Tror jeg må prøve meg på det faktisk! Men har jo ikke all verden med erfaring med vanlig film.. Snakker vi her om fremkalling i ett hjemmestudio eller er det noe man kan sende inn for å få fremkalt? Skal sjekke opp Yashicaen du nevner om den ikke allerede er gitt bort. Om du har noen linker slik fotografering hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
Lykte stolpene og været;

 

Jeg liker at det ser ut til å være den eldre typen lyktestolper av tree som må støttes opp av enda en stokk, så jeg ble fort enig med fcuk_it når han nevnte dette med lyktestolpene.

 

Ingen har nevnt det at skyene gir en følelse at uværet som dette huset har vært i ser ut til å brygge der oppe i skyene, spesilet på bilde 2.

 

Stilige bilder. Om du vill redusere fargene så tror jeg Cepiatone hadde funket bedre enn svart hvit, men jeg har en vane å ikke like svart/hvit. Bilde 2 "über alles".

 

Takker for comment! :) Har faktisk ikke tenkt over det som du nevner med været i bakgrunnen, nå ser jeg på bildet på en litt annen måte faktisk etter du nevnte det. Er egentlig heller ikke så glad i rene sort/hvit bilder..men men. Skal prøve det du nevner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...