Gå til innhold

Sende inn att XPS m1330, korleis?


Anbefalte innlegg

Har den siste tida hatt problem med min m1330. Det virkar som skjermkortet har tatt kvelden. Av og til får eg bilde(men då kjem det etterkvart kun "fargestriper" over heile skjermen), men som oftast får eg ikkje bilde. Skjermen lyser opp, men ikkje noko bilde. Dette problemet fekk eg etter å ha fått ei melding eg ser fleire har fått, noko med at skjermdrivaren er gjenoppretta etter ein feil.

 

No må eg då sende han inn att(om ikkje nokon veit ein måte å fikse dette på?), korleis skal eg gjere dette? Pcen er vel omtrent 6 månader gammal, eg kjøpte han via hjemmepc-ordning, men har no løyst han ut pga ny jobb. Ringte support igår, fekk beskjed om å teste ekstern skjerm, om ikkje dette fungerte, skulle eg ringe eit norsk telefonnummer, men vart advart om at dei her snakka engelsk. Er dette virkeleg lettaste måten?? Valgte Dell pga. eg trudde serviceordninga deira var kjapp og god, men foreløpig virkar det litt knotete:/

 

Erfaringer/tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har den siste tida hatt problem med min m1330. Det virkar som skjermkortet har tatt kvelden. Av og til får eg bilde(men då kjem det etterkvart kun "fargestriper" over heile skjermen), men som oftast får eg ikkje bilde. Skjermen lyser opp, men ikkje noko bilde. Dette problemet fekk eg etter å ha fått ei melding eg ser fleire har fått, noko med at skjermdrivaren er gjenoppretta etter ein feil.

 

No må eg då sende han inn att(om ikkje nokon veit ein måte å fikse dette på?), korleis skal eg gjere dette? Pcen er vel omtrent 6 månader gammal, eg kjøpte han via hjemmepc-ordning, men har no løyst han ut pga ny jobb. Ringte support igår, fekk beskjed om å teste ekstern skjerm, om ikkje dette fungerte, skulle eg ringe eit norsk telefonnummer, men vart advart om at dei her snakka engelsk. Er dette virkeleg lettaste måten?? Valgte Dell pga. eg trudde serviceordninga deira var kjapp og god, men foreløpig virkar det litt knotete:/

 

Erfaringer/tips?

 

Hei

 

Her er det dårlige erfaringer med XPS systemet..

 

Ser du skriver at du ble advart om at de snakket engelsk på XPS supporten, og det passer seg vel godt, for det er jo snakk om å være rimelig god på teknisk engelsk for å kunne forklare sitt problem med pc'en. Det blir vel heller ikke lettere at det vel er indere som betjener supporten. Norsk-engelsk vs indisk-engelsk kan by på litt "sorry i don't understand you"

 

Har du mulighet til å teste ekstern skjerm, vil jeg anbefale dette, for da finner du ut om det er skjermen som er gåen.

Er skjermen på den bærbare ok, så ville jeg prøvd å innstallere driverene til skjermkortet pånytt.

 

Ellers når det gjelder innsending av maskin er det vel normalt slik at Dell henter maskinen på døren og etter reperasjon blir den levert på døren. Vil tro du faller under denne ordning.

Hvor lang tid det tar før du får maskinen tilbake tør jeg ikke si noe om. Er du like uheldig som meg så bero på deg på noen måneder uten maskin..

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem som du, vertikale fargestriper over skjermen. Skjedde først for en uke siden, under spilling av Project Reality og jeg kunne starte pcen på nytt etter noen minutter. I går skjedde det på nytt, men da var nok GPUen smeltet for den starter ikke i det hele tatt, bortsett fra de vertikale stripene. Tror ikke jeg gidder å ringe XPS support (den engelske) men venter heller til mandag og ringer norsk support. Har forøvrig "idiot"forsikring og pickup service så dette skal gå smertefritt og gratis:) Det er foresten helle hovedkortet som må byttes...

 

Edit: Har akkurat snakken med en blid Indier:) Hovedkort og skjerm skal byttes på tirsdag. Forhåpentligvis vil det også kurere problemet med CPUpiping som dukker opp innimellom. Det er jo tydelig at kjølingen ikke er adekvat, men er det noen andre løsninger enn å bytte kjølepasta og den putesaken/metallsaken som sitter mellom heatpipe og GPU?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet med min m1330!!!

 

bilde: http://larsey.net/galleri/Humor/fun2.jpg

 

Dette skjedde sånn i mai(rett ved eksamen, GREAT). Og etter et par telefonsamtaler fikk jeg ordna techrep på døra, dvs at en dude kom hjem til meg og fiksa pcen.

 

Det som skyldes problemet var at GPU var ødelagt, jeg kunne fremdeles ha en god reboot sånn 15% av gangene jeg starta maskinen, men den døde da momentant med en gang Vista hadde surret å gått en liten stund!

Ligner problemet ditt med bilde over så må du få bytta GPU, og da også hovedkort siden disse sitter sammen. TechDuden som reparerte maskina min bytta også skjermen.

 

Grunnen til at jeg søkte denne topicen var fordi nå skjedde det igjen!! Jeg satt å programmerte litt DX10, fyrte opp applikasjonen og så gikk den down. Skjermen ble ugjenkjennelig og 5 sec etter fikk jeg blåskjerm. Jeg får bare fyre opp applikasjonen igjen å se hva som skjer!

 

Det jeg lurer på: er det først 3. gangen det skjer noe galt med en del at du kan kreve kjøpet tilbake? (dvs pengene tilbake)??

Lenke til kommentar

3 x samme feil er reklamasjonsrett så vidt jeg husker ja:) Problemet med m1330 er at det er trangt og lite luft som kan kjøle, sammen med at noen av maskinene nok er sendt ut med ikke 100% maskinvare, sikkert i håp om at folk flest ikke vil klage eller gjøre noe med det om det skulle gå galt... I tillegg er som nevnt ikke kjøleløsningen helt god

Lenke til kommentar

I dag har jeg slitt veldig med pcen... den har klikka konstant. så da jeg kom hjem ringte jeg dell og rep mann kommer på torsdag :D. Me happy.

 

Jeg har btw døpt problemet: "Rainbow of Death" (se bilde over!).

 

Poststarter, har du fått løst ditt problem? Jeg satt 26 min med techsupport i dag, mot noe å 30 sist gang :D. Snakket til og med "the floor manager". Gotta love den english-indian aksangen deres :D

 

Siden dette var andre gangen jeg fikk dette problemet så skulle de "Take special care of me"... hva kan jeg forvente på torsdag, en hitman eller en repman? :D:D:D haha

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med XPS-support. Jeg snakka med en som snakak forholdsvis god engelsk, og det virka som om han oppfatta ganske fort at jeg ikke er ekspert på PC. Han forklarte ting ganske enkelt og sånn. Han fant ut at det ikke var noe han kunne gjøre, og sendte en service-mann som kom dagen etter og fikset det på stedet! (var en gåen harddisk). Var bare et par ganger jeg sa "I'm sorry, but can you say that again" fordi han mumla litt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...