Gå til innhold

Fra Kamera til pc problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Panasonic NV-GS90 filmkamera som jeg har kjøpt nylig, Lagringsenheten er Mini-DV og jeg skal ha det over på Dataen. Det skal gå an å ta det over ved hjelp av en USB kabel som går fint, "det er instalert og klar til bruk". Det står at det er en USB-videoenhet, men dataen mener at det er et web-camera og funktionene er "ta bilde"...

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei jeg tror ikke det. har USB og DV utgang, men har bare USB kabel, burde jeg skaffe en DV kabel?

Endret av Traskelabb
Skrevet

En DV kabel er vel Firewire. Du må også ha Firwire kontakt på pc'en for å bruke dette.

Viss du vet at det skal fungere å overføre film med USB så kan du vel bare sjekke hvordan dette skal gjøres i bruksanvisningen.

Har selv kun brukt Firwire. Var egentlig ikke klar over at man kunne bruke USB til dette, men nå er jo ikke jeg helt oppdatert heller da :)

Skrevet

DV-utgangen er FireWireutgang. Noen Panasonic-modeller kan overføre video over USB. Dette krever medfølgende driver, PC som har USB2, samt operativsystem som er XP sp2 eller nyere.Det mest stabile er uansett å bruke FW (DV-ut). Du får kjøpt FW 400-kort til en billig penge. På et par av kortene følger det også med FW-kabel og et simpelt redigeringsprogram. Du trenger ikke FW 800, så det er bare å velge et av de billigste. Det trengs ingen drivere til kortene, så det er bare å sette den i, og begynne overføringen via et redigeringsprogram. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...