Kessler Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har et Panasonic NV-GS90 filmkamera som jeg har kjøpt nylig, Lagringsenheten er Mini-DV og jeg skal ha det over på Dataen. Det skal gå an å ta det over ved hjelp av en USB kabel som går fint, "det er instalert og klar til bruk". Det står at det er en USB-videoenhet, men dataen mener at det er et web-camera og funktionene er "ta bilde"... Noen råd?
PerB Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Har kameraet ditt en firewireutgang? Vil anbefale at du benytter den.
Kessler Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 (endret) Nei jeg tror ikke det. har USB og DV utgang, men har bare USB kabel, burde jeg skaffe en DV kabel? Endret 16. juli 2008 av Traskelabb
Mr_Sunde Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 En DV kabel er vel Firewire. Du må også ha Firwire kontakt på pc'en for å bruke dette. Viss du vet at det skal fungere å overføre film med USB så kan du vel bare sjekke hvordan dette skal gjøres i bruksanvisningen. Har selv kun brukt Firwire. Var egentlig ikke klar over at man kunne bruke USB til dette, men nå er jo ikke jeg helt oppdatert heller da
2Olav Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 DV-utgangen er FireWireutgang. Noen Panasonic-modeller kan overføre video over USB. Dette krever medfølgende driver, PC som har USB2, samt operativsystem som er XP sp2 eller nyere.Det mest stabile er uansett å bruke FW (DV-ut). Du får kjøpt FW 400-kort til en billig penge. På et par av kortene følger det også med FW-kabel og et simpelt redigeringsprogram. Du trenger ikke FW 800, så det er bare å velge et av de billigste. Det trengs ingen drivere til kortene, så det er bare å sette den i, og begynne overføringen via et redigeringsprogram.
Kessler Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Skrevet 17. juli 2008 Takk, kjøpte en firewire og overfører nå. Takk for tips Er ikke helt proff enda, første kamera mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå