Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

trykker på knappen men maskinen skrur seg av like etter (skrur seg ikke av når jeg tar ut kabelen CPU) *LØST*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

når jeg trykker på knappen på pc'en så skrur den seg på i noen sekunder også skrur den seg av igjen

men når jeg tar ut kabelen "CPU" så sviver den (men det skjer jo ikke noe da:P)

betyr dette at cpu'en har gått istykker?

Endret av Audison Connection
Videoannonse
Annonse
Skrevet
når jeg trykker på knappen på pc'en så skrur den seg på i noen sekunder også skrur den seg av igjen

men når jeg tar ut kabelen "CPU" så sviver den (men det skjer jo ikke noe da:P)

betyr dette at cpu'en har gått istykker?

Kan tyde på at maskinen merker noe galt da ja, men ikke nødvendigvis at maskina eller en/fler dele er defekte. Samme tips til deg som forrige tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=981703&hl=

Selv om maskinen "starter" (du hører lyden av vifter osv) betyr ikke det nødvendigvis at maskinen booter.. Kan f.eks være at du har montert prosessoren/minnebrikken dårlig/feil.

Anbefale deg først og fremst å legge deg for å få noen timer på øyet - ikke vits i å forhaste seg nå så sent. Så, i morgen tidlig, tar du forsiktig ut hver og en komponent (den som du enklest får ut og kan sette inn igjen) og sørger for å påse at disse sitter korrekt og godt.

Greit å starte med dette ihvertfall

Skrevet

det er bare det at jeg har løsnet apsolutt alt som sitter på hovedkortet og montert det igjen

mistet pc'en i bakken en gang for lenge siden og da bøyde noen av pinnene på cpu'en seg

kanskje det kan ha gjort den dårlig?

men alt jeg har gjort denne gangen var å skru av pc'en og skrudd den på litt senere

Skrevet

Kan kanskje være at maskinen har gått varm? Kanskje ikke så sannsynlig hvis du har tatt den fra hverandre og satt den sammen igjen for så å erfare det samme igjen..

Har du en annen maskin så kan du kanskje teste èn og èn del i den? Process of elimination - må aldri undervurderes.

Skrevet

jeg skjønner ingenting :S

jeg tok ut hovedkortet og satt i det gamle og kjørte opp den gamle så tok jeg ut den gamle å sett i den som var "ødelagt" så plutselig starta den:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...