saitek123 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Skrevet 14. juli 2008 Likte ideen men blir det ikke veldig stort spill da ? 100GB omtrent vis det er over HELE verden Han sa vel ikke akkurat _hele_ verden, men heller brett _fra_ hele verden. Til trådstarter, konseptet ditt er en god begynnelse takker
marios33 Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Likte ideen men blir det ikke veldig stort spill da ? 100GB omtrent vis det er over HELE verden brettene er frie (du kan gå over store områder). du kan skifte utsene, høyde, etc. brettene er fra hele verden fra vintern i sibir til kakelovnen xD afrika vis du kan gå over STORE områder og brett over hele verden blir det fort stor plass. Men ideen er jo genial
TSP Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 (endret) God ide, men er kanskje mer effektivt å melde seg inn i hæren enn å vente på at spillet treffer butikkhyllene Et mmo-fps kunne absolutt vært veien å gå. Mener faktisk å huske at jeg spilte beta i et slikt spill med gigantiske kart, men kan ikke huske at det var baser hvor man kunne få tak i forsyninger eller at man kunne viske ut spor. En ide jeg synes bør komme er at spillfigurer generelt kun kan ta med seg et utvalg våpen og ting, det er for så vidt slik allerede i de spillene du kun kan velge mellom 4 våpen etc. men om du for eksempel skulle hatt inventar i dette spillet du kunne ta med deg som drikke og slikt burde det vært en vektgrense (eller enda bedre; en volumgrense) og slik at alle tingene du tok med deg ble synlig i form av større bagger etc. en vektgrense (eller volum) ville hindre det man ser i samtlige mmo's som WoW i dag, hvor man kan ta med seg et ubegrenset antall stein fra villmarken og kan flå pelsen av dyr i evigheter. Tingene måtte selvsagt hatt vekt og volum som attributes for at det skulle fungere. Mer vekt ville ført til at soldaten gikk saktere, ikke kunne skjule seg like godt etc. Samtidig, når ting blir realistiske kan det faktisk irritere spillere, det gjelder å finne en magisk grense her. Endret 15. juli 2008 av TSP
Avean Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Da er det bare å lære seg å programmere for så sette i gang da. Enig, det er folk som trådstarter som BURDE bli spillutvikler. Har prøvd å sette meg inn i litt C++ og OpenGL selv og jeg er vant med å scripte i PHP osv, men det blir altfor avansert for min del. Det er så hinsides vanskelig. Fantastisk ide ihvertfall
saitek123 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 (endret) Da er det bare å lære seg å programmere for så sette i gang da. Enig, det er folk som trådstarter som BURDE bli spillutvikler. Har prøvd å sette meg inn i litt C++ og OpenGL selv og jeg er vant med å scripte i PHP osv, men det blir altfor avansert for min del. Det er så hinsides vanskelig. Fantastisk ide ihvertfall takker Endret 16. juli 2008 av Camrot Overdreven bruk av smilies
saitek123 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Skrevet 15. juli 2008 (endret) God ide, men er kanskje mer effektivt å melde seg inn i hæren enn å vente på at spillet treffer butikkhyllene Et mmo-fps kunne absolutt vært veien å gå. Mener faktisk å huske at jeg spilte beta i et slikt spill med gigantiske kart, men kan ikke huske at det var baser hvor man kunne få tak i forsyninger eller at man kunne viske ut spor. En ide jeg synes bør komme er at spillfigurer generelt kun kan ta med seg et utvalg våpen og ting, det er for så vidt slik allerede i de spillene du kun kan velge mellom 4 våpen etc. men om du for eksempel skulle hatt inventar i dette spillet du kunne ta med deg som drikke og slikt burde det vært en vektgrense (eller enda bedre; en volumgrense) og slik at alle tingene du tok med deg ble synlig i form av større bagger etc. en vektgrense (eller volum) ville hindre det man ser i samtlige mmo's som WoW i dag, hvor man kan ta med seg et ubegrenset antall stein fra villmarken og kan flå pelsen av dyr i evigheter. Tingene måtte selvsagt hatt vekt og volum som attributes for at det skulle fungere. Mer vekt ville ført til at soldaten gikk saktere, ikke kunne skjule seg like godt etc. Samtidig, når ting blir realistiske kan det faktisk irritere spillere, det gjelder å finne en magisk grense her. hehe. er veldig enig i det du sier der, realistiske spill gjør folk veldig irriterte når di dør hele tiden. og starter ganske langt tilbake i spillet, det med bagger hadde vært kult spesielt COD4, feks som en sniper, kan da med seg sniper, men også kansje M4 for fiender som kommer ganske nær. god ide det er Endret 16. juli 2008 av Camrot Overdreven bruk av smilies
henky Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Da er det bare å lære seg å programmere for så sette i gang da. Enig, det er folk som trådstarter som BURDE bli spillutvikler. Har prøvd å sette meg inn i litt C++ og OpenGL selv og jeg er vant med å scripte i PHP osv, men det blir altfor avansert for min del. Det er så hinsides vanskelig. Fantastisk ide ihvertfall tror du finner ganske mange som traadstarter som ER spillutviklere, og folk med enda stoerre kaliber og. folk som traadstarter burde heller faa ideen sin paa papir og begynne aa gjoere noe ut av det, istede for aa hoeste god kritikk aa si takker:D:D:D etter hver gang. for ideen i seg selv tror jeg ikke er saa daarlig, litt for intrikat og realistisk er vel det eneste.
E-wok Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 World War 3 bør vel komme før World War 4. world war 3 er call of duty 4 COD5 skal jo hete World at War. Hvis du lurte.
Haughty Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Skjønner ikke helt hva som er nytt her jeg ? Ikke for å virke negativ. På meg virker det som et ganske så typisk fps spill med noen små bonuser som å velge utseende. Tenkte også på det som var nevnt her med MASSSSIVT onlinespill hvor man kjemper for landet man er fra. Med litt politikk, krabbe seg oppover ladders for å ha mer å si i hvordan krigføringen bør styres osv. Umulig per dags dato, men hadde vært fett.
QBab Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Hva med å starte en ny tråd der vi forumfolk går sammen om å lage den ultimate spill ideen til et MMOFPS? Der vi går mer i detalj, brainstormer og tyner de små grå litt. Om det blir virkelig bra kan vi sende det til blizzard eller noe
saitek123 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Skrevet 16. juli 2008 Hva med å starte en ny tråd der vi forumfolk går sammen om å lage den ultimate spill ideen til et MMOFPS? Der vi går mer i detalj, brainstormer og tyner de små grå litt. Om det blir virkelig bra kan vi sende det til blizzard eller noe god ide men, de vill nok ikke bli no demokrati da... vil det vel
Avean Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Da er det bare å lære seg å programmere for så sette i gang da. Enig, det er folk som trådstarter som BURDE bli spillutvikler. Har prøvd å sette meg inn i litt C++ og OpenGL selv og jeg er vant med å scripte i PHP osv, men det blir altfor avansert for min del. Det er så hinsides vanskelig. Fantastisk ide ihvertfall tror du finner ganske mange som traadstarter som ER spillutviklere, og folk med enda stoerre kaliber og. folk som traadstarter burde heller faa ideen sin paa papir og begynne aa gjoere noe ut av det, istede for aa hoeste god kritikk aa si takker:D:D:D etter hver gang. for ideen i seg selv tror jeg ikke er saa daarlig, litt for intrikat og realistisk er vel det eneste. Utifra dagens spill så tviler jeg. Jayde Raymond er en spilldesigner som kommer med fantastiske ideer og kan holde ideene ned på landjorda. Assassins Creed var et fabelaktig konsept i begynnelse, helt til hun lot en av utviklerne videreutvikle ideen og hvordan gikk det ? Jo vi fikk sci-fi delen inn i spillet som ødela sjarmen av det. Samme hadde hun egentlig free roam klatring, altså at du måtte gripe tak i kanter og sikte deg inn på de, men istedet ble de scripta så det var bare å holde inn en knapp Så er tydelig at utviklerne ikke vet hvordan de skal ta gameplay til det neste nivå. Det er bestandig noen begrensninger som er idiotiske. Samme med Mirrors Edge, kor genialt opplegg så hvorfor må vi løpe en bestemt retning ? Hele morroa med free running er nettopp å free runne, det gjør man visstnok ikke i Mirrors Edge. Det vil bli markert med rødt hvor du kan løpe og klatre til
henky Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 (endret) Tror du er litt naiv om du mener at folk som traadstarter ikke fins i spillbransjen. Og de som setter begrensinger har sikkert en grunn for det. Bedre grunner enn at de vil at folk skal faa innsnevret sin spillopplevelse. Har selv spilt AC, og ja det var litt rart at du holdt inne en knapp saa hoppet han fra en bjelke til annen hele veien. Men om det hadde vaert helt opp til spilleren som du sa det var til aa begynne med, maatte du ikke siktet deg inn 100% foer du hoppet? Og jeg regner nesten med at de testa det ut, og regner med det samme med at det blei litt for innvikla. Det traadstarter skriver er jo ikke akkurat det du ville se i AC eller ME, det er jo bare skisser av ideer plukket fra andre spill. Tror mange sitter paa gode spillideer, og om vi alle skulle skrive om dem hadde det ikke vaert noe forum for diskusjon. Da hadde det nok hett show-and-tell.no Trukke det vaker noe konstruktivt her, bare bunnloes feature-oppgulp/idee-myldring. Endret 16. juli 2008 av henky
Agg Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Samme med Mirrors Edge, kor genialt opplegg så hvorfor må vi løpe en bestemt retning ? Hele morroa med free running er nettopp å free runne, det gjør man visstnok ikke i Mirrors Edge. Det vil bli markert med rødt hvor du kan løpe og klatre tilNope, det vil hinte til veier du kan gå med rødt, men du står helt fritt til å velge vei selv. Hva denne tråden angår så syns jeg kanskje det hele ble litt tåpelig...idèen i seg selv er vel grei nok, men hva er poenget? Om man ikke har noen som helst teknisk innsikt så blir man bare sittende der med en idè, som man ikke engang vet om er gjennomførbar. Det som skiller trådstarter fra "folk i spillindustrien" er at de faktisk har teknisk innsikt, og vet hvilke begrensninger man må holde seg innenfor. Alle kan jo si "Man skall spille i hele værdn, åså skall alt se fotorealistisk ut og ditt og datt", men om man ikke har tenkt til å gjøre noe med det så syns jeg strengt tatt det hele blir litt meningsløst...
nullet6 Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 "Krigen" i COD4 er vel ikke en verdenskrig? Da er vel iraq-krigen det og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå