Gå til innhold

Min Krigsspill ide

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Spillet er nesten som COD4, du kan gå opp lvl, du kan får nye våpen, ha flere attatchments + at du kan skifte hvilket klær du vil ha på deg, feks cammo. brettene er frie (du kan gå over store områder). du kan skifte utsene, høyde, etc. brettene er fra hele verden fra vintern i sibir til kakelovnen xD afrika. spillet vil ikke koste mnd pris som age of conan og WoW. som jeg har sett i CoD 4 er det ligaer, det vil det også vært i dette spillet. det vil være sivilske folk som løper rundt omkring så det skal virke mer realistsik. det vil være flere spillmåter for online som feks: save the sivilians (ellerno). rampagne. etc. spillet vil være som i virkeligheten, som når du går i snøen vil du etterlate deg spor som fienden kan følge, da vil det være muligheter for og fjerne sporene dine. det vil være flere kjøretøy, som tanks, heli, jeep, jet, howercraft, etc. man vil også få tilkalle hjelp når man har fått en vis mengde kills men det ville blitt vanskeligere en i call of duty. det vile væert dobelt så mange våpen der man kan legge til demage. range. osv.

håper dette virker som en god spill ide, vis det skulle ha hatt et navn vill det hett,

World War 4, Tactical warfare.

Endret av saitek123
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da er det bare å lære seg å programmere for så sette i gang da.

lol nei det gidder jeg ikke men skulle ønske et sånt spill kom i butikkene en gang :D likte du ideen ???

Skrevet
Likte ideen

men blir det ikke veldig stort spill da ? 100GB omtrent vis det er over HELE verden

Han sa vel ikke akkurat _hele_ verden, men heller brett _fra_ hele verden.

Til trådstarter, konseptet ditt er en god begynnelse :)

Skrevet
<snip...>

likte du ideen ???

Jeg har ikke sett COD4 så jeg mister henvisninger derfra. Ellers så virker det meste som om de fleste funksjonene finnes i spill som allerede eksisterer. Det eneste som gjenstår er å samle alt i et spill. Lever du lenge nok så kommer det nok et slikt spill

COD4 + rainbow 6 lw + bf + et sandbox spill = World War 4, Tactical warfare. ?

<snip...>

100GB omtrent vis det er over HELE verden

AOC tar 25,5 GB hos meg :)

Skrevet

hadde vært et bra spill, men jeg tror noe av det kan være ønsketenkning. HELE verden ville blitt lit giga, ja. men sånn som at man må fjerne spor etter seg i snøen og sånt hadde vært topp! :D

Skrevet

Jeg likte også ideèn din :). Men det vil bli veldig vanskelig å få det til...Det er nesten synd. Man kan jo ikke akkurat bare spør hvilken som helst spillprodusent om å lage et spill etter ideèn sin :(

Skrevet
hadde vært et bra spill, men jeg tror noe av det kan være ønsketenkning. HELE verden ville blitt lit giga, ja. men sånn som at man må fjerne spor etter seg i snøen og sånt hadde vært topp! :D

hehe jaja det er jo litt ønsketenkning men det hadde vært kula da, takk for at du syntes den snø iden var kul :D, men den hele verden som i COD4 er det jo fra hele verden men bare brett fra verden. HEHE

Jeg likte også ideèn din :). Men det vil bli veldig vanskelig å få det til...Det er nesten synd. Man kan jo ikke akkurat bare spør hvilken som helst spillprodusent om å lage et spill etter ideèn sin :(

nei dete r jo synd det da ;D

Skrevet
Likte ideen

men blir det ikke veldig stort spill da ? 100GB omtrent vis det er over HELE verden

det skulle ha vært 15 brett så kom det 2 nye brett vær mnd ellerno

Skrevet

"I do not know with what weapons World War 3 (COD4) will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones."

Syns min og Einstein sin ide er bedre...

Skrevet
Likte ideen

Han sa vel ikke akkurat _hele_ verden, men heller brett _fra_ hele verden.

Til trådstarter, konseptet ditt er en god begynnelse :)

takker :D

"I do not know with what weapons World War 3 (COD4) will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones."

Syns min og Einstein sin ide er bedre...

hehe

Skrevet

Kanskje det er jeg som går glipp av noe her, men hva er nytt her bortsett fra spor i snøen?

Om ideen hadde vært basert rundt en stor verden så tror jeg det kunne blitt spennende. Ser for meg nasjoner som kjemper om landområder, diplomati, muligheter for å sette opp egne forsvarsverk, teknologisk utvikling, m.m. Spillere kan opprette egne spesial enheter som kan leies ut til høyst bydende for å ta ut strategiske stillinger. Pengene de tjener brukes selvsagt på nytt utstyr. Penger og ressurser som for eks olje kreves for å drifte jagerfly og tanks.

Men dette blir jo mer MMO en klassisk FPS, men sjangeren trenger jo seriøst en makeover når det kommer til online delen.

Skrevet
Kanskje det er jeg som går glipp av noe her, men hva er nytt her bortsett fra spor i snøen?

Om ideen hadde vært basert rundt en stor verden så tror jeg det kunne blitt spennende. Ser for meg nasjoner som kjemper om landområder, diplomati, muligheter for å sette opp egne forsvarsverk, teknologisk utvikling, m.m. Spillere kan opprette egne spesial enheter som kan leies ut til høyst bydende for å ta ut strategiske stillinger. Pengene de tjener brukes selvsagt på nytt utstyr. Penger og ressurser som for eks olje kreves for å drifte jagerfly og tanks.

Men dette blir jo mer MMO en klassisk FPS, men sjangeren trenger jo seriøst en makeover når det kommer til online delen.

wow det skrev der var veldig bra, du burde jo legge ut din egen spill ide, vel ja spor i snøen er jo det eneste nye men det er jo mere, orka ikke skrive mere,

Skrevet (endret)

Det var i desse baner jeg også tenkte når jeg leste trådstarters ide, et FPS MMO! Der du kjemper for landet du kommer fra IRL. Litt politikk kunne vert morro og slengt inn, så man må velge president for nasjonen sin og alliere seg med andre nasjoner. En del av gameplayet er økonomi, der man tjener penger til statskassa ved og for eksempel kapre et oljefelt. Ved å ha en masse nøkkelpunkt(oljefelt, sykehus, byer, grenseområder, våpenfabrikker etc) i verden som de forskjellige nasjonene må krige om, vil man få områder med konstant action. I "dø sonene", der de ikke skjer så mye annet enn bevegelse fra A til B, kan strategiske spillere sabotere konvojer med ressurser og overfalle grensevakter samt snike seg inn "behind enemy lines."

Når jeg tenker meg om kommer nasjonen til å trenge et temmelig stort styre for å holde kontroll på alt som skjer, men om mange nok spiller så skulle det vel gå greit.

Når jeg tenker atter en gang ser jeg at dette er umulig med dagens teknologi, men en gang i fremtiden vil det kanskje være mulig. Ser for meg en gigantisk verden på flere terrabytes, hvor "brettene" er scannet inn av høyteknologiske satelitter i verdensrommet! =D

Dette blir århundres krigssimulator MMOFPS! FFS! :w00t:

Endret av QBab
Skrevet

Det var i desse baner jeg også tenkte når jeg leste trådstarters ide, et FPS MMO! Der du kjemper for landet du kommer fra IRL. Litt politikk kunne vert morro og slengt inn, så man må velge president for nasjonen sin og alliere seg med andre nasjoner. En del av gameplayet er økonomi, der man tjener penger til statskassa ved og for eksempel kapre et oljefelt. Ved å ha en masse nøkkelpunkt(oljefelt, sykehus, byer, grenseområder, våpenfabrikker etc) i verden som de forskjellige nasjonene må krige om, vil man få områder med konstant action. I "dø sonene", der de ikke skjer så mye annet enn bevegelse fra A til B, kan strategiske spillere sabotere konvojer med ressurser og overfalle grensevakter samt snike seg inn "behind enemy lines."

Når jeg tenker meg om kommer nasjonen til å trenge et temmelig stort styre for å holde kontroll på alt som skjer, men om mange nok spiller så skulle det vel gå greit.

Når jeg tenker atter en gang ser jeg at dette er umulig med dagens teknologi, men en gang i fremtiden vil det kanskje være mulig. Ser for meg en gigantisk verden på flere terrabytes, hvor "brettene" er scannet inn av høyteknologiske satelitter i verdensrommet! =D

Dette blir århundres krigssimulator MMOFPS! FFS! :w00t:

du har store forhåpninger du men jeg håper også at sånn kommer :D les min andre Ide da (Min krigs ie 2)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...