Gå til innhold

Oppgradere 3 år gammel pc, socket 939 system.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte pc for 3 år siden, og denne har da altså utgått endel med årene som har gått. Har kjøpt meg AoC og pcen min sliter utrolig med dette, så tenkte kanskje det hadde vært lurt å oppgradere CPU, grafikkort og RAM, har disse specs:

 

Hovedkort: Lanparty Ultra-D NF4 socket 939

CPU: Amd Athlon 3200+ 2Ghz (Winchester)

Minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Rev2

Grafikk: Ati Radeon X800XL 256mb

 

Ser at produktene er utgått, så er kanskje et begrenset utvalg hovedkortet mitt har støtte for, men tror likevel jeg kan oppgradere den til å kunne kjøre AoC respektabelt! Hadde vært fint om noen kunne finne gode forslag til en ikke altfor dyr penge. Har forresten kjøpt vifte til CPU og skjermkort.

 

På forhånd takk!

Endret av Viper88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikk kort med PCI-Ex 2.0 støtte er bakoverkompatibelt til PCI-Ex 1.0 så det er ikke noe problem.

 

Grunnen til forslaget er at det ikke er "bortkastet" da du kan ta med dette i en eventuell videre oppgradering/ny PC plattform.

 

Syns du HD4870 er for dyrt , kan du gå for HD4850 som ligger nå rundt 1200,-

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er som flere nevner her best å bytte hele greiene, men det går jo greit å putte inn et nytt skjermkort også.

Det kan jo som sagt brukes senere i en ny oppgradering, men du vil ikke få full effekt av det siden resten av systemet henger etter.

 

Du kan evt. putte inn en ny prosessor slik som denne samt 1Gb ekstra RAM. Vet ikke om du har brukt alle 4 soklene, eller bare kan sette inn 2 ekstra. Prøv å finn omtrent samme type ihvertfall om du skal sette inn noe ekstra.

 

Skal du oppgradere hele greiene vil nok det komme på rundt 3500 for nytt hovedkort, CPU, RAM og skjermkort. Da er det sånn midt på treet utstyr, men uansett mye kraftigere enn det du har i dag.

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Kan få et knall intel C2D oppset med følgende ca priser.

Hovedkort m/Intel chipsett 850,-

4GB DDR2 Minne 2x2048 700,-

CPU C2D 3.0ghz 1200,-

Grafikk kort HD4850 1200,-

Totalt 3950,-

 

 

Pussige priser. Husker jeg kjøpte nVidia FX5900 for noen år siden for næremere 4000,-

 

 

Grafikk kortet kan du begynne med som første steg og ta ibruk på eksisterende plattform.

 

 

Vet ikke hva slags PSU du har , kanskje du må bytte , kanskje ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...