Gå til innhold

hjelp til kjøp av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Sitter å tenker litt på om jeg skal kjøpe meg vannkjøling, er helt fersk på dette, vet bare at jeg er ikke så fornøyd med tempraturene mine når jeg har overclocket med luft.

 

Kabinette mitt er av typen;

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

PC6277B

 

dette skal da være laget for vannkjøling så burde ikke være noe problem, bilde;

img7531ti5.jpg

 

Har tenkt å kjøpe meg nytt skjermkort, blir vell GTX 280.

 

Så trenger vannkjøling for dette oppsettet:

 

 

CPU type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600

Hovedkort Gigabyte GA-P35-DQ6 - Silent Pipe!

Minne 3072mb (ddr2( GeIL)

Skjermkort EVGA GeForce GTX 280 1GB Superclocked

Harddisk 1 Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Harddisk 2 Western Digital Raptor 150GB S-ATA 16MB cache 10000RPM

 

eller kanskje EVGA GeForce GTX 280 1GB BlackPearl, PCI-Express 2.0, w/HydroCopper (link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=361815) siden det ser ut som det er ferdig og klar for vannkjøling? men er litt i dyreste laget.

 

 

 

1. Forslag til hva jeg burde kjøpe? ferdig komplette sett? f.eks bytte ut nippel els? som sakt er helt fersk på dette området

2. Forslag til montering? hvis gjerne ved bruk av bilde :)

 

 

Pris - innenfor 4000

 

Kjøper gjerne fra utlandet hvis det er billigere og bedre utvalg/kvalitet.

 

Håper det kommer forslag og svar :)

 

Hilsen AnDy

Endret av AnDy_1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp ferdig oppsett. Lag til selv, og kjøp fra www.SidewinderComputers.com (f.eks.). Dette er fra USA, og du får en knallgod vannkjøling for 2500-3000 NOK.

 

Vannavkjøl prosessor, skjermkort og north bridge (hovedkort). South bridge, mosfet, harddisker og minne er ikke nødvendig.

 

Men lurer på en ting først. Du sier kabinettet er laget for vannkjøling - utdyp. Er det tilrettelagt for radiatorer inne i kabinettet?

Lenke til kommentar
Ikke kjøp ferdig oppsett. Lag til selv, og kjøp fra www.SidewinderComputers.com (f.eks.). Dette er fra USA, og du får en knallgod vannkjøling for 2500-3000 NOK.

 

Vannavkjøl prosessor, skjermkort og north bridge (hovedkort). South bridge, mosfet, harddisker og minne er ikke nødvendig.

 

Men lurer på en ting først. Du sier kabinettet er laget for vannkjøling - utdyp. Er det tilrettelagt for radiatorer inne i kabinettet?

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=4370#

 

Dette kabinettet er laget spesiellt med tanke på de som ønsker å montere vannkjøling i PCen. Kabinettet er moduloppbygget og du kan selv ettermontere moduler som EX23B , MF515B og C01B . Du kan også flytte de modulene som følger med.

 

Er vell kanskje det at det er plass til vite/radiator atmed Psu i toppen? vet ikke helt jeg ;)

Endret av AnDy_1990
Lenke til kommentar

Har nå laget til et forslag til deg. Dette blir på 2000 kroner + fortolling, så vi ender nok på 2500-3000 kr.

 

Edit: Glemte å be deg sjekke hvor mye plass du har til radiator. Har du plass til en trippel f.eks.? (Ca. 38x12cm).

 

Noen som har erfaring med plastikklemmene? De så ufattelig enkle i bruk, og såfremt de holder tett er det mulig et bedre valg enn metall-klemmene jeg har lagt til :)

post-35504-1216062228_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Har nå laget til et forslag til deg. Dette blir på 2000 kroner + fortolling, så vi ender nok på 2500-3000 kr.

 

Edit: Glemte å be deg sjekke hvor mye plass du har til radiator. Har du plass til en trippel f.eks.? (Ca. 38x12cm).

 

Noen som har erfaring med plastikklemmene? De så ufattelig enkle i bruk, og såfremt de holder tett er det mulig et bedre valg enn metall-klemmene jeg har lagt til :)

 

fra strømforsyningen til cd rom er det (25cmx15cm)

 

ser også på den cpu blokken at det står "Add quad core nozzle kit: no" jeg har quad core, hv har denne "nozzle kit" å gjøre?

 

Også D-Tek FuZion GFX 2 VGA Waterblock, blir vell ikke å passe på GFX 280 kortet jeg har tenkt å kjøpe?

 

takker for all hjelp så langt =)

Endret av AnDy_1990
Lenke til kommentar

25x15 cm ja.. Hmm, det kan bli knapt.

 

Om den passer på 280 må vi nesten søke litt å se.

 

Det finnes en spesiell mellomplate designet for quad-prosessorer om jeg ikke tar feil (www.petrastechshop.com skal ha en tror jeg).

 

Men nozzle-kit kan du godt legge ved siden du har så mye penger tilgjengelig (er jo bare snakk om 20 kroner).

 

I tillegg vil jeg nevne at det er 3/8" nipler på Thermochill-radiatoren, så du må kjøpe 1/2" nipler til den bl.a. Men ville bare sette opp et midlertidig forslag for å få i gang diskusjonen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
25x15 cm ja.. Hmm, det kan bli knapt.

 

Om den passer på 280 må vi nesten søke litt å se.

 

Det finnes en spesiell mellomplate designet for quad-prosessorer om jeg ikke tar feil (www.petrastechshop.com skal ha en tror jeg).

 

Men nozzle-kit kan du godt legge ved siden du har så mye penger tilgjengelig (er jo bare snakk om 20 kroner).

 

I tillegg vil jeg nevne at det er 3/8" nipler på Thermochill-radiatoren, så du må kjøpe 1/2" nipler til den bl.a. Men ville bare sette opp et midlertidig forslag for å få i gang diskusjonen.

 

Målte pånytt, med at jeg flyttet dvd-rommen ned 2 hakk, så blir det

 

37x15

 

så er litt bedre plass nå :p

Lenke til kommentar

Du kan også ta en titt på Aquacomputer sine sider. I sin tid valgte jeg dem fordi de blandt annet sender til Norge, og at også Microplex fører mange av verene fra dem skulle en være i nød og trenge noe ASAP. Jeg bestilte alt i sin tid fra Tyskland og fikk varene ca 1 uke etter bestilling....

 

http://www.aqua-computer.de/index.html

 

Siden er på tysk, men den har engelsk link som funker på mesteparten av sidene.

Lenke til kommentar

eks fra sidewindercomputers.com

Sitter i bilen over mobil slik at linken får du finne deg fra til selv;)

cpu: dtek-fuzion v2

gpu: dtek-fuzion gfx 2 + ram kjølere (luft)

chipset: swiftech mcw30 (er usikker om nipler følger med. Kan velge hvis det ikke gjør det. Velg da 1/2" Ek fungere meget bra)

tank: Swiftech microres (nipler følger med)

pumpe: swiftech MCP655 eller MCP355+petrastech topp. Begge yter omentrent likt. Her må du se hva som passer bast i kabinettet ditt. MCP655 har 1/2" mens MCP355+topp må du velge 1/2"

Radiator: Swiftech MCP320QP (toppen vil du få plass til en MCP220QP med litt modding, men jeg tror den vil bli litt knapp) Du kan bruke *radbox* for å montere en MCP320QP uten modding.

Også minmum 7 fot av enten tygon 7/16ID med 5/8OD eller 1/2ID med 5/8OD. 7/16 vil være sikrer da den er mindre enn 1/2" nippel som jeg vil anbefale deg i å bruke. Men det er anbsolutt ikke nødvendig. 1/2ID slange vil funke helt fint.

Slange klemmer må du nesten lese deg til nederst på den siden. Står en tabell der. De i plastisk fugerer meget bra. Bruker dem selv. Men dog ser metall klemmer mye bedre ut ;)

Lenke til kommentar

laptop å blåtann FTW!

Må vell kanskje nevne at det er telenor som betaler :woot:

Kjeder ræva av meg altså!

Campen her hadde faktisk nett.. Men det var ikke noe særlig mer fart over det. :wallbash:

 

Joda hvis han har råd til det så er det ikke noe dårlig valg. Da vil nok 120.2 klare den heatloadn som den får i dette systemet.. Men den er djevelsk dyp i forhold til andre tykke radiatorer.. Tror jeg kom opp i 8.5cm med vifter montert. Slik at den er ikke bare lengere men den er også dypere enn vanligere tykke radiatorer.

Men hvis det er plass. så gå for den!

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Er det slik og forstå at det er best og ha tanken høyt oppe i kabinettet med tanke på og få ut luft? eller er den ok der hvor jeg har satt den? Har ikke noe luft i slangene men kan jo prøve og tippe pc`n over og se hva som skjer da. Mulig det ligger no luft noe sted.

 

Btw Swiftech MCR320 skal passe rett på kandalf kabinettet så har bestilt det nå og gleder meg vilt til jeg får den:) Hjelper nok på flowen tenker jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...