Gå til innhold

Kristendom, logikk og død


Anbefalte innlegg

Du skal ikke se bort ifra at Gud fikset disse problemene med et mirakel!

Da kan han jo bare fikse sult i Afrika også da? Hvis sult ble avverget i Afrika så ville det jo uten tvil være et mirakel. Og det er jo en god ting å gjøre så det er jo ingen grunn til å ikke gjøre det, hvis ikke gud er ond tvers igjennom.

Men saken er at vi har nok ressurser i vesten til å hjelpe de fattige. Jeg vet ikke hvordan saken er med deg, men jeg har en følelse av at de fleste som klager på at Gud ikke fikser sult og krig, gjør knapt et slag for de sultne selv. Dermed er det hykleri, og en innrømmelse av at de selv er onde, i og med at de anklager Gud for ond som ikke hjelper. Gud har gitt oss nok ressurser på denne planeten, så det er nok til alle, så det er ikke Gud som er problemet, men egoistiske mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sipp sipp [???]

 

det er veldig mye å ta tak i her så jeg vet ikke om det er noe poeng i å bruke krefter på dette, i allefall ikke i kveld siden det er sent og jeg må opp tidlig. jeg anbefaler at du tar en titt her før du sprer mer feilinformasjon:

 

http://www.talkorigins.org/faqs/hovind/howgood.html

 

ja, jeg vet at det er en talkorigins link men om det er et såpass stort problem for deg kan du kanskje studere kildehenvisningene.

Linken omhandler kritikk av bl.a. Kent Hovind sine punkter. Dette (eller utvalgte punkter riktignok. Det er jo en hel avhandling...) har han besvart for lenge siden i sin videoserie "Answering critics". Du bør sjekke den ut først.

 

det må være noe at det sprøeste jeg har sett på lenge.

 

Kent Hovind...

 

-en mann som ikke ser på fossiler som bevis for evolusion da han sier at det eneste en kan bekrefte fra et fossil er at et dyr har dødd.

-en mann som tror at de fleste store sykdommene har blitt fabrikert av de forskjellige statsoverhodene.

-en mann som sier at den magnetiske stripen i kredittkort og stripen i sedler blir brukt til å overvåke mennesker og deres forbruk.

-en mann som sier at en skal ta bibelen bokstavelig og at det er ingen selvmotsigelser i den.

-en mann som sier at folk blir hjernevasket til å tro på evolusjonen for å støtte kommunisme, nazisme, og NWO (new world order).

-en mann som sier at matematikk er en religion.

-en mann som sier at vitenskapen baserer seg på antagelser før en leter etter bevis.

-en mann som ikke har peiling på hva evolusjonsteorien er

-en mann som ikke vet hvordan radiometrisk datering fungerer (noe som har blitt brukt i ca 60 år og er utrolig bra dolumentert)

-en mann som nekter å betale skatt fordi det er komunisme (han har unlatt å betale nesten en million dollar i skatt og har blitt dømt skyldig i minst 58 lovbrudd, noe som kan føre til maksimum 288 år i fengsel)

 

det er jo helt vanvittig at noen tar denne mannen seriøst framfor en lang historie med seriøs forskning!

 

les gjerne dette også:

http://www.ncseweb.org/resources/articles/...of_9_1_1999.asp

Endret av nostrum82
Lenke til kommentar
det må være noe at det sprøeste jeg har sett på lenge.

 

Kent Hovind...

 

-en mann som ikke ser på fossiler som bevis for evolusion da han sier at det eneste en kan bekrefte fra et fossil er at et dyr har dødd.

-en mann som tror at de fleste store sykdommene har blitt fabrikert av de forskjellige statsoverhodene.

-en mann som sier at den magnetiske stripen i kredittkort og stripen i sedler blir brukt til å overvåke mennesker og deres forbruk.

-en mann som sier at en skal ta bibelen bokstavelig og at det er ingen selvmotsigelser i den.

-en mann som sier at folk blir hjernevasket til å tro på evolusjonen for å støtte kommunisme, nazisme, og NWO (new world order).

-en mann som sier at matematikk er en religion.

-en mann som sier at vitenskapen baserer seg på antagelser før en leter etter bevis.

-en mann som ikke har peiling på hva evolusjonsteorien er

-en mann som ikke vet hvordan radiometrisk datering fungerer (noe som har blitt brukt i ca 60 år og er utrolig bra dolumentert)

-en mann som nekter å betale skatt fordi det er komunisme (han har unlatt å betale nesten en million dollar i skatt og har blitt dømt skyldig i minst 58 lovbrudd, noe som kan føre til maksimum 288 år i fengsel)

 

det er jo helt vanvittig at noen tar denne mannen seriøst framfor en lang historie med seriøs forskning!

 

les gjerne dette også:

http://www.ncseweb.org/resources/articles/...of_9_1_1999.asp

Nå kjenner jeg Kent Hovinds lære ganske godt og kan si at mye av dette virker som en regn løgnpropaganda for å sverte Hovind. Så dette "tror jeg ikke før jeg får se det". Jeg har ALDRI hørt han har sagt at matte er en religion, at sykdommer er statsfabrikert osv. Det der med skatt og kommunisme er bare sprøyt. Såvidt jeg forstår den skattesaken har det å gjøre med religiøse organisasjoner som er skattefrie i USA, og han mener at regelverket sier at han er skattefri på bestemte områder, hvilket da myndighetene ikke var helt enig i, men han mente bestemt at han fulgte reglene, så dermed ble han dømt. Han har sagt at fossiler ikke beviser slektskap, hvilket er helt riktig. Hvordan kan du bevise at et skjelett fikk barn? Det er riktig at han sier at Bibelen er 100% korrekt. Han har sagt at evolusjonsteorien kan være en vei til å tenke rasistisk, kommunistisk osv. f.eks. som Hitler og rasepolitikken.

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg Kent Hovinds lære ganske godt og kan si at mye av dette virker som en regn løgnpropaganda for å sverte Hovind. Så dette "tror jeg ikke før jeg får se det". Jeg har ALDRI hørt han har sagt at matte er en religion, at sykdommer er statsfabrikert osv. Det der med skatt og kommunisme er bare sprøyt. Såvidt jeg forstår den skattesaken har det å gjøre med religiøse organisasjoner som er skattefrie i USA, og han mener at regelverket sier at han er skattefri på bestemte områder, hvilket da myndighetene ikke var helt enig i, men han mente bestemt at han fulgte reglene, så dermed ble han dømt. Han har sagt at fossiler ikke beviser slektskap, hvilket er helt riktig. Hvordan kan du bevise at et skjelett fikk barn? Det er riktig at han sier at Bibelen er 100% korrekt. Han har sagt at evolusjonsteorien kan være en vei til å tenke rasistisk, kommunistisk osv. f.eks. som Hitler og rasepolitikken.

 

They're going to complain [my videos] contain religious materials. Hey, everything in the world is religious, ultimately. Mathematics is a religion.

Truth Radio 7 August 2006 @ 20:10 (Tape 2)

 

 

 

What do HIV, West Nile Fever, Gulf war syndrome, chronic fatigue syndrome, multiple sclerosis, Wegener's disease, Parkinson's disease, Crohn's colitis, Type I diabetes, and collagen-vascular diseases such as rheumatoid arthritis and Alzheimer's have in common? These plagues were all developed as a joint effort by the money masters and governments of the world under the guise of biowarfare research. Dr. Leonard Horowitz detailed this in his book and video, "Emerging Viruses: AIDS, Ebola and Vaccinations". It's worse than we thought. Much worse. The same folks who give us the diseases are selling us the treatments. It's a racket and it involves our heads of state.

http://www.informedchristians.com/articles...ade-plauges.htm

 

 

 

On June 5, 2006, Hovind pled nolo contendere as charged to three counts: constructing a building without a permit, refusing to sign a citation,[111] and violating the county building code.[112] Hovind was ordered to pay $225.00 per count. The plea brought to an end the 5-year criminal (misdemeanor) court battle over a $50.00 building permit. In June 2006 Hovind complied with the county law.[113] Hovind estimates he spent $40,000 in legal expenses on this case.[114] On June 19, 2006, the delinquent 2003-2005 property taxes/penalties for Dinosaur Adventure Land were paid in the amount of $10,402.64.[115]

 

Hovind's Creation Science Evangelism ministry is not listed as a tax-exempt Code Section 501©(3) charitable, educational or religious organization by the Internal Revenue Service[116] nor is it considered a church by people who work there.[117][118] Instead, Hovind's various educational and religious activities are run through an organizational structure which, according to the United States Tax Court, appears to be "based on various questionable trust documents purchased from Glen Stoll, a known promoter of tax avoidance schemes."[33] The Tax Court has concluded that Hovind used these trust documents as well as other fraudulent means to conceal the ownership and control of his activities and properties.[33]

 

In 1996 Hovind unsuccessfully filed for bankruptcy to avoid paying federal income taxes claiming he wasn't a citizen of the US and did not earn income.[120] Hovind was found to have lied about his possessions and income.[121] He claimed that as a minister of God everything he owns belonged to God and he is not subject to paying taxes to the United States on the money he received for doing God's work.[122] The court ordered him to pay the money and upheld the IRS's determination that Hovind's claim "was filed in bad faith for the sole purpose of avoiding payment of federal income taxes." In the ruling, the judge called Hovind's arguments "patently absurd." The judge also noted that "the IRS has no record of the debtor ever having filed a federal income tax return," although this was not the court's reason for denying the bankruptcy claim.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovind#Legal_problems

 

 

 

om "skjeletter ikke fikk barn" så er vel alle levende skapninger udødlige da (bortsett fra de som døde og ble til skjeletter)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...