Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har spotlakkert - når kan jeg polere?


Ursa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg lurer på om jeg har gjort noe dumt... Jeg har brukt lakkstift for å dekke over en masse steinsprang i lakken.

 

1. Når skal jeg ha klarlakk på? Det står at den skal brukes på "nylakkerte" flater - vil det si 1 time gamle lakkflater eller 2 uker?

 

2. Skal jeg polere før jeg bruker klarlakk?

 

3. Hvor mange lag lakkstift er det vanlig å måtte påføre? Det virker jo ikke som den dekker noe særlig.

 

4. Siden lakken fra stiften (som egentlig er en liten pensel) etterlater lakken i en litt annen farge, er det kanskje lurt å polere bilen før lakken herder skikkelig?

 

Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg lurer på om jeg har gjort noe dumt... Jeg har brukt lakkstift for å dekke over en masse steinsprang i lakken.

 

1. Når skal jeg ha klarlakk på? Det står at den skal brukes på "nylakkerte" flater - vil det si 1 time gamle lakkflater eller 2 uker?

 

2. Skal jeg polere før jeg bruker klarlakk?

 

3. Hvor mange lag lakkstift er det vanlig å måtte påføre? Det virker jo ikke som den dekker noe særlig.

 

4. Siden lakken fra stiften (som egentlig er en liten pensel) etterlater lakken i en litt annen farge, er det kanskje lurt å polere bilen før lakken herder skikkelig?

 

Takker for all hjelp!!

1. Klarlakken bør du ha på før den nye lakken du har påført blir full av dritt og fettstoffer som den ofte blir etter at du har brukt bilen, så en time er nermere det riktige en to uker

 

2. Du skal IKKE polere før klarlakk, dersom du polerer før du tar på klarlakken så ender du opp med masse gris og søl, klarlakken vil nemlig ikke hefte på poleringsvoksen og den vil derfor bare flasse av igjen

 

3. Er litt forskjell på hvor mange lag med lakk en må ha på, det kommer selvsagt ann på dekkevnen til lakken, men det er bare å smøre på til det dekker skikkelig

 

4. For å gjenta, du må IKKE polere før lakkering av klarlakk, men du kan eventuelt rubbe det litt før du har på klarlakken, men da gjør det ikke noe om det har gått 14 dager siden du la på pensellakeken, da rubber du forsiktig legger på klarlaken og polerer etter ett par uker når klarlakken er tørket skikkelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...