Gå til innhold

Valg av case/kabinett


Anbefalte innlegg

Har sittet på gjerdet i over 5 måneder og tittet på alt mulig rart når det kommer til kjøp av min nye rigg, men som alltid når man skal gjøre en stor investering så begynner man å lure på om man gjør de riktige valgene. Etter mye om og men har jeg kommer fram til at jeg vil prøve meg på

Coolermaster Cosmos S https://prisguiden.no/product.php?productId=94705

Noen som ønsker å skrike en advarsel, komme med forslag eller komplimentere valget?

Andre forslag (begrunnet helst) er velkomne, pris er ikke noen stor faktor for meg.

 

EDIT: tenkte det ikke er dumt å ha med specs på resten av riggen heller:

-Club3D HD4870

-Mushkin DDR2 4GB extreme Performance

-Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz 1333Mhz 12MB

-3x Seagate Barracuda 7200.11 500 GB 7200RPM, 32MB, SATA2 satt i RAID 0

-Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1

-MIST, 1000W

// vurderer også en 32 gb OCZ core SSD for vista, men ikke helt bestemt enda :)

Endret av Suram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sittet på gjerdet i over 5 måneder og tittet på alt mulig rart når det kommer til kjøp av min nye rigg, men som alltid når man skal gjøre en stor investering så begynner man å lure på om man gjør de riktige valgene. Etter mye om og men har jeg kommer fram til at jeg vil prøve meg på

Coolermaster Cosmos S https://prisguiden.no/product.php?productId=94705

Noen som ønsker å skrike en advarsel, komme med forslag eller komplimentere valget?

Andre forslag (begrunnet helst) er velkomne, pris er ikke noen stor faktor for meg.

 

EDIT: tenkte det ikke er dumt å ha med specs på resten av riggen heller:

-Club3D HD4870

-Mushkin DDR2 4GB extreme Performance

-Intel Core 2 Quad Q9450 2.66GHz 1333Mhz 12MB

-3x Seagate Barracuda 7200.11 500 GB 7200RPM, 32MB, SATA2 satt i RAID 0

-Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1

-MIST, 1000W

// vurderer også en 32 gb OCZ core SSD for vista, men ikke helt bestemt enda :)

Ser ut som en veldig god datamaskin det der ja!

Har du sett på en Antec Ninehoundred?

Den ser jo grei ut den cooler masteren og da! :cool:

Lenke til kommentar

Har tittet på det, men det er mindre så vidt jeg har forstått?

Det er også mindre støydempet. På den andre siden er den billigere og lettere, men det er to ting som ikke er så veldig relevant egentlig. Jeg bruker laptopp på lan så har ikke behov for å flytte dråget rundt. Alt den skal gjøre er å se stor og farlig ut under pulten på hybelen :)

Lenke til kommentar
Har tittet på det, men det er mindre så vidt jeg har forstått?

Det er også mindre støydempet. På den andre siden er den billigere og lettere, men det er to ting som ikke er så veldig relevant egentlig. Jeg bruker laptopp på lan så har ikke behov for å flytte dråget rundt. Alt den skal gjøre er å se stor og farlig ut under pulten på hybelen :)

Forstår! :thumbup:

Lenke til kommentar
Selv så er jeg en ivrig fan av Antec P182. Stille og godt kabinett. Ikke verdens letteste kabinett. Det veier noen kilo for å si det sånn. Men siden du ikke skal drasse det så mye rundt uansett så gjør jo ikke det noe.

 

det er veldig lekkert, men ser ikke ut som den har så bra med vifter som cosmos :) når det gjelder vekt så veier cosmosen rundt 20kg med ting inni så det er ikke mye som er værre :p

Lenke til kommentar

Hehe. Det har du rett i. P182 veier vel rundt 15 uten innmaten så blir vel litt mindre.

Et annet alternativ du burde tenke på er Lian-li PCA71. Det er litt dyrere enn cosmos'en, men ut i fra reviewer så virker det veldig lovende. Tror det koster ca 2000. Verd å ta en titt på hvertfall. :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...