Gå til innhold

Respons på webdesign til mindmonkey :-)


Anbefalte innlegg

Hei :) Har snekret sammen et design som skal brukes til personlig side / portefølje. Prøver å holde et litt humoristisk preg over det hele, samtidig som det hele skal være lettleselig, lett å finne fram på og brukervennlig. Alle synspunkter settes stor pris på, og jeg skal gjøre mitt beste for å følge de opp i etterkant. Siden validerer HTML4.1 strict samt CSS, selvfølgelig. Som dere kan se, så ser siden fin ut i de fleste nettlesere. Dvs, alle nettlesere utenom IE6 og lavere, noe jeg bryr meg pent lite om.

 

Illustrasjonen av apen er en noe sladdet versjon av et wallpaper. Jeg har tillatelse til å bruke dette bildet. Jeg har også fått en del inspirasjon av dette templatet.

 

Siden finner du på http://mindmonkey.net/setup/

 

Jeg vil gjerne ha respons på følgende:

- Oppsett / typografi (fontvalg, osv)

- Brukervennlighet

- Kode

- ... og selvsagt design

 

- loathsome

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører rett på jeg:

 

- Greit fargevalg

- Reduser tekststørrelsen i footer. Prøv også å redusere synligheten av teksten i tilegg.

- Noe som muligens vil se bedre ut, er at du har en svart 1px border rundt den hvite boksen. Om du ser på overgangen mellom apebildet og den hvite boksen kan det muligens se bedre ut.

- God lesbarhet

- Savner litt mer avstand mellom postene(margin-bottom tenker jeg på da)

- Koden er god, men mulig du kan rydde litt i den for at det skal se 100% pent ut kodemessig også

- Hva gjør <h1></h1> ?

- Forskjellig bredde på den rosa linja i bunn og innholdsboks

- Teksten under bilder må justeres litt:

post-91181-1215719220.jpg

- Fonten i menyen kan du prøve å bytte ut

 

 

Det var det jeg klarte å finne! Siden har et godt potensiale! :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei loathsome!

 

Kult at du lager portefølje! Det jeg liker best er kanskje apen, og da tenker jeg med en gang at det blir litt feil å vise noe du ikke har laget i din egen portefølje. Er det ikke ment som din egen portefølje blir det selvsagt noe litt annet.

Jeg syntes oppsettet er fint, men utføring kanskje litt uorginal, da spesielt i fargevalget. Grått, hvitt og rosa er noe jeg og sikkert andre har sett så mange ganger før, og skaper ikke noen annen oppmerksomhet enn kontrasten rosa gir i seg selv.

 

I Safari 3.1.1 ser dine paddings og overskrifter noe snodig ut. Ta en titt på vedlegget.

 

Ellers, som Tor sa i kafeen så er det nok en god ide å bruke stilen fra apen til resten av siden, da jeg syntes deler av sidens layout ønsker å være tilbake i "web2.0"-verden.post-29223-1215728345_thumb.png

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Testa selv på en relativt standard OS X installasjon (vnc til jobben :fun:) og da så det akkurat ut som det skal. Har ikke installert custom fonter e.l., så... Her er også to forskjellige versjoner av Safari:

 

http://api.browsershots.org/png/original/a...266c28520ac.png

http://api.browsershots.org/png/original/2...d1e4d617e11.png

 

Hvorfor du opplever siden som du gjør, Sparks, skjønner jeg virkelig ikke.

 

stiweb: Takker. Slik det skal se ut :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Jeg ville hatt en wrapper bak hele layouten som holder alt på plass når brukeren resizer vinduet. Akkurat nå bryter jeg hele designet når vinduet blir for lite. Er vel en smaksak dette her, men jeg er mer fan av at siden faktisk ikke vises enn at siden ødelegges og vises i hulter i bulter hehe. Tenker på at innholdet i hvitt blir skyvd nedenfor apekatten.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...