Gå til innhold

billig og stille vannkjøling PC6070BSCANDV2


Anbefalte innlegg

Jeg vil først og fremst kjøle cpu og kanskje brikkesett (det er ganske varmt nå, men mulig at det blir kaldt nok når jeg får vannkjøling på cpu). Senere vil jeg også kjøle gpu. Derfor vil jeg ha en ålreit pumpe og en 2x120 radiator. Jeg liker ting som er stille.

 

specs: PC6070BSCANDV2, Asus p5k, E6750, skal kjøpe ati 4850 eller 4870.

 

Det jeg lurer på er:

-hvor fester jeg radiatoren best? er det mulig å få kjøpt topplokk til det kabinettet med hull for en dobbel radiator? må jeg bruke radbox?

-hvor får jeg det billigst? utlandet? utrolig flott viss noen kunne satt opp et forslag for meg iogmed at jeg er grønn.

 

Edit:

Jeg legger inn et forslag. Dette med radbox da jeg mistenker at det blir den løsningen med mindre noen kommer med noen gode idéer:

get_file.php?id=21109&file=printscreen.jpg

 

Passer disse greiene sammen? Hvor mye blir dette med toll og moms tror vi?

Bra dingser?

 

Takk for oppmerksomheten

Endret av Dbsnike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det ser ut som du går for high-flow system; 1/2", dette er bra, men hvorfor kjøpe 7/16 slange? har jeg gått glipp av noe?

Any who, www.frozencpu.com selger fullstendig kit; kun vannkjøling, kabinetter ferdig for vannkjøling, også kun topplokk med radiatorer og vifter(hvertfall til Lian-Li).

 

Toll og mva går under en dritt. Multipliser prisen din med 1.25 (25%). Det blir aldri særlig mye.

 

Vannkjøling er gøy! Selv liker jeg rolige kabinetter. Gjorde en stor tabbe, festet radiatoren i bunnen av kabinettet. Ut fra radiatoren "lekker" det mye støy. Skule jeg gjort det om igjen ville jeg plassert radiatoren utenfor, eller i et "eget" rom i kabinettet. Blir nytt prosjekt. Ellers kan jeg anbefale å kle hele kabinettet innvendig med gummi-kork fra biltema før du støydemper med matter. Da forsvinner mye hd støy.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg leste et sted her at 7/16 passet bedre på 1/2... Jeg harke prøvd så jeg har ikke peil.

Og jeg sliter litt med å finne topplokk som passer til denne modellen. Finnes det?

 

okidoki! da gjør det sikkert det! har ikke prøvd selv. men det er jo like under 1/2" så det skal vel klemme godt!

 

mitt andre prosjekt. Blir snart et nytt, penere, mindre støy, og litt større. Tror på Image&Shapetek ;) men dette var billig! kabinett til 600, og vannkjøling til rundt 2000 om jeg ikke husker feil. så mist 600W psu til 800,-

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11552768

Lenke til kommentar

Dropp tanken og la systemet gå i en rundgang uten tank.

 

I tillegg ville jeg valgt 1/2" invendig på slangene. Disse er mer enn trange nok spør du meg.

 

Har samme pumpe, cpu-blokk og radiator (jeg har storebroren).

Fungerer glimrende. Og den pumpen er _veldig_ kraftig.

 

Kjører pumpe->radiator->cpu->nb->skjermkort->tilbake til pumppe.

 

Pumpen kan stilles på intervallene 1-5. Jeg kjører min på 1 (da er den 99% lydløs selv om jeg stikker øret inntil. I tillegg er det bra flow. Mildt sagt imponert.

 

Edit: Jeg har forøvrig samme kabinett som deg også :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Siden du allerede har bestilt er det ikke noe problem. Den viktigste grunnen til at jeg ville du skulle droppe tank var at du har liten plass fra før, men la gå. Du finner alltids plass til den.

 

Som jeg også sa i den andre posten, kan du lese litt i arbeidstråden min siden vi har samme kabinett: Link. :)

Lenke til kommentar

Hullborr. Du må ha det pluss en drill/boremaskin. Dette er vel noe din far har. Eller en nær slektning i alle fall.

 

Men om du har kjøpt inn til en ekstern løsning, er det like greit å gjøre det. Med mindre du har kjempelyst å få alt inni pc-en (slik som meg) :)

Lenke til kommentar

Stikksag med metall blad fungere nesten bedre enn hullborr.

En hullborr har jeg mer enn en gang erfart at kan frese opp rundt der hvor du borrer. Dog har dette kun vært i tre. Hvordan den vil oppføre seg i metall vet ikke jeg. Men det vil være lurt å borre med en singel borr i midten. før du starter med hullborren slik at du er sikker på at sikteborret i midten treffer rett.

Lenke til kommentar

Bruk platebor. heter kronisk platebor på biltema/clasolhson da blir det helt nydelig, spes hvis du kjører det fra en søylemaskin. de selger også bormaskiner fra 200 kr der som funker helt greit til småarbeid som dette. :cool:

 

Har tenkt til å lage en radiator i kobberrør og kjøleribber, og legge det på utsiden av døren, nærmest som et zalman tnn kabinett. Noen meninger om dette? kjører 1/2", bør dette splittes til 2 stk 1/4" for bedre spredning av varmen? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...