Gå til innhold

Ny *gammel* pc. Spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Nå har jeg fått mekket meg en PC for Old School Games!

Så er det noen som har noen forslag til hva slags spill jeg kan innstallere på den maskinen.

Spec:

Windows XP Pro.

Intel Pentium 4. 3.19Ghz

1 gb ram!

128mb skjermkort. ATI vel og merke.

80gb hdd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Ati vel og merke"? Det er jo ikke noe dårligere på grunn av at det er et ATI-kort, jeez.

Klassikere er vel greit?

Diablo II er jo hett for dagen da etterkommeren kommer snart.

Skrevet (endret)

Kortet blir jo ikke noe dårligere av at du liker NVidia bedre?

Da vil jeg anbefale noe ikke blizzardisj... Som, CS, Total Annihilation (veldig gammelt), wolfenstein enemy territory.

Edit: leifur!

Endret av Strindmo
Skrevet (endret)

Om jeg skulle mekket meg en medium old school PC så måtte den hatt en Pentium II (200Mhz), 256MB RAM, Sound Blaster 64, Voodoo II 3D accellerator kort, og en 4-8x CD-ROM. Den skulle også kjørt Windows 98. En skikkelig Old-school PC skulle for min del inneholdt en Pentium 90, 4x CD-ROM, Sound Blaster 16, diskettstasjon, 16-32MB RAM, 512MB harddisk og kjørt MS-DOS :D

Men for all del, det er sikkert noen som ville dratt enda lenger tilbake i tid...

Uansett, spillene jeg ville anbefalt er: Drakan - Order of the Flame, SiN, Half-Life, Quake, Quake 2, Warcraft 2, Diablo, Clive Barker's Undying, Red Alert 2, Dark Reign 2, Medal of Honor, Baldur's Gate II, Final Fantasy VII og VIII. Blood og Blood 2 kan også anbefales. Jeg kunne sikkert ramse opp flere, men det får være nok :)

Endret av -Mr.T-
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Skal vi se:

Shadow Warrior, Outlaws, Monkey Island, Carmageddon, Duke Nukem.

*mimre*

Endret av medlem-105082
Skrevet

Å ja da, Drakan var konge! Det var faktisk det første spillet jeg prøvde på min 2x Voodoo II løsning! Dæven så fin grafikk og så morsomt det spillet var. Har det desverre ikke tilgjengelig lenger, noe som er litt kjipt.

Jeg henger meg forresten også på Shadow Warrior, Carmageddon 1 og 2, og Outlaws. Gode spill som uten tvil er verdt en titt.

Skrevet

har sett bilder osv av Drakan nå :) det ser så fint og rolig ut.

Passende spill for meg.

Har en kollega som skal ta det med på jobben en dag nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...