Gå til innhold

ny pc skal klokkes stille, egentlig ingen pris limit.


Anbefalte innlegg

pc 123

 

Hei, har lagt sammen en liten maskin som jeg hadde tenkt skulle klokkes litt..

men hovedproblemet mitt er at jeg skal ha den på sove rommet og da helst skal være så stille som mulig.. vis dere har tatt dere tid til å se i handlevognen min kan dere se hva jeg forsåvidt har bestemt meg for av deler.. har tenkt å la cpuen gå passiv vis det er mulig.

tar selvsakt imot forslag til andre deler, men det jeg hovedsaklig trenger hjelp til er et kabinet som er stille og kjølig, bryr meg heller ikke hvordan utseende..

 

lurer også på hvordan man kan feks sette på passiv kjøling eller stillere kjøling på skjermkortene.. har sett litt på det men har ingen annelse på hva som passer:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Av personlig erfaring så er Mist sin 600w både kraftig og veldig lydløs.

Vis du setter øret inntil merker du at viften spinner, og vis du skal ha øret så nærme er du litt for nær tror jeg.

 

Mist 600w

Ikke bli lurt av kabinettet sitt design det er utrolig stille vis du har de riktige delene

Jeg har Mist 600w, 3870x2, og samme kjøler som deg med 2 vifter på kjølern og jeg sover hele natta igjennom med pc-en på rommet. og den er på 24/7

kabinett

Lenke til kommentar

Vet ikke om du kan på skjermkortene men cpuen kan du kjøre trege vifter på, finnes mange vifter på rundt 20db.

 

 

Denne viften er kul og går på 15db med 1200 rpm :)

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=91263

 

 

Her har fått tilbake god(e) rewievs og db står at den er 8

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=48325

 

 

sett 2 sånne på cpuen så er den nokk stille .

Lenke til kommentar

enten har du valgt deg unødvendig dyrt hovedkort eller unødvendig billig ram...

Hovedkortet du har valgt er fint for overklokking, men du dreper en del av overklokkingspotensialet med å velge billigste rammen som finnes.

800mhz ram gjør at overklokkinga stopper på ca 430mhz fsb (860mhz på minnet). Du burde vurdere Mushkin Redline 8000 som de har på Netshop til den nette sum av 725kr. Da får 2x2GB brikker som går på 1000mhz. Det skal gi deg litt rom for overklokking.

Antec P182 skla være bra. P190 er også bra, der følger det med 2 strømforsyninger på tilsammen 1200w. Med moderat belastning på dem skulle ikke støy være noe problem. Og vil ikke anbefale passiv kjøling av cpu. Velg en stor vifte fra Mist eller Noctua som går på 800-1000rpm. Klarer du å høre dem har du ømfintlige ører og har hodet inni kabinettet.

 

Skjermkort med dualslot-kjøler (4870) kommer ikke til å bli et støyproblem når du sover. (tviler på at du spiller da..) Viftene går nesten ikke rundt på idle

 

Og vifter med lys? Hva er vitsen?? Det holder med èn vifte på cpu-kjøler.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

alt som kan drepe vibrasjoner fra harddisker er bra. Noen kabinetter kommer med gummioppheng for harddisker.

Og jo, 1200w er definitivt overkill, men det er to strømforsyninger. En på 650 og en på 550 tror jeg. Tror det er sånn at man kan koble en til hovedkort, og en til skjermkort. Også kan man velge hvilken man vil bruke til harddisker og sånt. Det er et bra kabinett, derfor bare nevnte jeg det.

 

Ellers har du alltids P182. Ser diskret ut, ingen lys og skjemmer ingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...