Gå til innhold

Strømforsyning spm, og anbefaling ++


Anbefalte innlegg

Hei... er ny på forumet og håper å få litt hjelp. Er første-gangs PC-bygger så spør sikkert litt noobete spørsmål...

 

Forrige uke handlet jeg nye ting til min pc, og dette var hovedkort, prosessor, minne og grafikkort. Har kjøpt AMD Athlon 64 X2 6000+, Corsair CM2X2048 (4GB minne), Gigabyte hovedkort GA-MA78GM-S2H og XFX GeForce 9800 GTX grafikkort...

 

Men jeg har en gammel strømforsyning. Den heter XGear SP-400A, men jeg finner ikke spesifikasjonene noe sted og instruksjonsboken fulgte ikke med nå jeg kjøpten for snart 2 år siden. Som dere ser ovenfor, er jeg ganske sikker på at jeg trenger en ny strømforsyning... Dette er fordi jeg tror komponentene trenger mer strøm og jeg leste nå om grafikkortet at man ikke skulle bruke en strømomgjører fra 4-pin (husker ikke hva den heter, det er 4 på rad i en hvit kontakt...) til 6-pin PCIe som passer til grafikkortet. Samtidig fulgte det med 2 slike omgjørere i pakken, selv om det stod at grafikkortet passet kun til høykvalitets strømforsyninger. I brosjyren som fulgte med grafikkortet skulel man bruke 2x 6-pins PCIe kontakt direkte til grafikkortet.

 

Har sett på en ny strømforsyner, spesielt Corsair Powersupply TX750w (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678), men der står det at den kun har 8-pins PCIe strømforsyningskontakter, men det er 2x 6-pins kontakter på grafikkortet jeg har kjøpt. Følger det med en omgjører eller funker det med 8 pins..?

 

Jeg lurer da på om jeg trenger ny strømforsyner (som jeg sikkert gjør), og da om det fungerer med en som kun har 8-pins PCIe kontakter...?

 

Hilsen FM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en kikk på bildene av kontaktene på produktsiden til Corsair!

 

Corsair 750 er et bra valg!

 

Var inne nå og så at 8-pins PCIe pin'en er egentlig en 6+2-pins kontakt, så denne vil da fungere. Har nå besluttet å kjøpe ny strømforsyner, men hvor mye Watt bør den ha/bruke slik at det blir nok for mine komponenter? Holder det med 500W/550W eller bør jeg kjøre noe høyere, f.eks. 750W?

Endret av Folemonken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...