Gå til innhold

lure tollen på www.kitbag.com


thorchr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er ulovelig og lure tollen.

Loven er lik for alle og loven skal følges.

Og oppforde til lovbrudd eller hjelp til lovbrudd er brudd på reglene.

 

Betal moms og tollens satser som alle andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Oja, visste ikke det jeg.. Men da er det jo greit, da gjør jeg ikke det, vi snakkes <3

 

er greit det. beklager om jeg hørtes streng ut eller slem ut i "stemmen", dumt og bli bannet for sånt.

Husk og lese regler neste gang bare så slipper du sånt.

 

Ha en fin dag og lykketil med det du har bestilt.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Partypooper..

 

Det kan hende men ekke så kult for han om tollen finner ut at det han har bestilt er satt ned i pris når han vet at det skulle vært priset annerledes.

Da får han plutselig ganske saftige gebyrer på varene sine og ikke bare et enkelt vanlig toll gebyr.

 

Da er det ikke like kult og være han lenger.

 

Loven er lik for alle for en grunn, derfor det også fins høyere gebyrer for folk som prøver og slippe unna toll og moms satsene med import av varer fra utlandet.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke ulovlig å be butikkene om å sende den som gave? De fleste går med på det, så en skulle vel ikke akkurat tro det ...

 

Irriterende tollregler er det også. Greit at vi skal betale moms og MVA, men reglene rundt det er veldig dumme. F.eks. grensa på 200 NOK har vel ikke vært endret siden 70-tallet eller noe? Det er iallfall gamle tollsatser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Reglene er fullstendig latterlige, for du må ha selve varen + frakten under 200 kr vis du skal ungå tollens moms og gebyr regler.

 

bestilte en bag engang for 150 + 60 i frakt og vips fikk jeg gebyr på 150 kr i forenklet tollgebyr + momsen da selvsagt, så det ble en dyr bag.

 

Men så lenge reglene er sånn så kan man ikke gjøre noe med det.

 

Får heller finne et parti som er villig til og heve toll grensen og stemmme på dem.

Og inntil det skjer så må man følge loven selvom man ikke er helt enig i den.

Lenke til kommentar

Å spørre om hjelp til å bryte loven, og å komme med tips til hvordan man bryter loven, er ikke noe vi tillater på dette forumet. Denne tråden stenges, og jeg anbefaler at trådstarter ikke forsøker lignende stunts i fremtiden.

 

Å be et firma sende som gave hjelper ikke. Endelig fastsatt grense for firma er 200 kroner, uansett om det sendes som gave eller ikke.

 

Og blir varen stoppet i tollen, så risikerer du at den blir konfiskert.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...