Gå til innhold

Med loven i handa! Eller...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel hovedsaklig iphone jeg tenker på ja, men det bør jo være like regler for alle.

Har aldri hørt om at dette har vært noe problem med andre telefoner...

Men nå er jo disse iphone greiene et eget fenomen også, så det skulle

ikke forundre meg om netcom nekter, og saken går til forbrukerombudet.

Også tar det mange mnd, for ikke å si et år før saken blir avklart. Og i mellom

tiden har man bare en någet dyr ipod...

Lenke til kommentar

I følge forbrukerrådet så må det følge en fordel med en bindingstid, som for eksempel subsidiering av utstyret bindinstiden gjelder.

 

Når du bryter bindingstiden så blir du, i de tilfellene jeg kjenner, ilagt et gebyr av tjenesteleverandøren fordi å oppveie denne fordelen (subsidieringen). Når denne fordelen blir opphevet så må, slik jeg forstår forbrukerrådets uttalelse, også bindingen opphøre.

Lenke til kommentar

Selv om du avslutter abbonnementet under bindings tiden vil du fortsatt betale en viss sum i gebyr hver måned frem til bindingen går ut.

 

It's as simple as that.

 

Men, det finnes også andre operatør selskap som kan betale dine gebyrer fra din forrige operatørlås, ved at du betaler noe ekstra i månden.

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Selv om du avslutter abbonnementet under bindings tiden vil du fortsatt betale en viss sum i gebyr hver måned frem til bindingen går ut.

 

Hvor i all verden har du dette fra? Bryter du et abonnement med binding hos f.eks. Telenor, NetCom eller Tele2 så får du et bruddgebyr på neste faktura, så er det slutt.

 

Men, det finnes også andre operatør selskap som kan betale dine gebyrer fra din forrige operatørlås, ved at du betaler noe ekstra i månden.

 

Så operatøren betaler gebyrene dine mot at du betaler nye gebyrer til den nye operatøren? Da er man vel like langt? Kom gjerne med konkrete eksempler på operatører som gjør dette for privatpersoner, for dette er bare tull. Noen operatører betaler ut bindingstid hos gammel operatør mot at du binder deg hos den nye, men dette gjelder hovedsakelig for bedriftsmarkedet og ikke privatmarkedet som det jo er snakk om her.

 

-s

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent er det ingen mobilselskaper som "nekter" kundene å bryte bindingen. Det som ofte skjer er jo at kunder bryter binding fordi de trenger en ny mobil før bindingen er over. Og kombinert med litt "heldige" bruddgebyrer så er det jo god butikk både for kunden og selskapet (som tross alt får de inn på ny kontrakt og sponset telefon).

 

Bruddgebyrene varierer dog en del iforhold til abo type og gjenstående bindingstid.

 

Når det gjelder iPhone 3G så fikk ihvertfall jeg svar på min mail til de om nettopp dette følgende: Ja, det er anledning til å få låst opp iPhone 3G når man kjøper seg ut. Men de visste ikke på dette tidspunktet hvordan dette ville foregå.

 

Det er også flere andre her på forumet som har fått samme svar.

 

mvh

Torbjørn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...