Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kor høg blir eg?


Gjest oj?:S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En enkel måte å få en indikasjon på høyden er kanskje å se på hvem du har liknende utseende med i slekten din da har du sannsynligvis fått mye dominant genmateriale ifra de.

 

Hvis du f.eks har lignende utseende og høyde som faren din hadde når han var 15 år og er kommet like langt i pubertet og utvikling så er det stor sannsynlighet for at du blir omtrent lik han når du er fullt utvokst altså 180+ cm.

 

Det går også an å se på utviklingen til skjelettet på røntgenbilder men det er vell litt missbruk av penger og ressurser siden du sannsynligvis har en normal høyde.

Lenke til kommentar
En enkel måte å få en indikasjon på høyden er kanskje å se på hvem du har liknende utseende med i slekten din da har du sannsynligvis fått mye dominant genmateriale ifra de.

 

Hvis du f.eks har lignende utseende og høyde som faren din hadde når han var 15 år og er kommet like langt i pubertet og utvikling så er det stor sannsynlighet for at du blir omtrent lik han når du er fullt utvokst altså 180+ cm.

 

Vi er tre brødre, og vår far er høyere en mødrene (eldste bror er halvbror). Eldste bror ligner på far, og ble MYE høyere enn han (+15 cm minst).

Vi to andre ligner på vår mors side av slekta, og vi ble også mye høyere enn vår far... Jeg mer enn min eldre bror av samme mor.

 

Så jeg vil si at det er ikke mulig å si hvor høy du kommer til å bli, om du ikke begynner å sjekke høyden på flere av dine forferdre noen generasjoner bakover, og se hva gjennomsnittet er ca. Da kan du få en nogen lunde indikasjon på hvor høy du kan bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...