Gå til innhold

Diskusjonstråd - Hva kan gjøre playstation3 bedre?


Henry9

Anbefalte innlegg

tenkte å lage en tråd hvor vi kan snakke om ting som vi håper på skal komme til vår kjære playstation3.

Nå er det ikke lenge siden 2.40. Selv om den tok med seg litt problemer har playstation blir mer hva en konstoll i 2008 skal være.

Jeg har tenkt en del på hva som kan gjøre playstation bedre og hvorfor Sony ikkke gjør det. Det er en Playstation3, den burde få til alt.

 

Jeg vil starte å skrive litt om hva jeg syns kan gjøre den til den perfekte konsoll.

- Akkurat nå: Støtte for musikk i alt (Da mener jeg i alle spill, Playstation store)

-Det samme i begge playstation storene.

-Nedlasting av film til europa NÅ ..

-Cover flow visning i musikk samlingen (som Itunes)

-Trophy på alle spill. (vet at Sony egentlig ikke bestemmer det)

-Mer Add-on til spill.

-Kunne snakke med mic mens man spiller

-ENDA bedre profil en det er nå. (Er noe i Home prosjektet)

PROFIL: Ha bilde av seg selv, videoer osv.

-Et egent singstore i Playstation store. Så de som ikke har Sing star kan se på folk som synger.

-Kunne ta opp det man spiller og så sende det til et eget youtube sted.

-Bedre streaming" Kunne sende til fra playstation og over på pc/mac.

-Kunne søke på navn: Feksempel så hvis noen søker på mitt navn (hele navnet) så finner den playstation kontoen min og kan legge meg til som venn.

-Bedre Konto Administrasjon

-Ny og bedre nettleser (Flash)

-PlayTV til Norge NÅ!

 

 

Kommer ikke på mer i farta..

Endret av Henry9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Legg ned de forskjellige PSN-butikken og ha en felles. Sånn som det er nå er Europa-butikken ubrukt hos meg.

- En skikkelig RSS-leser

- Throphies til de gamle gode PS3-spillene :(

- Flash/Silverlight

- At GH-gitaren min virker i RB og RB-gitarene virker i GH. Herre, det er så tragisk...

Lenke til kommentar

mine ting:

 

-autoavslåing av kontroll etter vist lenge uten bruk

-lyd når folk logger på /mottar melding

-ingame private chat

-bedre musikkavspiller (bedre er veldig tamt i know, men dykk veit kva eg meiner;))

-bytte ut nettleser med Opera 9,5

-bytte ut dualshock3 med xbox360 controller (er da lov å drøyme?)

-meir oversiktleg meldingssystem( tungtvint å sjekke om du har fått ny melding no)

 

 

ellers har ps3 vokst veldig sidan lansering i fjor, og sjølv om sony har kjørt på nokre farstdumpar av og te så har dei egentlig gjort ein ganske grei jobb!

Lenke til kommentar

-Et mer lett tilgjengelig kommunikasjonssystem. Med andre ord, et instant messanger program ala MSN. Sannheten er at nå sender man e-poster til hverandre for å snakke, og det er noe som gikk ut på dato for over ti år siden.

 

-Videobutikken på Playstation Store. Noe Sony har snakket om i nesten to år uten å ha gjort noe med. Hvor vanskelig kan det være å legge ut videofiler mot betaling? Se å få det gjort allerede!

 

-Sende filmsnutter, musikklipp og mer til vennene dine på PS3. Phil Harrison snakket lenge om at PS3 skulle være et åpent system ala Linux og Google. Men når Sony kontrollerer alt du gjør er ikke det særlig åpent, og brukerne har i liten grad ansvar for det lille de har muligheten til å gjøre.

 

-Lag en større versjon av Dual Shock. Jeg er en høy person og har større hender enn de fleste, jeg føler at kontrollen er for liten, og at etter en times bruk blir det ubehagelig å bruke den.

 

-Lag mer "PC" programvare som hverdaglslige familier kan bruke. Hadde ikke skadet med et Photoshop program. Adobe hadde sikkert fått til noe kult på oppdrag. Og mens du lager et redigeringsprogram, hvorfor ikke et skriveprogram. Du har jo muligheten til å printe ting?

 

-Innfør en regel for utviklere om at alle spille skal slippes samtidig over i hele verden. Selv om noen har begynt å skjønne det så har de fleste fortsatt gamle vaner. Det er unektelig at folk misliker å vente på spill mens andre har dem og runner dem flere ganger.

 

-Utvid den globale infrastrukturen for produktet ditt. La de lokale Sony kontorene i hvert land samarbeide med media, produsenter og alskens mulig rart for å få et bedre lokaltilbud når det gjelder spillopplevelsen din.

|

Eksempel: Hadde det ikke vært kult at når du puttet inn Guitar Hero i PS3'en din, at det kom opp en notis med informasjon som sa "imorgen er det Norgesmesterskap i Guitar Hero, meld deg på ved å klikke her"

Lenke til kommentar

- Playstation Store

 

Flere av de gode gamle ps2 titlene til en rimelig penge er alt jeg vil ha

( solgte min ps2 :cry: )

 

- Noen hippe funksjoner

 

Hadde vært greit med f.eks at ps3 skrur seg av etter bestemt tid eller etter nedlasting da mange laster ned om nattten...

En funksjon hvor en kan ta ut disken ved et trykk på kontrollen hadde vært fint.

At en kan skru av kontrollen under filmvisning ( har ikke den fjernkontrollen)

 

 

Ellers har det meste blitt sagt i denne tråden av min personlige mening...

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

* Eget avatrbilde.

* At kontrollen slår seg av etter en stund uten bruk.

* Støtte for flere filmformater.

* Filmnedlastning i Norge.

* At Norge også får ps3 i hvit og sølv, det samme med dualshock 3. Man må da få velge farge selv.

* Raskere service når man levere den til reparasjon.

* Kjapper Playstation store.

Lenke til kommentar
* Eget avatrbilde.

* At kontrollen slår seg av etter en stund uten bruk.

* Støtte for flere filmformater.

* Filmnedlastning i Norge.

* At Norge også får ps3 i hvit og sølv, det samme med dualshock 3. Man må da få velge farge selv.

* Raskere service når man levere den til reparasjon.

* Kjapper Playstation store.

Det har vel ikke no med hva som kan gjøre ps3en bedre, men det hadde vært kult :)

Lenke til kommentar
* Eget avatrbilde.

* At kontrollen slår seg av etter en stund uten bruk.

* Støtte for flere filmformater.

* Filmnedlastning i Norge.

* At Norge også får ps3 i hvit og sølv, det samme med dualshock 3. Man må da få velge farge selv.

* Raskere service når man levere den til reparasjon.

* Kjapper Playstation store.

Det har vel ikke no med hva som kan gjøre ps3en bedre, men det hadde vært kult :)

 

Det har vel strengt talt ikke det nei, tenkte faktisk ikke på det :p

 

 

Noen blir aldri fornøyd...

 

Vel når man har betalt flere tusen for et produkt er det vel naturlig og ville få det maksimale ut av det produktet. PS3 har mange muligheter som mange gjerne ønsker det skal bli noe av, er da ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...