Gå til innhold

BK: Gammelt rekkverk


Anbefalte innlegg

Tok bilde av rekkverket utenfor et gammelt hus i dag. Prøvde å redigere litt på det for å få det til å ligne mest mulig på et gammelt fotografi. Vellykket eller ikke, det er opp til dere å avgjøre.

 

Poster to versjoner av samme bilde. Kom med konstruktiv kritikk, ikke bare på redigeringen, men også på bildet i seg selv.

 

ISO 200

Lukker: 1/250

F8

 

post-165231-1215193332_thumb.jpg

 

post-165231-1215193366_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt vanskelig med å forstå hva du vil få frem med bildet utenom "gammet rekkverk" (men mulig det bare er meg).

Sepia versjonen gav meg ikke noe særlig mer enn den svart hvitt versjonen du hadde først iallefall, selv om den er litt mer nedtonet og dermet kommer ikke den utbrente flekken på enden av rekkverket og forstyrrer like mye som det på toppen...hmmm

Lenke til kommentar

Jo, det har du rett i. Sett bort fra at jeg ikke synes etterbehandling kan redde et bilde. Problemet her er at utsnittet av huset ikke viser det han ønsker å vise oss, og da må han tenke på nytt. Men det er ingen tvil om at jeg liker ideen han har inni hodet. Han har jo klart oppgaven teknisk, så kunnskapene til å komme videre bør være der.

 

Det han har gjort rett er å forstå at detaljer er viktige. De små ting er et godt utgangspunkt for å utvikle seg som fotograf. Jeg tror ikke han legger seg i fosterstilling nå, men forhåpentligvis grubler han på hvordan han skal klare å kunstnerisk sette den her strenge PMnormal på plass med sin neste tråd. Og det ser jeg frem til.

Lenke til kommentar

Akkurat tilbake fra fosterstillingen :p

Neida, men orginalen er større, men har croppa litt. Kansje litt i meste laget(?) men følte ikke at det ble noe særlig bedre av å se noe av husveggen på venstre side av rekkverket.

Kan laste opp orginalen om det er ønskelig.

 

Edit: Ser at jeg har klart å lagre et av de redigerte bildene over orginalen bare sånn for sikkerhets skyld.

 

Edit2: Takk for tilbakemeldinger, men kan dere si litt om hva som gjør at ikke bildet er bra, og hva som evt kunne gjort at bilde ble bedre?

Endret av trotjo
Lenke til kommentar

Hvis det tilfører bildet noe nytt/bedre. Men det er ikke alle gamle hus som er verdt å bruke tiden sin på. Mange ganger er det bedre å gå videre til noe nytt. Men jeg aner jo ikke hva du har opp i ermet. Uansett så er du fascinert av noe som i utgangspunktet er veldig fotogent. I alle fall generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...