Otmin Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Jeg fant denne pcen på MPX. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91456 Jeg lurer på: Hvis jeg skal spille med rundt 30 fps I BYER på Age of Conan, hvor höye grafikkinstillinger vil dere tror jeg kan ha på en skala fra 1 - 10? (på denne pcen selvfölgelig )
Hestvik Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Egentlig bare tull å betale 7000 for denne, bygg heller selv og få det både bedre og billigere:)
pwn3d Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Er usikker om AOC kan utnytte Quad prosessoren, det jeg har lest er at den kun kan bruke Dual men er usikker på det. Den Quaden er jo litt treg i forhold til en billigere Dual som er klokket høyere. Når det gjelder FPS, som er jo det avhengig av skjermoppløsning og hvilken DX du kjører. DX9 vil gå fortere enn DX10 på høyt pga at Dx10 har mer eyecandy. Hvis du kjører Dx9 og 1280x1024 på High så klarer du nok fint mer enn 30 fps i byene. Selv har jeg 50+ FPS i byene med en 3ghz Dual(E8400) prosessor + et 9600GT som er relativt likt det 8800 kortet. Lavere med høyere oppløsning og Dx10,...
Otmin Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Skrevet 4. juli 2008 Egentlig bare tull å betale 7000 for denne, bygg heller selv og få det både bedre og billigere:) Hmm, har aldri bygd meg en pc før : P har du noen gode råd? Og: sånne jordingsarmbånd, hvordan fungerer di?= Er usikker om AOC kan utnytte Quad prosessoren, det jeg har lest er at den kun kan bruke Dual men er usikker på det. Den Quaden er jo litt treg i forhold til en billigere Dual som er klokket høyere. Når det gjelder FPS, som er jo det avhengig av skjermoppløsning og hvilken DX du kjører. DX9 vil gå fortere enn DX10 på høyt pga at Dx10 har mer eyecandy. Hvis du kjører Dx9 og 1280x1024 på High så klarer du nok fint mer enn 30 fps i byene. Selv har jeg 50+ FPS i byene med en 3ghz Dual(E8400) prosessor + et 9600GT som er relativt likt det 8800 kortet. Lavere med høyere oppløsning og Dx10,... Er dette med high settings? og ja, det er mulig å bruke quad core. Tror du jeg vil komme langt om jeg oppgraderer til et 9800gtx kort, og lar prosessoren vente?
Bjonski Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 AoC krever mer av prosessoren enn skjermkortet, så jeg ville satsa på en fet prosessor.
nagina Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 AoC krever mer av prosessoren enn skjermkortet, så jeg ville satsa på en fet prosessor. Det vil jeg gjerne se kilde av, eller bare egne fantasier?
Merko Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 AoC krever mer av prosessoren enn skjermkortet, så jeg ville satsa på en fet prosessor. Det vil jeg gjerne se kilde av, eller bare egne fantasier? Stemmer det at AoC krever mere av CPUen enn skjermkortet. Har selv HD 4870 kortet, men rundt 10fps med alt på high i AoC pga lite ram og dårlig CPU..
pwn3d Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Er dette med high settings? og ja, det er mulig å bruke quad core. Tror du jeg vil komme langt om jeg oppgraderer til et 9800gtx kort, og lar prosessoren vente? Hva som er "High" er vel litt uklart, inluderer det beste Shader og høyeste AA også? Disse funksjonene er jo uavhengig av Low-Medium-High knappene. Jeg kjører med de instillingene som kommer med high samt Shader 2.0 og 4xAA. Kjører jeg Shader 3.0 og høyeste AA får jeg vel ca 17 FPS.
nagina Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 (endret) AoC krever mer av prosessoren enn skjermkortet, så jeg ville satsa på en fet prosessor. Det vil jeg gjerne se kilde av, eller bare egne fantasier? Stemmer det at AoC krever mere av CPUen enn skjermkortet. Har selv HD 4870 kortet, men rundt 10fps med alt på high i AoC pga lite ram og dårlig CPU.. CPU er det du har, single core? OK, diskusjon ended. EDIT: Siemesn PCen har CPU: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 775, og det er mer enn god nok, altså HELT unødvendig å oppgradere den. Endret 5. juli 2008 av nagina
Otmin Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Skrevet 5. juli 2008 AoC krever mer av prosessoren enn skjermkortet, så jeg ville satsa på en fet prosessor. Det vil jeg gjerne se kilde av, eller bare egne fantasier? Stemmer det at AoC krever mere av CPUen enn skjermkortet. Har selv HD 4870 kortet, men rundt 10fps med alt på high i AoC pga lite ram og dårlig CPU.. CPU er det du har, single core? OK, diskusjon ended. EDIT: Siemesn PCen har CPU: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 775, og det er mer enn god nok, altså HELT unødvendig å oppgradere den. Så du tror fujitsu siemensen vil fungere godt nok?
nagina Skrevet 5. juli 2008 Skrevet 5. juli 2008 Skal gå greit med PCen der, selvom det heter siemens Har ikke erfaring med 8800GT, hørt det skal funke greit så jeg tror du vil klare deg fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå