Gå til innhold

Hvilke prosessorer kommer til slutten av året? Er de verdt å vente på?

Arne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvilke prosessorer som kommer til slutten av året, om de er verdt å vente på, hva som er så bra med de, og hva prisen vil ligge på!

Mvh

Arne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Intel: Nehalem, extremevarianter, trenger vel ikke nevne pris der..

AMD: Kansje vi får se 45nm Phenoms om de holder skjema. Pris: som tilsvarende 65nm varianter i dag antar jeg.

Skrevet

Hmm, det er intel det er snakk om.

Joda, bare forklar om de prosessorene, og om priser og hva som er bra med de.

Skrevet

Litt on Nehalem

Kort:

Nehalem er "ekte firekjerne" basert på en modifisert core 2 arkitektur. Den har integrert minnekontroller a la AMD

Du trenger nytt hovedkort pga nye sokler, det vil i alt bli tre nye sokler til forskjellige typer nehalem prosessorer desktop, entusiast desktop og server. (enkelt forklart).

Til desktop variantene trenger du også DDR3 minne.

I tråd med tradisjonene lanserer Intel Extreme variantene først, som også vil kreve det dyreste desktop HK og DDR3 minne.

Siden AMD ikke har noe å stille opp med (slik det ser ut nå) kan de ta den prisen de vil, mao: det blir nok litt for dyrt for hvermansen.

Skrevet

Mener å ha lest en plass at Intel påstår at disse prossorene vil gi opptil 45% bedry ytelse i videoredigering (for dem som driver med det). Husker ikke hvor jeg leste det, men om noen kan avkrefte eller bekrefte så gjør gjerne det.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...