Gå til innhold

Hjelp til prosjektoppgave om dataspill...


Anbefalte innlegg

Hei, driver på med en prosjektoppgave som ommhandler dataspill og ungdom, og om ungdom lærer mer om datamaskiner, dens virkemåte, kunnskap om nettverk, programering, hardware, html osv.

 

Så det jeg ønsker hjelp til er om dere kunne svare på noen enkle spm. Hvis dere syns denne posten er teit, eller ikke har no fornuftig å komme med så drit i å svar :wink:

 

Nå er ikke disse spm'ene så bra formulert som de egentlig skulle ha vært, men ønsker her bare å få en grov oversikt over hva dere mener, så dere trenger ikke gi så grundige svar :)

 

Så vil jeg bare si på forhånd takk

 

1. Spiller du dataspill? (hvormye isåfall)

 

2. Mener du at dataspill har ført til at du har fått bedre kunnskap til data relaterte ting?

 

3. Hvis ja på 2, innen for hvilke områder da spessielt? (feks, hardware, maskin arketektur, nettverk, programering el.)

 

4. Tror du dataspill fungerer som en "portal" til videre inntresse for datarelaterte ting for ungdom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, jeg spiller vel nesten litt for mye... spiller vel en tre-fire timer om dagen, kan være mer, kan være mindre...

 

2. Ja, men da mest i situasjoner hvor spilla ikke har funka.

 

3. Er vel mest innen nettverk og filoppbygging, men også litt innen HW og programmering.

 

4. Det kommer nok helt an på den enkelte ungdom, for meg kan jeg vel si at det har det, ja... (selv om jeg ikke har utrettet undre ennå)

 

håper det er til hjelp! :)

Lenke til kommentar

1. Spiller sinnsykt mye hvis jeg har muligheten og gøye spill. Gjerne 6-7 timer i strekk, og kanskje lenger hvis jeg virkelig ikke har noe å gjøre og har et gøy spill :D

2. Definitivt. Man vil vite hva man trenger for å spille det og det spillet, og får man feil vil man være i stand til å rette opp i det selv.

3. Hardware, generell programmering, nettverk

4. Definitivt.

Lenke til kommentar

1. Ja, varierer fra 0-2 timer om hverdagene, har jeg beskøk om helgene er det ofte 5+.

 

2. Ja

 

3. Hardware, nettverk, ++. Hadde det ikke vært for spill, så hadde jeg ikke oppdaget gamer.no, derfra fant jeg hardware.no, og der har jeg lært masse. Spilte omtrent hele dagen før jeg fant hardware.no.

 

4. Ja

Lenke til kommentar

1: ca 3-4 timer daglig

 

2: Tror data spille kan være et springbrett til videre utforsking av dataverden. Folk må først få interesse for data og det sker ofte gjennom spilling.

 

3: Siden jeg spiller en del kommer man seg ikke utenom aspektet hardware.

for å kunne nyte et spill må du hellst ha såpass gode komponenter at man slipper å sitte å irritere seg over dårlig grafikk osv. Spilling vil jeg påstå gir automatisk innsyns i hardware. Siden jeg studerer it for tiden vil jeg påstå at spill for min del fikk meg over til datastudiet.

 

4: ja definitivt!

 

GG videre med prosjektet da" :D

Lenke til kommentar

1. Ja, jeg spiller endel dataspill. Ca. 2-3 timer på hverdager og 15 timer totalt i helgene, tenker jeg...

 

2. Ja, i stor grad.. Jeg har som interesse å fikse i spill slik at f.eks. bilhastigheter, baner, lyder, musikk osv. blir forandret slik det er ønskelig..

 

3. Jeg har vel lagd omtrent 120 bat-filer for å automatisere disse jobbene for meg, og har lært utrolig mye av det.. Og det er vel noe av det gøyeste som er å få til, særlig fordi det blir originalt og fordi ikke alle andre driver med det.. Dette med spilling vil jeg si gir stor kunnskap om maskinvare, fordi man på en måte blir tvunget til å kjøpe og bytte skjermkort, cpu osv.. for å få nye spill til å fungere slik det er ønskelig..

 

4. Jeg har lært minst halvparten av min kunnskap om data via dataspill, så det er jeg ikke i tvil om..

 

:)

Lenke til kommentar

1. JAAAAA, jeg spiller mye data. Fra jeg kommer hjem fra skolen(som oftest rundt 3 tia) til jeg legger meg rundt 00.00

 

2. Tja, har vel det. jeg hadde nok ikke vært så innterisert i data hvis det ikke hadde vært for spillenes skyld...

 

3. Innenfor nettverk, hardware... spessielt.

 

4. Ja og begynne og spille mye dataspill er vel første skritt inn i "nerd-verdenen". Etter du har begynnt og interisere deg for spill baller det på seg med nettverk, hardware og litt etter dette programering mm....

Foreldre se opp hvis barna spiller mye dataspill, send dem starks på avvenning ! :yes:

Lenke til kommentar
1. Spiller du dataspill? (hvormye isåfall)

 

2. Mener du at dataspill har ført til at du har fått bedre kunnskap til data relaterte ting?

 

3. Hvis ja på 2, innen for hvilke områder da spessielt? (feks, hardware, maskin arketektur, nettverk, programering el.)

 

4. Tror du dataspill fungerer som en "portal" til videre inntresse for datarelaterte ting for ungdom?

1. Ja, 3t dagen

 

2. Ja

 

3. Nettverk, lærte om hva ping og latency var, i CS

 

4. Ja, sier det samme som Joakim87

Lenke til kommentar

1. Ja, konstant (fra skoleslutt til kanskje, 10 om kvelden , med enkelte pauser, som pusting, mat og tv)

2. Absolutt.

3. Hardware, system, (f. eks. window, driver problemer, som det er jæ***g mye av), og nettverk.

4. Ja, førte til at jeg ble innteressert i data generelt også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

1. Spiller du dataspill? (hvormye isåfall)

 

2. Mener du at dataspill har ført til at du har fått bedre kunnskap til data relaterte ting?

 

3. Hvis ja på 2, innen for hvilke områder da spessielt? (feks, hardware, maskin arketektur, nettverk, programering el.)

 

4. Tror du dataspill fungerer som en "portal" til videre inntresse for datarelaterte ting for ungdom?

 

1: Jau par timer dagen minst

 

2: Absolutt

 

3: Det har liksom ført med seg en god del kunnskap om hardware og netverk. Og for ikke snakke om windows.

 

4: Absolutt. Hvor mange av brukerne på feks her på forumene hadde brydd seg noe om data hadde det ikke vært for dataspill?

For min egen del har det i hvertfall ført til at jeg i dag har intresse for data innenfor flere områder

Lenke til kommentar

1. JA! VELDIG mye (NESTEN for mye)

 

2. I noen tilfeller kansje

 

3. Programmering bittelitt, men mest hva de forskjellige krever av hardware slik at jeg har fattet mer interesse for hardware etterhvert :)

 

4. Ja......men som noen sa, det kommer ann på personen......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...