Gå til innhold

Gjenopprette fil på formatert harddisk


Anbefalte innlegg

Klarte å gjøre det store. Har formatert den bærbare pc-en min og lagt inn Windows på nytt. Men jeg klarte selvfølgelig å ikke ta backup av en fil som betyr veldig mye for meg. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å glemme det, men nok om det, skaden er skjedd. Jeg har gjort minst mulig på maskinen siden jeg formaterte.

Det er ikke en stor fil, kanskje 2, 3 MB. Jeg vet nøyaktig filnavnet og hvor den var plassert. Prøvde meg med programmet PC Inspector, men jeg skjønte ikke nøyaktig hvordan jeg skulle bruke det, og alt jeg fikk frem var filer og mapper med rare navn.

 

Jeg brukte Windows-innstallasjonsprogrammet til å formatere. Windows XP. Filen lå på en passordbeskytta bruker, admin regner jeg med.

 

Vet Elkjøp kanskje kan fikse det, men synes over tusenlappen blir drøyt dyrt.

 

Alle tips, forslag til programvare og hjelp hvordan det skal brukes mottas med takk :)

Endret av madompa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at formatering er ikke det samme som reinstallering.

Når du bare formaterer så er alle data intakt, ikke noe stort problem å gjenopprette.

Men når du installerer på nytt så er det mulig at du overskriver den gamle filen, isåfall er den ikke mulig å gjenopprette.

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at formatering er ikke det samme som reinstallering.

Når du bare formaterer så er alle data intakt, ikke noe stort problem å gjenopprette.

Men når du installerer på nytt så er det mulig at du overskriver den gamle filen, isåfall er den ikke mulig å gjenopprette.

Ja, jeg skjønner såpass da. Og jeg er klar over at Windows kan ha overskrevet fila, men håpet mitt er at den ikke har gjort det.

 

Ka type fil er det? (bilde, video osv) du kan teste med ein program som heiter Recuva (gratis) og der er eit program som heiter GetDataBack Data som skal være veldig bra med det kosta.

Det er en .bat-fil. Men det programmet funker kanskje fordi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...