Gå til innhold

Noen andre som har erfaringer med http://www.xcase.co.uk/


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg altså på om noen andre har erfaring fra http://www.xcase.co.uk

 

Har bestilt meg et Lian Li PC-P80 Armorsuit derfra men jeg får NULL tilbakemelding på mine mailer.

Det står at beløpet er trukket fra konto, men at status på orderen er: In progress.

 

La inn bestillingen på onsdag som var, og det står at de har masse på lager. Da burde det jo ikke ta så lang tid å få sendt varen ettersom betalingen er registrert.

 

 

Når det ikke er mulig å få svar på en mail innen fem dager, så syntes jeg det rett og slett stinker. Har sendt helt saklige mailer forøvrig, om noen lurte.

 

Så, noen erfaringer fra denne nettbutikken ? Virker jo som en stor butikk...

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å få kalde føtter her nå og aner store ugler i mosen.

 

Fikk sendingsbekreftelse idag både på epost og på sms faktisk.

 

MEN, det er et stort men... Trackingnummeret på mailen og i ordrehistorikken på siden deres samsvarer IKKE. Og ikke får jeg noe treff på DHL sine sider. Jeg er vandt med at butikken jeg bestiller ting fra legger ved en direktelink, men det gjorde altså ikke disse. De skriver bare DHL EURO [nummer her].

 

Og sist men ikke minst så bør dere lese litt her http://www.reviewcentre.com/reviews111748.html

 

I tillegg finner jeg svært lite til INGEN informasjon om denne butikken på nettet. Faen ass, håper jeg ikke blir scamma her nå. Siden virker jo veldig proff og alt, og såklart måtte kabinettet jeg ønsker meg være utsolgt i hele landet.

 

Er det noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre for å finne ut av hva som skjer, ettersom hverken jeg eller andre får noe svar fra dem på våre mailer...

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Har bestilling inne hos dem jeg også. 950 kroner, betalte med Paypal kontoen min.

 

Vet ikke, men det tracking nr. du etterlyser tar kanskje litt tid før dukker opp i systemet?

 

Firma har forøvrig vært på nett med butikk i flere år, sånn sett burde de være seriøse (i utgangspunktet) Men ser ifølge den review-siden du linket til at servicen er så-som så..

 

Har ikke fått den store katastrofe-følelsen ennå sjøl, men virker litt små-guffent dette da.

 

Hvis det skulle skjære seg helt har vi vel muligheten til å hente tilbake penga fra PayPal vil jeg tro. (når du nevnte VISA for din del, var det kanskje gjennom PayPal du mente?)

 

Har greid det før (da var det dog en eBay handel og uærlig selger), så hva tror du om det?

Lenke til kommentar

Brukte ikke Paypal jeg hvertfall, selvom jeg jo har en slik konto. Betalte kun med vanlig bankkort(VISA) løsning.

 

Ja, jeg skjønner at det kan ta litt tid før sendingen dukker opp, men nå har jo jeg fått to ulike shippingnumre, og det lukter det veldig muffins av syntes nå jeg.

 

Og ettersom jeg jo ikke får svar på mine henvendelser, så er det jo inget poeng i å sende spørsmål om nettopp dette. Det er slikt som internettsjapper bør være flinke på, og særlig når det er internasjonalt.

 

Nå må jeg bare sitte her og vente i uvissheten, og det liker jeg svært dårlig. Har bestilt all annen hardware, og det er på vei allerede, så et kabinett er ganske essensielt kan du si. Har jo mitt gamle Lian Li, men orker ikke montere der først, for så og måtte flytte over alt.

 

Netshop og disse er veldig flinke på tilbakemeldinger og service generelt, derfor ønsket jeg å handle fra dem, men de hadde like lang levering som microplex. Dette er vel grunnet at microplex er et datterselskap av disse eller omvendt. De har hvertfall en relasjon.

Lenke til kommentar

Hvis pakken er sendt slik de hevder, så burde det vel ikke ta mange dagene før du mottar sendingen. Håper du poster gladnyheten så fort det skjer, slik at en annen stakkar kan få ro i sjelen også :p

 

Ang. å få tilbake penger hvis det blir "worst-case scenario" for oss, så er det kanskje lettere hvis man har betalt med VISA direkte slik du har gjort, for alt jeg vet. Den PayPal "buyer protection" ordninga som jeg har hatt "glede" av ved et tilfelle før, gjelder muligens kun ved eBay handel, og kanskje ikke ved kjøp i vanlige nettbutikker. :hmm: Får vel i tilfelle ta en runde med PayPal kundeservice hvis dette skjærer seg.

 

ps. si også ifra her hvis/når tracking-nr. virker! :)

Lenke til kommentar

DHL ringte idag og sa de hadde en pakket til meg som skal bli levert imorgen mellom 8 og 16. Det kjipe er bare at jeg jobber fra 9 til 17.

Spurte om jeg kunne få prate med en sjåfør og avtale et fast klokkeslett, ettersom jeg ikke får fri en hel dag for å vente på en pakke. Ble satt over, og første spørsmålet var jo trackingnummeret. Jeg fortalte saken om at jeg har fått to trackingnumre, og ingen av dem funker. Han prøvde de ut, og jepp, de funka ikke.

Så spurte jeg om han ikke bare kunne søke meg opp på navnet mitt, men neida, det gikk ikke. S¨sa jeg at jeg nettopp ble oppringt av en dame som sa hun hadde en pakke til meg og det må da ligge noe på navnet mitt. Nei, det gjorde det ikke sa han.

Ok kan jeg bli tilbakeført til dama som satt meg over til deg ?

Det kunne han heller ikke sa han, for det stod ikke noe om hvor jeg hadde blitt overført fra.

Er det virkelig mulig :roll:

Så nå får jeg vente fra 8 til 8.30 imorgen, og tvinne tommeltotter om at sjåføren kommer da, for jeg må senest dra hjemmefra en halvtime før jeg starter på jobb. Skjer ikke det, så må jeg bare vente på telefon fra DHL igjen og få til et eller annet.

 

ARG, jeg skal hvertfall aldri anbefale den butikken der. Dette er den dårligste kundeopplevelsen jeg har opplevd noensinne.

Prøvde å ringe dem igår for å få noen svar, men der satt jeg og venta i telefonkø hvor det til slutt ble lagt på. Samme skjedde neste gang jeg ringte.

Jeg har altså ikke fått til én eneste kommunikasjon med denne butikken. Er det ikke fantastisk.....

Lenke til kommentar
DHL ringte idag og sa de hadde en pakket til meg som skal bli levert imorgen mellom 8 og 16. Det kjipe er bare at jeg jobber fra 9 til 17.

Spurte om jeg kunne få prate med en sjåfør og avtale et fast klokkeslett, ettersom jeg ikke får fri en hel dag for å vente på en pakke. Ble satt over, og første spørsmålet var jo trackingnummeret. Jeg fortalte saken om at jeg har fått to trackingnumre, og ingen av dem funker. Han prøvde de ut, og jepp, de funka ikke.

Så spurte jeg om han ikke bare kunne søke meg opp på navnet mitt, men neida, det gikk ikke. S¨sa jeg at jeg nettopp ble oppringt av en dame som sa hun hadde en pakke til meg og det må da ligge noe på navnet mitt. Nei, det gjorde det ikke sa han.

Ok kan jeg bli tilbakeført til dama som satt meg over til deg ?

Det kunne han heller ikke sa han, for det stod ikke noe om hvor jeg hadde blitt overført fra.

Er det virkelig mulig :roll:

 

MÅ jo ha kommet en pakke til deg siden du blir oppringt og får beskjed om leveringa. Vet ikke om det bare er meg, men virker som at "siden du var så dum" (ikke misforstå :) ) å fortelle han fyr'n du ble satt over til, at du har fått to ugyldige trackingnumre, at vedkommende nærmest bråbestemte seg for å utnytte usikkerheten og ta forsendelsen sjøl ?! Eller mulig jeg er en smule paranoid.

 

(PS. jeg venter fortsatt på forsendelsen min (står som New order), men det visste jeg på forhånd siden det var opplyst senere leveringsdato. Har derfor ikke begynt å "stresse" ennå)

Lenke til kommentar

*Phew* snakk om flaks jeg hadde idag.

 

Dro ti minutter tidligere fra jobben idag, enn jeg pleier. Kjører litt småkjapt hjem, parkerer sykkern og går mot døra. Der kom DHL bilen gitt. Hei, skal du levere en pakke til (navn her). Ja det skulle han.

Hehe jaja, nå står Armorsuiten på bordet og jeg er rimelig lettet. Ingen skader og alt er fryd og gammen :)

 

MEN, jeg vil fraråde andre på det sterkeste, å handle fra denne butikken. Prøvde å ringe dem igjen idag, og fikk opplyst om at numrene var ugyldige, selv med retningsnummer og alt.

 

Har ikke hatt én eneste toveis kommunikasjon med dem, og det føler jeg er et must når jeg er kunde.

 

Karakter: Minus 10 !

Lenke til kommentar

Får gratulerere med nytt kabinett da! :thumbup: Har vel vært en ventetid i skrekkblandet fryd?! :D

 

Sjekka min ordre-status, ikke behandlet ennu. Kostet ikke på meg DHL frakt, så håper det går like smooth og greit med vanlig UK Royal Mail framsendelse.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lovte å komme med en oppdatering og kan fortelle at jeg ikke har fått varen.

 

Så den 24.juli åpnet jeg derfor en såkallt "Disput" sak hos PayPal. Man fyller i et kontaktskjema med hva man klager på, og dette sender så PayPal til selger med en tidsfrist å svare på, og et evt. svar blir så videresendt til kjøper, slik at kjøper/selger forhåpentligvis kan komme til enighet/minnelig ordning uten at Paypal er direkte innvolvert.(XCase responderte ikke på henvendelsen).

 

Derfor måtte jeg ta saken videre (09.august) til en såkallt "Claim", hvilket betyr at PayPal selv engasjerer seg og kontakter selger. Avhengig av hva som da kommer frem, kan PayPal deretter beslutte om du skal få igjen pengene eller ei. Endte heldigvis godt, fikk en email fra de i ettermiddag og jeg får tilbake hele beløpet;

 

Dear *********************

 

We have concluded our investigation into your case and have decided in your

favor.

 

We were able to recover 92.83 GBP and this amount has been credited to you.

Please allow five business days for this adjustment to be posted.

 

Sincerely,

PayPal Protection Services Department

 

Sitter å lurer, men ikke godt å si hvorfor det skjærte seg akuratt med min handel, mens trådstarter fikk det han bestillte. Skal jeg spekulere så kan det evt. ha noe med fraktprisen å gjøre(at de tok for lite. Betalte £20 i frakt for kabinett). Ser iallefall at de i ettertid har lagt til en ny rubrikk > International. Men uansett kunne/burde de jo respondert på henvendelser, så man kan trygt si at kundeservicen er helt bånn der i gården.

 

Hvis noen vurderer å bestille derfra så sørg iallefall for å ha en dialog/prat med dem på forhånd slik at evt. uklarheter er ryddet av veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...