Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC treg etter å ikke ha blitt rørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den bli varm

Men det rare er at etter ca 15 minutter hvor jeg er på PCn, blir den rask igjen.

Vet ikke hvor godt dette treffer, men hvis du bruker Vista og har prefetch/hyperfetch aktivert... og det er standardinnstillingen... så jobber Vista kontinuerlig for å ha aktuelle filer og data forhåndslest inn i RAM etterhvert som du jobber med den. Når den får stå i fred noen timer så vet den ikke lenger hvilke data som vil bli tatt i bruk neste gang, og det kan i noen tilfeller føre til at den får det travelt med å lese inn nye aktuelle data når du kommer tilbake og tar den i bruk. Det vil gi endel diskaktivitet i starten når du er tilbake, og gradvis bedre ytelsen etter noen minutter. Det er ihvertfall en teori, men andre problemer kan gi de samme symptomene.

 

Hmmm når jeg tenker meg om så er dette kanskje den eneste maskinen du har problemet på, blant flere forskjellige andre maskiner med Vista. Da kan grunnen være en annen. Jeg ville kjørt både virussjekk og trojan/spyware sjekk, det kan også være andre grunner. Hvis du ikke kjører Vista kan du overse første avsnitt over her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...